Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Tips og sterk anbefaling til de andre som har Gigabyte RTX 30xx Aorus Master og Xtreme: kjøp en GPU-støttebrakett!
For eksempel denne: https://www.dustinhome.no/product/5011130728/graphic-card-holder

Jeg har nå hatt mitt kort noen uker og jeg syntes det begynte å henge faretruende i bue. Monterte min brakett for et par timer siden og kortet ser mye bedre - "rettere" - ut nå.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
16 hours ago, PaladinNO said:

Tips og sterk anbefaling til de andre som har Gigabyte RTX 30xx Aorus Master og Xtreme: kjøp en GPU-støttebrakett!
For eksempel denne: https://www.dustinhome.no/product/5011130728/graphic-card-holder

Jeg har nå hatt mitt kort noen uker og jeg syntes det begynte å henge faretruende i bue. Monterte min brakett for et par timer siden og kortet ser mye bedre - "rettere" - ut nå.

Neh. Min 3080 Master står helt perfekt uten.

Lenke til kommentar
Aetius skrev (1 time siden):

Neh. Min 3080 Master står helt perfekt uten.

Okay, skulle kanskje spesifisert at kan man la kablene henge over kortet så vil det hjelpe mye. Dette var ikke mulig i mitt tilfelle og kablene var var istedet med på å dra kortet nedover.

Har du hatt kortet lenge? For min del så var ikke buen synlig i starten.

Lenke til kommentar
Aetius skrev (2 timer siden):

Ca halvannen måned. Strømkablene mine er på oversiden av kortet, men er neppe med på å holde det oppe i særlig grad.

Det hjelper kanskje mer enn du tror. Legg en finger under kablene og løft forsiktig opp - det skal ikke mye til før hele kortet begynner å heve seg.

Med kablene hengende opp som bærende støtte på motsatt side av PCIe-sporet så blir vektlasten på selve kortet halvert.

Var bare en "better safe than sorry" FYI. Det viktigste er at et kort i denne prisklassen (og vektklasse) er montert trygt og det er mange måter å gjøre det på. :)

Lenke til kommentar
lals skrev (16 minutter siden):

gjør det noe om kortet "sager" da?

Kan etter hvert gå utover kjøleren på kortet. Dårlig kontakt og mindre effektiv kjøler. Ser jeg for meg kan bli ett større problem enn at selve PCI-E slotten tar skade, disse er vel rimelig solide og "forsterket" i dag på de fleste HK i mid-til high end klassen.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
RaveX skrev (1 time siden):

https://www.komplett.no/product/1171801/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/gainward-geforce-rtx-3080-phantom-gs

 

Interessen for gaming er nå lavere enn behovet for raske penger. Hva kan jeg prise dette til på finn for ett raskt salg, og samtidig luke ut useriøse folk? Ser folk priser kortene sine veldig forskjellig, og mye av de ligger faktisk til over ny-pris.

Ser det ligger ett på Finn til 12.500, mulig det er borte men annonsen er snart ei uke gammel. Så det kan vel tyde på lunken interesse for å betale så mye..

Blei selv kvitt et Tuf OC igår på noen få timer, der var det bra interesse i alle fall.

Lenke til kommentar
Xiancorp skrev (1 minutt siden):

Ser det ligger ett på Finn til 12.500, mulig det er borte men annonsen er snart ei uke gammel. Så det kan vel tyde på lunken interesse for å betale så mye..

Blei selv kvitt et Tuf OC igår på noen få timer, der var det bra interesse i alle fall.

Burde vell gå iløpet av kort tid om jeg priser det til 10k ink frakt eller noe slikt ? 

Lenke til kommentar
RaveX skrev (2 minutter siden):

Burde vell gå iløpet av kort tid om jeg priser det til 10k ink frakt eller noe slikt ? 

Tror nok alle kort som prises under/nærme veil. utsalgspris vil selge raskt. Useriøse folk med skambud kommer du ikke unna uansett så det er bare å bestemme en minstepris og vente.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...