Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

toddy21 skrev (På 30.10.2022 den 21.15):

Hei, leter etter noen gamle filmer, husker ikke så veldig mye lenger da det er lenge siden disse ble sett...

Men husker det handlet om en noe mørk "stor/sterk" person (hadde øynene veldig lukket alltid) som var mester i arm wrestling og havnet i mange sloskamper i alle filmene. 

Kommer ikke på så mye mer av handlingen da jeg så filmene sist runt 2000 års skiftet...

Men tror filmene er fra runt 1980/1990 en plass..

Håper noen klarer å forstå å hjelpe med tittel på disse filmene 🙈

Kan det ha vært noen av Bud Spencer & Terence Hill-filmene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etterlyser en film om ei ung kvinne som mister begge bena i en ulykke. Og et dramatisk og godt forhold til en ung mann. Han hjelper henne over depresjonen. Husker en scene der han bærer henne fra rullestolen og ut i vannet for å svømme. Tror filmen er europeisk.

Endret av Andy52
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg etterlyser navn på fim: Europeisk. Eldre mann sikker av fra hjemmet. Reiser bare bort på langtur, med bil. Treffer ei ung jente som også har rømt fra et eller annet. Han tar med henne på turen. han verner om henne når hun kommer i trøbbel, og får juling av noen yngre folk. Men det går bra med han. Trivelig film med to personer som har en trivelig reise

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...

Hei. 
 

jeg leter nå febrilsk etter en film jeg så når jeg var liten. Var en anime om en jente som kommer til enten ett barnehjem eller internat, der hun skulle være mens faren/familien var på reise. Hun kommer fra en velstandsfamilie, men under reisen dør faren/familien og hun mister alt hun eier og har. Hun blir nå en fattig jente og blir behandlet veldig dårlig av alle. 
 

husker bare brøkdeler av filmen, da jeg ikke har sett den på Ca 25-30 år. 
 

jenta er blond, med Ca skulderlangt hår. 
tror det er japansk anime, men er ikke sikker.

 

er det noen som kan hjelpe meg her? Jeg tenkte vise filmen til mine barn. 
Lykkes jeg ikke her, må jeg reise nordover å lete der.😅 

 

på forhånd takk.☺️❤️

Lenke til kommentar

Studio Ghibli er blant de mest kjente japanske anime-studioene. De har en rekke filmer, men de tegner mest brunetter. Den ene med ei blondine i hovedrollen er Marnie min hemmelige venninne fra 2014 så det stemmer ikke helt med alderen 25-30 år. Du kan jo kikke gjennom lista her og se om du finner "din" film. Hvis ikke så er det uansett mange andre nydelige barnefilmer der som uansett er verdt å se. NB. Ikke alle har lav aldersgrense så ta et søk før du setter på noe uten oppsyn. Noen av de er litt vel skumle, blodige og har for avanserte historier for de minste.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
HegeAngel skrev (4 timer siden):

jeg leter nå febrilsk etter en film jeg så når jeg var liten. Var en anime om en jente som kommer til enten ett barnehjem eller internat, der hun skulle være mens faren/familien var på reise. Hun kommer fra en velstandsfamilie, men under reisen dør faren/familien og hun mister alt hun eier og har. Hun blir nå en fattig jente og blir behandlet veldig dårlig av alle. 
 

husker bare brøkdeler av filmen, da jeg ikke har sett den på Ca 25-30 år. 
 

jenta er blond, med Ca skulderlangt hår. 
tror det er japansk anime, men er ikke sikker.

Høres ut som A Little Princess av Frances Hodgson Burnett. Har blitt filmatisert flere ganger både som film og serie, live og anime. Har også blitt musical.

https://en.wikipedia.org/wiki/A_Little_Princess

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Litt vag beskrivelse her men jeg så en film for en del år siden jeg husker litt av men jeg synes den var spennende den gangen og kunne tenkt meg å sett den igjen. Det er ikke mye jeg husker så dette er som sagt vagt: 

 

En mann er alene på fjellet (jeg tenker Hardangervidda eller Valdresflya/Jotunheim utfra naturen). Han følger sporene til en rein eller hjort han jakter på, dette forgår på vinterstid. Jeg så ikke hele filmen men kan ikke huske å ha sett andre karakterer i filmen den stunden jeg fikk sett, mulig det var flere på starten/slutten av filmen. 

 

Skal jeg gjette er filmen fra tidlig/midten av 70-tallet men jeg kan bomme kraftig her. Av en eller merkelig grunn ser jeg for meg Helge Jordal i hovedrollen men får det ikke til å stemme med hans IMDB-side så det er trolig noen andre. Er dette for  vagt eller er det noen filmhoder der ute som klarer denne? 

Lenke til kommentar
Legotardo skrev (19 timer siden):

Litt vag beskrivelse her men jeg så en film for en del år siden jeg husker litt av men jeg synes den var spennende den gangen og kunne tenkt meg å sett den igjen. Det er ikke mye jeg husker så dette er som sagt vagt: 

 

En mann er alene på fjellet (jeg tenker Hardangervidda eller Valdresflya/Jotunheim utfra naturen). Han følger sporene til en rein eller hjort han jakter på, dette forgår på vinterstid. Jeg så ikke hele filmen men kan ikke huske å ha sett andre karakterer i filmen den stunden jeg fikk sett, mulig det var flere på starten/slutten av filmen. 

 

Skal jeg gjette er filmen fra tidlig/midten av 70-tallet men jeg kan bomme kraftig her. Av en eller merkelig grunn ser jeg for meg Helge Jordal i hovedrollen men får det ikke til å stemme med hans IMDB-side så det er trolig noen andre. Er dette for  vagt eller er det noen filmhoder der ute som klarer denne? 

Knut Formos siste jakt (1973) ?

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...