Gå til innhold

IS-kvinne tilbake til Norge sammen med sine barn.


Anbefalte innlegg

Omnia vincit amor skrev (24 minutter siden):

Skal vi la disse barna dø i Syria fordi de ikke har vært i Norge før?

Nei, hvis det hadde hendt så er det fordi moren valgte å dra og støtte IS og ikke vil la barna komme til Norge når tilbudet kom. Vi kan ikke ta ansvar for det. 

Å støtte IS, en samling av noe av de verste menneskene som finnes for tiden, burde belønnes med tap av norsk statsborgerskap og permanent nekt å komme inn i Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Comma Chameleon skrev (Akkurat nå):

Å støtte IS, en samling av noe av de verste menneskene som finnes for tiden, burde belønnes med tap av norsk statsborgerskap og permanent nekt å komme inn i Norge.

Jeg er helt enig. Men igjen, dersom det hadde vært tilfellet så kunne ikke Norge hentet hjem barna. Da hadde de mest sannsynlig død.

Jeg hater instendig IS og det de står for, og jeg er forøvrig enig i at hun burde få sitt statsborgerskap inndratt men jeg tenker det er fint at barna ihvertfall nå er på norsk jord, så håper jeg hun blir hevet ut dersom det lar seg gjøre på et senere tidspunkt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
the 3 X skrev (1 minutt siden):

Ja særlig, det har jo gått på skinner med skjeggbusten Kreket

Du har absolutt et poeng i det du skriver her. Men samtidig så burde det være mulig dersom vedkommende har et annet statsborgerskap, men jeg har ikke oversikt om dette er tilfellet. 

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Omnia vincit amor said:

Jeg er helt enig. Men igjen, dersom det hadde vært tilfellet så kunne ikke Norge hentet hjem barna. Da hadde de mest sannsynlig død.

Jeg hater instendig IS og det de står for, og jeg er forøvrig enig i at hun burde få sitt statsborgerskap inndratt men jeg tenker det er fint at barna ihvertfall nå er på norsk jord, så håper jeg hun blir hevet ut dersom det lar seg gjøre på et senere tidspunkt. 

Fordi moren nektet de helsehjelp der nede og krevde å komme til Norge? dette er ansvarsvikt så så mange nivåer at hun burde miste foreldreretten på livtstid på disse unga og alle framtidige unger. Fengsel for barnemissbruk og terrorparagrafen gir henne 30 år  i fengsel.  Etter det kan vi sende henne ut til Syria eller hvilke land av hennes valg  som har hennes drømmesamfunn dvs krigssoner 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Pwolsdal skrev (51 minutter siden):

Begge foreldrene norske? Det er ikke et norsk gen i noen medlemmer av denne familien. Det eneste norske de har har er et rødt, ugyldig pass det står Norge/Noreg på. Det kvalifiserer ikke til å betegnes som nordmann i min verden.

Det kommer vel an på hvor man drar grensen for "norsk"?

Kvinnen er norsk-pakistaner, hennes pakistanske foreldre bor i Norge, jeg er usikker på om hun er født i Norge, men hun har vokst opp her.

Faren til det ene av barna er Bastian Vasquez, det er vel gutten på 4-5 år, faren til det andre barnet er en annen IS-kriger hun giftet seg med etter at Vasquez ble drept av sine egne.

Vasquez var født og oppvokst i Norge, med chilensk bakgrunn.

Jeg ville kalt begge disse foreldrene norske, begge var norske statsborgere, begge var oppvokst i Norge med foreldre i Norge, og minst den ene, faren til barnet, var født i Norge.

At de støttet den Islamske Staten burde selvfølgelig gjort at de umiddelbart mistet sitt norske statsborgerskap, uansett om IS ikke var anerkjent som noen stat, men slik er det ikke, de er fremdeles norske, med mindre man mener "nordmann" er kun de som stammer fra vikingene og er hvit som en fiskebolle ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
-Night- skrev (2 minutter siden):

Fordi moren nektet de helsehjelp der nede og krevde å komme til Norge? dette er ansvarsvikt så så mange nivåer at hun burde miste foreldreretten på livtstid på disse unga og alle framtidige unger. Fengsel for barnemissbruk og terrorparagrafen gir henne 30 år  i fengsel.  Etter det kan vi sende henne ut til Syria eller hvilke land av hennes valg  som har hennes drømmesamfunn dvs krigssoner 

Um, jeg tror ikke helt du leste hva jeg skrev. 

Jeg er helt enig i at moren skal få det du nevner, uten unntak. 

