Gå til innhold

IS-kvinne tilbake til Norge sammen med sine barn.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Håper moren blir sendt ut av landet når hun har sonet ferdig.. Men jeg antar hun er norsk statsborger så da blir det nok en enda vanskeligere situasjon. Hun burde ihvertfall bli frattat barnet. Å reise til en slikt land viser ihvertfall ikke evne til å forstå situasjonen. 

Jeg er dog veldig glad på barnets vegne. Det er den viktigste faktoren i denne saken. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
debattklovn skrev (2 minutter siden):

Med slike foreldre så er jeg usikker på om barna selv i Norge har en bra fremtid. 

Jeg håper at barnet får en god framtid her. Barnet har ikke noe skyld i hva foreldrene har gjort.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Er vel foreldre i Norge som har mistet foreldreretten for mindre en det denne moren har utsatt ungene sine for

Men venstresiden kommer nok til å slå ring om terroristen når hun kommer hjem, slik de har tradisjon for

Er nok ikke lenge før vi får dårlig "kamuflerte " støtte erklæringer til moren her på forumet heller

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
the 3 X skrev (6 minutter siden):

Men venstresiden kommer nok til å slå ring om terroristen når hun kommer hjem, slik de har tradisjon for

Hva er det egentlig du snakker om? Hvilken tradisjon er det du påstår eksisterer? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
the 3 X skrev (13 minutter siden):

Er vel foreldre i Norge som har mistet foreldreretten for mindre en det denne moren har utsatt ungene sine for

Men venstresiden kommer nok til å slå ring om terroristen når hun kommer hjem, slik de har tradisjon for

Er nok ikke lenge før vi får dårlig "kamuflerte " støtte erklæringer til moren her på forumet heller

Terrorister skal først og fremst beskyttes fra å gjøre mer skade, derav fengsel. Dernest skal man prøve å få de tilbake på den smale sti vha. rehabilitering og slikt.

Er du en av tullingene som mener straff løser noe som helst? Frihetsberøvelse er mer enn nok for denslags.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, failern said:

Er du en av tullingene som mener straff løser noe som helst? Frihetsberøvelse er mer enn nok for denslags.

Straff løser problemet med samfunnssikkerhet. La oss være ærlige, ingen ønsker ABB på norske gater, noen gang. Selv ikke hvis han blir 85. 
La oss kvitte oss med forvaring og innføre livstid. For terrorister, overlagt drap, barnevoldtekt osv. 

Endret av debattklovn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
debattklovn skrev (2 minutter siden):

Straff løser problemet med samfunnssikkerhet. La oss være ærlige, ingen ønsker ABB på norske gater, noen gang. 
La oss kvitte oss med forvaring og innføre livstid. For terrorister, overlagt drap, barnevoldtekt osv. 

Bare tull. Straff i form av frihetberøvelse (som er det eneste siviliserte stater driver med) er bare et nødvendig onde for å overholde samfunnssikkerheten. Det gir ingen mening å innføre livstid da samfunnssikkerhet bør være beslutningsgrunnlaget i slike grove saker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
debattklovn skrev (8 minutter siden):

Straff løser problemet med samfunnssikkerhet. La oss være ærlige, ingen ønsker ABB på norske gater, noen gang. Selv ikke hvis han blir 85. 
La oss kvitte oss med forvaring og innføre livstid. For terrorister, overlagt drap, barnevoldtekt osv. 

Forvaring er det vi har i Norge, og det kan brukes til livstid, noe det garantert vil i det tilfellet du nevner her. 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Omnia vincit amor said:

Forvaring er det vi har i Norge, og det kan brukes til livstid, noe det garantert vil i det tilfellet du nevner her. 

En ville tro det ja, men rarere ting har skjedd enn om han skulle slippe ut etter 30-40 år når Utøya er et minne langt tilbake hos de fleste.

Samtidig tror jeg ikke sakkyndige kan vurdere med høy nok presisjon hvorvidt personen fremfor dem kommer til å begå nye kriminelle handlinger. Det er rett og slett ikke mulig å forutsi. Derav min støtte for livstid.
Farlige personer som allerede har ødelagt liv bør ikke få enda en sjanse basert på sakkyndiges vurderinger som er milevis fra feilfrie.
Samfunnssikkerheten bør være mer verdt enn allerede bevist farlige personers andre sjanser. 
 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
debattklovn skrev (2 minutter siden):

En ville tro det ja, men rarere ting har skjedd enn om han skulle slippe ut etter 30-40 år når Utøya er et minne langt tilbake hos de fleste.

Samtidig tror jeg ikke sakkyndige kan vurdere med høy nok presisjon hvorvidt personen fremfor dem kommer til å begå nye kriminelle handlinger. Det er rett og slett ikke mulig å forutsi. Derav min støtte for livstid.

Jeg tviler sterkt på at vedkommende kommer ut igjen, og om han eventuelt gjør det så blir han nok mest sannsynlig drept før det har gått så mye tid. Det er ingen i Norge som ønsker å se han på gaten, og det kommer ikke til å skje. 

