Gå til innhold

IS-kvinne tilbake til Norge sammen med sine barn.


Anbefalte innlegg

Det rykker nok hardt i fremmedfrykt og hat hos mange, men denne traurige saken er totalt overeksponert. Hvis FrP på ordentlig var så opptatt av at man slipper inn en risiko i Norge, kunne de ha begynt med å se på noe som ikke bare har et langt større risikopotensiale, men faktisk utnytter dette potensialet: 
 

Quote

Det er Gjensidige Forsikring som har talt opp antall ulykker med utenlandske vogntog.

– Hovedfunnet er at det er nærmere 1000 norske bilister som krasjer med utenlandske vogntog i løpet av et år.

 

Den virkelige terroren er hos de som bor og ferdes langs riksveiene lengst nord i landet, der totalt uegnede kjøretøy med livredde sjåfører kutter av norske liv hvert eneste år. Disse kunne blitt stoppet og sjekket på grensene, og det ville reddet langt flere liv enn å utvise en desillusjonert småbarnsmor. Dette er 100% show og 0% risikohåndtering. Men med frykt skal makt bygges. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
11 minutes ago, the 3 X said:

Ikke uventet, traff en nerve  ?

Tror det er viktig å holde trykket oppe, og påpeke hvordan venstre ekstremister manipulerer med nyheter og sannheter

Ok, Anders Behring Breivik. Visste ikkje du hadde internett-tilgang i Ila. Det er vel omtrent der på landet me må før du ikkje er ein del av den populasjonen du grine om...

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, the 3 X said:

Ikke uventet, traff en nerve  ?

Tror det er viktig å holde trykket oppe, og påpeke hvordan venstre ekstremister manipulerer med nyheter og sannheter

Nå blir en terrorist tatt inn i varmen i Norge, stikk i strid med folkeopinionen, og om ikke lenge skal hun rehabiliteres og slippes ut i samfunnet, for det var bare en glipp dette, at hun reiste ned der, for å nyte all sadismen, henrettelsene, slavene osv

Joda, det er snart glemt, ekstremistene, enten det er her, eller i MSM, må bare får tid til å bearbeide "sannheten" slik at deres agenda ikke blir alt for åpenlyst

 

 

Har det slått deg at du kanskje ser verden gjennom et noe tykkere politisk filter enn de fleste andre? Hvis alle andre virker å være ekstreme for deg, er det du som har et synspunkt langt fra normalen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
tommyb skrev (2 timer siden):

Den virkelige terroren er hos de som bor og ferdes langs riksveiene lengst nord i landet, der totalt uegnede kjøretøy med livredde sjåfører kutter av norske liv hvert eneste år. 

 

Hva med å bare forby biler, kanskje også tobakk og alkohol, utvise alle som selger narkotika fra Kongeriket osv?

Hvilken risiko tidligere IS-sympatisører utgjør er foreløpig ukjent, og trolig umulig å vite, men det er likevel åpenbart at det finnes en rekke andre ting som kan gjøres, som trolig har større effekt på rikets sikkerhet, enn å ikke hente hjem en småbarnsmor.

Det er likevel ikke poenget her, når det hevdes at kvinnen utgjør en sikkerhetsrisiko, så er det ikke slik at man veier den risikoen opp mot alt mulig annet, den risikoen kommer i tillegg til at hun har sluttet seg til den Islamske Staten for å kjempe mot vestlige verdier.

Mennesker som ønsker å fjerne vårt levesett, og vår frihet, aller helst med tvang og hellig krig, har vel heller ingenting her å gjøre, uansett hvilken sikkerhetsrisiko de utgjør, men at slike mennesker utgjør en reell risiko er helt sikkert.

Endret av 0laf
  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, tommyb said:

Den virkelige terroren er hos de som bor og ferdes langs riksveiene lengst nord i landet, der totalt uegnede kjøretøy med livredde sjåfører kutter av norske liv hvert eneste år. Disse kunne blitt stoppet og sjekket på grensene, og det ville reddet langt flere liv enn å utvise en desillusjonert småbarnsmor. Dette er 100% show og 0% risikohåndtering. Men med frykt skal makt bygges. 

