Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Emile the rat skrev (1 minutt siden):

650W gold kan funke om du ikke overklokker noe i systemet, muligens. Vanskelig å si, med 650W ville jeg muligens vente til benchmarks og se :) 

 

 

Da avventer jeg og ser. Mulig jeg vil trenge å oppgradere når jeg skal oppgradere til i9 Rocket Lake. Prosessoren min kan ikke overklokkes uansett. Skal bygge en mid-range build til samboeren min, da får hun ta over PSUen min etterhvert ;)

Lenke til kommentar
1 minute ago, siDDis said:

Og for å nevne en ting til, en PSU kan trekke 550 watt fra veggen, men den garanterer å levere 500watt til alle komponenter ved 90% effektivitet.

Det er også sjelden en PSU er på sitt beste når den presses til max. Gi den noen watt å gå på, så er den mer stabil, effektiv og varer lenger.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg sitter nå og klapper meg selv på skulderen for at jeg valgte å hoppe over 20XX serien til Nvidia. :thumbs:

Det var et slikt hopp i ytelse jeg håpet på med 20xx serien, men isteden for et stort hopp i ytelse, så ble det et stort hopp i pris. Denne gangen ser det derimot ut til at Nvidia leverer varene skikkelig. Nå er bare spørsmålet om en skal gå for 3070 eller 3080. :hmm:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, sveafireworks said:

Må vell vente uansett til rocket lake før jeg kjøper. PCIE gen 4 trenger man vell for at rtx io skal funke best. Håper vi får noen demoer som viser nøyaktig hvor langt man kan presse ting.

Tviler på at du kommer til å trenge PCIe Gen4 for RTX IO. PCIe Gen4 har ikke noe "magisk hardware" som muliggjør dette.

Der jeg jobber har vi forsket på dette i flere år allerede. Nvidia har støttet samme funksjonalitet for compute/CUDA i over et år, der er produktnavnet GPUDirect Storage.

Lenke til kommentar
18 minutes ago, FrihetensRegn said:

Intel CPU i 2020

giphy.webp

3090 og en 3950X er en god combo

Vi tester forskjellen og tar en konklusjon utifra det. Jeg er spent selv på forskjellen. Nå er 1440p blitt den nye 1080p, så dette blir gøy :)

 

Litt uflaks for Ryzeneiere med pci-e 4.0 om det er 20% forskjell i spillytelse vs f.eks 10900k :p Jeg regner med at forskjellen blir mindre enn den er nå.

Den samme "giffen" blir nok brukt tilbake om ikkje Ryzen trekker det lengste strådet i gaming med pci-e 4.0 og 3090 :D

 

Jeg skal iallefall le VELDIG høyt om ikkje 3950x slår min stein gamle 7980xe cpu med 3090 skjermkort i ALLE spill :D

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...