Comma Chameleon skrev (4 minutter siden):

Kan ikke forstå i det hele tatt hvordan noen kan støtte å ta imot terrorister til Norge. Forkastelig 

Hvor har du sett slik støtte? Det er ingen som støtter dette, det handler om barnets beste, ikke moren. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (1 minutt siden):

Hvor har du sett slik støtte? Det er ingen som støtter dette, det handler om barnets beste, ikke moren. 

Noen støtter det jo eller så hadde de aldri blitt hentet tilbake. Trine Skei Grande jubler for at barna og moren kommer til Norge igjen. 

Nekter å tro at ingen støtter å hente moren tilbake, men forstår ikke hvordan noen kan støtte det. 

Det de burde sagt er at det er synd man henter terrorister tilbake men at de gjør det for barna sin skyld. 

Jeg mener at alle burde blitt igjen hvis man ikke kunne hentet barna uten moren. Det er synd i barna ja, men det er tusenvis om ikke millioner som har det ille pga den terroristgruppen som moren ble med i. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
debattklovn skrev (28 minutter siden):

En ville tro det ja, men rarere ting har skjedd enn om han skulle slippe ut etter 30-40 år når Utøya er et minne langt tilbake hos de fleste.

Samtidig tror jeg ikke sakkyndige kan vurdere med høy nok presisjon hvorvidt personen fremfor dem kommer til å begå nye kriminelle handlinger. Det er rett og slett ikke mulig å forutsi. Derav min støtte for livstid.
Farlige personer som allerede har ødelagt liv bør ikke få enda en sjanse basert på sakkyndiges vurderinger som er milevis fra feilfrie.
Samfunnssikkerheten bør være mer verdt enn allerede bevist farlige personers andre sjanser. 
 

Igjen, bare tull og vas. Se bare på denne saken som nylig har figurert i media: https://www.nrk.no/norge/intervjuet-med-den-norske-seriemorderen-som-ikke-ble-sendt-_-for-na-1.14855229 Fyren er dømt seriemorder og bor idag som en helt vanlig nordmann et sted i Norge. Kanskje er han naboen din?

Breivik slipper ikke ut om man ikke kan garantere for samfunnets sikkerhet eller hans personlige sikkerhet. Er disse faktorene ryddet opp i er det ingen grunn til at han skal sitte inne for alltid. 

Lenke til kommentar
failern skrev (1 time siden):

Terrorister skal først og fremst beskyttes fra å gjøre mer skade, derav fengsel. Dernest skal man prøve å få de tilbake på den smale sti vha. rehabilitering og slikt.

Er du en av tullingene som mener straff løser noe som helst? Frihetsberøvelse er mer enn nok for denslags.

Er ikke frihetsberøvelse straff?

Folk som begår overlagt drap, burde sitte inne for resten av livet. Life without parole.

Du vet, det er jo ikke mye stas for de som sitter igjen etter drapsaker, men pytt hva betyr vel det.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
12 minutes ago, failern said:

Igjen, bare tull og vas. Se bare på denne saken som nylig har figurert i media: https://www.nrk.no/norge/intervjuet-med-den-norske-seriemorderen-som-ikke-ble-sendt-_-for-na-1.14855229 Fyren er dømt seriemorder og bor idag som en helt vanlig nordmann et sted i Norge. Kanskje er han naboen din?

Og man har folk som dreper igjen. https://www.aftenposten.no/norge/i/wqEBM/moensterfange-doemt-for-to-drap-ville-proeveloeslates-dommerne-sa-nei-for-aa-beskytte-samfunnet

Quote

I 1999 ble Chris Pham dømt for det første drapet. Da han ni år senere hadde permisjon fra fengsel, begikk han et nytt drap.

77 år gammel drapsmann drepte enda en gang. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/vQ8lvL/vurdert-som-for-gammel-til-aa-drepe-igjen-doemt-for-nytt-drap

Quote

Vurdert som for gammel til å drepe igjen – dømt for nytt drap

I 2010 fikk Albert Flick (77) en mildere dom fordi dommeren mente han var for gammel til å drepe. Denne uken ble han dømt for et nytt drap.

 

Quote

Breivik slipper ikke ut om man ikke kan garantere for samfunnets sikkerhet eller hans personlige sikkerhet. Er disse faktorene ryddet opp i er det ingen grunn til at han skal sitte inne for alltid. 

Hvordan skal du garantere for samfunnets sikkerhet om Breivik slippes ut? Skal du få inn en synsk som forteller om han kommer til å drepe igjen? Breivik burde absolutt sitte inne for alltid. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
Simkin skrev (1 minutt siden):

Er ikke frihetsberøvelse straff?

Folk som begår overlagt drap, burde sitte inne for resten av livet. Life without parole.

Du vet, det er jo ikke mye stas for de som sitter igjen etter drapsaker, men pytt hva betyr vel det.

Joda, frihetsberøvelse er så absolutt straff.

Det er utrolig primitivt, sneversynt og lite hensiktsmessig å putte folk i buret for resten av livet. Da har du ikke forstått mye om hvordan den menneskelige hjernen fungerer. Jeg anbefaler, om du er interessert, å lese hva Richard Dawkins sier om temaet, da han er mye mer talefør enn meg: https://www.edge.org/response-detail/11416

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...