Noen vil påstå at ISIS også drev med terror. Selvmordsbombere, hodekutting, levende brenning av fanger, fanger som druknet i bur som ble senket ned i et basseng. Som disse flotte, omtalte nordmenne støttet så godt de kunne og kanskje direkte deltok i.  Men det er kanskje ikke terror etter din mening.

Forøvrig stemmer jo heller ikke trafikkuhell med definisjonen på terror. Men ikke la slike små teknikaliteter hindre deg. 
 

Endret av debattklovn
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Morty73 said:

Hun sier hun angrer på hun dro ned der. Var "styrt" av kjærlighet. Nå angrer hun veldig. Skal vi ikke tilgi? Hva om din egen datter havnet i samme situasjon? Hva hadde du gjort /syntes? 

Nja, kriminalitet begått i affekt blir typiskt dømt likevel. I hennes tilfelle var ho ein deltakar i ein terrorist-organisasjon, som såvel var kjent for drap, tortur, slaveri, terrorisme, m.mer. Det var ikkje som om ho hoppa med ektemannen til USA og blei med i ein liten kult som bor i ingenmannsland.

Det er også dette ho sannsynleg vil bli arrestert og fengslet for. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8mowAw/kallmyr-pst-vil-paagripe-is-kvinnen-ved-ankomst

Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (1 minutt siden):

Nja, kriminalitet begått i affekt blir typiskt dømt likevel. I hennes tilfelle var ho ein deltakar i ein terrorist-organisasjon, som såvel var kjent for drap, tortur, slaveri, terrorisme, m.mer. Det var ikkje som om ho hoppa med ektemannen til USA og blei med i ein liten kult som bor i ingenmannsland.

Det er også dette ho sannsynleg vil bli arrestert og fengslet for. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8mowAw/kallmyr-pst-vil-paagripe-is-kvinnen-ved-ankomst

Joda, jeg mener og at hun skal straffes. Spørs bare hva de klarer å bevise at Hun har vært m på. Nekter jo selv for å ha vært med i is. 

Lenke til kommentar
Morty73 skrev (8 minutter siden):

Joda, jeg mener og at hun skal straffes. Spørs bare hva de klarer å bevise at Hun har vært m på. Nekter jo selv for å ha vært med i is. 

Iallefall ikke i Norge der norske fengsler blir regnet som femstjernershoteller. Det hadde vært mye bedre at hun hadde blitt igjen der i denne leiren og råtnet opp. Barna kunne blitt adoptert bort til velstående familier rundt omkring Midtøsten.

Lenke til kommentar

Som en ser her, så  er forsvaret og forståelsen allerede i gang, akkurat slik jeg påpekte lengre oppe, det gikk bare enda raskere en jeg hadde trodd, nei de fornekter seg ikke

Av samme årsak har VG fjernet kommentarfeltet, etter som det ikke gikk den veien de håpt/ trodde nemlig forsvar av terror

Selvfølgelig var det et uhell at hun tiljublet massemyrderier, voldtekter, tortur og all annen ondskap et sykt hode kan finne på 

Alle som mener noe annet har et forkvaklet syn i følge ekstremist menigheten her inne

Amen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
the 3 X skrev (3 minutter siden):

Som en ser her, så  er forsvaret og forståelsen allerede i gang, akkurat slik jeg påpekte lengre oppe, det gikk bare enda raskere en jeg hadde trodd, nei de fornekter seg ikke

Det er ingen her som forsvarer terror. Hva er det egentlig du ønsker å oppnå med innlegget? 

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (2 minutter siden):

Det er ingen her som forsvarer terror. Hva er det egentlig du ønsker å oppnå med innlegget? 