Jeg håper hun blir dømt til fengsel og 30 års fengsel, men jeg ser heller at hun blir hevet ut av landet. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Omnia vincit amor said:

Um, jeg tror ikke helt du leste hva jeg skrev. 

Jeg er helt enig i at moren skal få det du nevner, uten unntak. 

Jeg håper hun blir dømt til fengsel og 30 års fengsel, men jeg ser heller at hun blir hevet ut av landet. 

Hvorfor tror du norge åpnet opp for doublet statsborgerskap i år?. i.ht til FN kan et person ikke gjøres statsløs. men siden vi tillatter og ha 2 eller flere så kan vi fint at fra det norske og sende de ut til neste land på listen. 

 

Lenke til kommentar
0laf skrev (1 time siden):

 

Det kommer vel an på hvor man drar grensen for "norsk"?

Kvinnen er norsk-pakistaner, hennes pakistanske foreldre bor i Norge, jeg er usikker på om hun er født i Norge, men hun har vokst opp her.

Faren til det ene av barna er Bastian Vasquez, det er vel gutten på 4-5 år, faren til det andre barnet er en annen IS-kriger hun giftet seg med etter at Vasquez ble drept av sine egne.

Vasquez var født og oppvokst i Norge, med chilensk bakgrunn.

Jeg ville kalt begge disse foreldrene norske, begge var norske statsborgere, begge var oppvokst i Norge med foreldre i Norge, og minst den ene, faren til barnet, var født i Norge.

At de støttet den Islamske Staten burde selvfølgelig gjort at de umiddelbart mistet sitt norske statsborgerskap, uansett om IS ikke var anerkjent som noen stat, men slik er det ikke, de er fremdeles norske, med mindre man mener "nordmann" er kun de som stammer fra vikingene og er hvit som en fiskebolle ?

Hei, Olaf: Nei - i den politiske korrekthetens navn blir man vel i Norge «norsk» med en gang man har et rødt pass mellom hendene, men hva sier fornuften og rettsfølelsen din? Hvis du hadde bodd i Kina i noen år og fått kinesisk statsborgerskap. Deretter hadde du gifta deg med en svensk kvinne med sør-afrikansk statsborgerskap. Dere hadde så funnet ut at dere skulle reise til Iran, bosette dere der og delta i krig mot Kina. Der hadde du fått to barn. Det ene barnet ble sykt. Hadde dette barnet vært kinesisk? Hadde du vært kinesisk? Hva sier rettsoppfatningen din om det?

Jeg har ei norsk venninne med en far vokst opp på en settler-farm i Kenya. Hun er født der, og hadde kenyansk statsborgerskap, men på 70-tallet ble settlerne forvist fra Kenya. De flytta deretter til Øst-Asia, og bodde der en del år. Uten norsk statsborgerskap. Men etter hvert reiste de hjem til Norge. I løpet av mange generasjoner opplevde de seg fortsatt som norske, de ble ikke afrikanere - selv etter mange generasjoner, og fikk lett opphold i Norge pga. deres etniske herkomst. Så uansett hvor politisk korrekte vi skal være, spiller etnisk herkomst også en rolle for innvandringsmyndighetene (UDI) i Norge i dag.

Råder deg til å se noen South Park-episoder med PC-principal :)

Endret av Pwolsdal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom jeg var født i Norge, bosatte meg i Spania noen år, for så å flytte hjem igjen til Norge, mener du da jeg ikke lengre er norsk, å må søke om nytt statsborgerskap ?

Begge foreldrene er altså norske statsborgere, faren født i Norge, muligens også moren, de drar så til Syria noen år, uten å få nytt statsborgerskap der, og ønsker så å dra tilbake til Norge, bør de nektes det?

Jeg er i mot å hjelpe dem, og hadde altså helst sett at de mistet statsborgerskapet på bakgrunn av hva de selv har uttalt og frivillig deltatt i, men slik er ikke loven.

Lovmessig, blir det samme sak som om en hvilken som helst annen nordmann bodde 4-5 år i Sverige, for å flytte hjem igjen til Norge, hva sier rettsoppfatningen din om det ?

Endret av 0laf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (4 minutter siden):

Dersom jeg var født i Norge, bosatte meg i Spania noen år, for så å flytte hjem igjen til Norge, mener du da jeg ikke lengre er norsk, å må søke om nytt statsborgerskap ?

Begge foreldrene er altså norske statsborgere, faren født i Norge, muligens også moren, de drar så til Syria noen år, uten å få nytt statsborgerskap der, og ønsker så å dra tilbake til Norge, bør de nektes det?

