Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 5 uker senere...

Tidlig 90 tallet så så vi en skrekkfilm, mulig det var en video med 2-3 kortfilmer på.

 

Den ene var med en ungdomsgjeng som badet med en innsjø, så oppholdt de seg på ei flytebrygge hvor en flekk kom flytende over vannet og slukte dem under en etter en. (Sånn ca jeg husker det)

Den andre var med en bil som kjørte på noe, og så endte det opp med at den plutselig satt inne i bilen.

 

Sikkert tidenes dårligste filmer, men husker de godt fra oppveksten. Noen som har en anelse om hvilke film(er) dette er?

Endret av RickyG
Lenke til kommentar

Har en til, også 90 tallet, men denne så vi i en engelsk time, så ikke helt skrekk.

 

Handling var på ei landsbygd (typisk Storbritannia), og så husker jeg bare det skumleste, plutselig et menneske som kommer svevende over senga mens noen ligger å ser opp i taket, mulig personer hyler også, men ikke helt sikker.

 

Tar dere den så er dere flinke!😁

Lenke til kommentar

Lurer litt på en film her jeg, en Scifi film, har ikke så veldig mye å gå etter da jeg kun så en trailer for denne filmen for en del år siden, vi snakker nok om ett spenn fra 2010 og frem til i dag.

I hvertfall det jeg kan huske fra traileren er at noen sto å pratet sammen høyt på en klippe/fjell mens vi fikk se en blå himmel med flere synlige planeter.

Jeg tor ikke det er noen av de store kjente storfilmene vi har hatt.

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (På 10.10.2020 den 21.38):

Lurer litt på en film her jeg, en Scifi film, har ikke så veldig mye å gå etter da jeg kun så en trailer for denne filmen for en del år siden, vi snakker nok om ett spenn fra 2010 og frem til i dag.

I hvertfall det jeg kan huske fra traileren er at noen sto å pratet sammen høyt på en klippe/fjell mens vi fikk se en blå himmel med flere synlige planeter.

Jeg tor ikke det er noen av de store kjente storfilmene vi har hatt.

Denne? https://www.imdb.com/title/tt1549572/

 

ANOTHER-articleLarge.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dragonlove skrev (På 10.10.2020 den 21.38):

Lurer litt på en film her jeg, en Scifi film, har ikke så veldig mye å gå etter da jeg kun så en trailer for denne filmen for en del år siden, vi snakker nok om ett spenn fra 2010 og frem til i dag.

I hvertfall det jeg kan huske fra traileren er at noen sto å pratet sammen høyt på en klippe/fjell mens vi fikk se en blå himmel med flere synlige planeter.

Jeg tor ikke det er noen av de store kjente storfilmene vi har hatt.

Var det snø?

Ice planet? Gjetting her, da. Husker ikke om det var flere planeter, men det er vel typisk når en skal gi inntrykk av en annen verden. 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Leter etter det jeg tror er en dansk film (i hvert fall nordisk) som jeg så for kanskje 20 år siden. Det var en liten bølge av sånne type filmer som kom ut på den tiden, hvor nokså normale mennesker gjør noe dumt, og ender opp i kappløp med loven og lignende (tenk: typisk Cohen-brødrene-film).

Denne mener jeg handlet om en politiker, i hvert fall noen av litt status i lokalsamfunnet. Vedkommende dreper en kvinne (en prostituert?) ved et uhell, og havner så i dypere og dypere møkk ved å forsøke å dekke over det. 

Mener drapet skjedde ved at to menn og to kvinner hadde en liten "fest" på en hytte eller noe sånn. Og så skal han ene vise han andre geværet sitt, hvorpå denne politikeren (?) fyrer av et vådeskudd igjennom veggen. Så viser det seg da at hun ene kvinnen har blitt truffet på andre siden av veggen. Det er vel den eneste scenen jeg husker. 

Noen som vet?

 

Endret av AntonMarkmus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...