Nei, ikke direkte for det blir for pinlig, men les mellom linjene

Oppnå ? saklig diskusjon kanskje ?

Du er jo moderator, hva tenker du om at det er utbrett med personlig sjikane her inne ?

Greit så lenge de er på "rette " siden  ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
the 3 X skrev (5 minutter siden):

Nei, ikke direkte for det blir for pinlig, men les mellom linjene

Nei, dette gir faktisk ikke mening. Det er ingen på venstresiden som ønsker at moren skulle komme til Norge igjen, det er absolutt ingen som støtter terror heller, så jeg forstår faktisk ikke hva du ønsker å oppnå. 

the 3 X skrev (5 minutter siden):

Greit så lenge de er på "rette " siden  ?

Igjen forstår jeg ikke hvor du vil hen. At du drar inn min rolle som moderator får stå for din regning. 

onkel_jon skrev (8 minutter siden):

Heia FRP, vil ikke ha terorister her i landet men blir vel som med bompengene, frp blir i regjering hvis de får liten seier i annen sak.

Det er utrolig hvor mange kameler de må svelge. :rofl:

Kanskje det blir utmeldelse av regjering da? 

image.thumb.png.594a8cb61af7c89b8bb7ee2673c0a94c.png

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Jeg som trådstarter vil si mine meninger om denne saken. Det var en kjempebrøler å ta inn denne kvinnelige IS-terroristen "hjem" til Norge. At det i det hele tatt har vært diskutert i forkant blant politikerne, tyder på at store deler av politikerne som sitter og styrer er inkompetente, naive og blinde, ja de er noen riktige imbesiller store deler av politikerskaren. Egentlig skulle dette ikke ha vært diskutert engang blant politikerne.  Hallo, denne kvinnen er like mye medskyldig som sine mannlige "kolleger" der de har deltatt i brutale henrettelser som halshogginger, brenning folk levende og det som enda verre er. Denne forestillingen om at disse kvinnene kun har tatt seg av omsorg, matlaging, husarbeid og klesvask er bare sprøyt, de har minst like mye blod på hendene som sine mannlige "kolleger" i IS. Hvis denne kvinnelige terroristen virkelig hadde angret, hadde hun tatt av seg "teltet" hun bærer på seg, lenge før hun kom "hjem" til Norge. For å være ærlig, jeg er ikke helt sikker på at disse barna kan reddes psykisk, jeg kan tenke meg at de er så traumatisert og ødelagt at det vil forfølge dem resten av livet. Barnevernet har grepet inn i saker som har vært langt mindre alvorlige enn dette, jeg kan ikke finne noen plasser i nyhetene om at BV har tatt barna fra denne kvinnelige IS-terroristen, de våger jo ikke å trosse Allah, de er for feige til å gjøre det. Istedenfor lar myndighetene barna få bo sammen med denne moren der de fortsetter å bli hjernevasket til framtidens terrorister som vil utgjøre en fare for rikets sikkerhet. Det har blitt så feil alt sammen. Denne kvinnen avsa seg Norge som sitt land og sverget sin ed til det såkalte Kalifatet, hun dro dit helt frivillig og visste utmerket godt hva hun gikk til og hvilke plikter som fulgte, som å drepe, terrorisere og nedslakte uskyldige på de mest grufulle måter. Har hun først tatt dette valget, synes jeg hun skulle blitt der nede resten av sitt liv og råtne bort, jeg synes ærlig talt ikke synd i henne, hun får skylde seg selv. Ingen nåde for de som har sagt fra seg Norge som sitt eget land og frivillig reist nedover for å drepe, terrorisere og nedslakte for "Kalifatet". Norske myndigheter skulle ha gjort som danskene, å frata statsborgerskapet til folk dersom de har vært med i IS og andre terrororganisasjoner. Til slutt: Barna skulle heller blitt adoptert bort til velstående familier i Midtøsten eller havnet på barnehjem der nede.

Endret av oab-1966
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...