Jeg er i mot å hjelpe dem, og hadde altså helst sett at de mistet statsborgerskapet på bakgrunn av hva de selv har uttalt og frivillig deltatt i, men slik er ikke loven.

Lovmessig, blir det samme sak som om en hvilken som helst annen nordmann bodde 4-5 år i Sverige, for å flytte hjem igjen til Norge, hva sier rettsoppfatningen din om det ?

Ingen av dem har et norsk bein i kroppen.

Anbefalt for deg: https://www.southparkstudios.nu/full-episodes/s19e10-pc-principal-final-justice#source=9bbbbea3-a853-4f1c-b5cf-dc6edb9d4c00:19eabca7-b00f-4a06-ac66-c9529cef2834&position=10&sort=!airdate

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pwolsdal skrev (Akkurat nå):

Ingen av dem har et norsk bein i kroppen.

Det er din oppfatning, de fleste andre vil vel påstå at de er norske, ettersom de er norske statsborgere, født og oppvokst i Norge, selv om de har støttet IS.

Mener du at dersom jeg, som er født og oppvokst i Norge,  flytter til Sverige noen år, så skal UDI avgjøre ved skjønn om jeg er "norsk" nok, eller om jeg har blitt så "svensk" at jeg ikke kan få komme tilbake til Norge, selv om jeg har norsk pass og er norsk statsborger.

Bør vedtaket fra UDI da være "... du har ikke et norsk bein i kroppen, selv om du er født og oppvokst i Norge, med norsk statsborgerskap, fordi du har oppholdt deg for lenge i Sverige" ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hun nektet å sende barna til Norge uten at hun selv ble med, hun tenker på seg selv, dette kunne kostet ungene livet om ikke vår godhjertede regjering bøyde seg for hennes vilje.
Regjeringen skulle stått på sitt og kun akseptert at ungene får komme til Norge, uten moren, om da moren ville tvinge ungene til å bli i det helvete så ville ungenes skjebne vært 100% morens ansvar.

Det er lett å lyve overbevisende når en er 99% tildekket.
Om denne kvinnen eller ungene hennes ender opp med å drepe eller skade noen, så er Erna og Trine og co direkte skyldig.
I lys av beslutningen til regjeringen, burde kvinnen miste foreldreretten for godt og fengsles med besøksforbud minst frem til ungene er 20 år, det er ingen tvil om at barnevernet og fosterfamilier er langt bedre rustet til å oppdra barna.

Endret av Alexander4840
  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 hours ago, Omnia vincit amor said:

Men de er fremdeles norske statsborgere om vi liker det eller ikke. Skal vi la disse barna dø i Syria fordi de ikke har vært i Norge før? Det blir litt for søkt ikke sant? 

Hvis de dør så er det moren sitt ansvar. Det er hun som nektet å gi barna nødvendig helsehjelp.

Problemet jeg ser i denne saken er ikke at hun kom tilbake, men at vi gir etter på grunn av utpressingstaktikker. Signalet vi gir til IS-krigere og andre folk er at de som lyver og ikke samarbeider med Norge blir belønnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har det seg slik at venstresiden egentlig dypt innerst, ønsker disse blodstenkte terroristene velkommen tilbake til Norge, etter som de er fiender av vesten og USA, på lik linje med venstreekstremister

Dette tør de selvfølgelig ikke innrømme åpenlyst nå, ettersom som denne situasjonen er så fersk, og har så stor motstand i den norske befolkning.

Disse forskrudde og sleske femtekolonistene veier sine ord, men sakte men sikkert skal dere få se hvordan de stadig høyere tørr å forsvare terroristene fra Syria, de har tross alt samme ståsted, det syke hatet mot vesten og Trump og USA

Slik er det, enten det er her, eller i pressen for øvrig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke uventet, traff en nerve  ?

Tror det er viktig å holde trykket oppe, og påpeke hvordan venstre ekstremister manipulerer med nyheter og sannheter

Nå blir en terrorist tatt inn i varmen i Norge, stikk i strid med folkeopinionen, og om ikke lenge skal hun rehabiliteres og slippes ut i samfunnet, for det var bare en glipp dette, at hun reiste ned der, for å nyte all sadismen, henrettelsene, slavene osv

Joda, det er snart glemt, ekstremistene, enten det er her, eller i MSM, må bare får tid til å bearbeide "sannheten" slik at deres agenda ikke blir alt for åpenlyst

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...