Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

buffy88 skrev (På 23.3.2020 den 11.20):

eneste jeg husker er en scene med en liten gutt(?) som sitter i en bil med masse vann rundt. Om det er en elv, sjø, masse regn, oversvømmelse. Har ikke peiling.. Men jeg tror han roper "daddy" 

Det må da være denne:


Bilderesultater for car in river
Faren, sønnen, og den kjempestore flommen!

"Når du tror alt er tapt, kan ett ord redde dagen!"

 

På en skala fra 1-10!

- Dagbladet

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har blanka helt på filmen.

Det er vist en sci fi indy film.

Noe utenomjordisk har hava på jorda  et område er stengt av men folk sendes inn, men kommer ikke ut, et team(som jeg tror bare består av kvinner) sendes inn, området de er på ser helt psyko  ut. Veldig fancy effekter, skikkelig tripping on lsd. Det hele ender ved et fyr tårn. 

Jeg trodde Sandra Bullock var i det, men fant ikke i lista hennes, trodde også den het noe med extinction/evolution.  Men set er vist ikke helt riktig. 

Lenke til kommentar

En bekjent har spurt dette på Engelsk:
 

Sitat

I am trying to find a movie for a long time...cop and psychologist (women had long curly light brown hair and he had a beard) investigate missing blonde girl teen, cold case from the 70s, Scandinavian movie,  from around 2006, snow and dark everywhere...thanks

 Ringer det bjeller hos noen?

 

Lenke til kommentar

Min tur: Jeg leter etter en film jeg tipper er fra sent 80-tall eller begynnelsen av 90-tallet, som handler om en gjeng som drar på ekspedisjon i en mellom-amerikansk jungel og blir forfulgt av en fyr som blir stadig galere. Det blir tropisk storm og de havner ved noen maya-pyramider. Den gale fyren begynner med groteske maya-ritualer og river visst ut hjertet på en av de i ekspedisjonen. Husker ikke så mye mer, men husker den intense spenningen og vil prøve å finne filmen for å se den på nytt. Jeg trodde den gale fyren ble spilt av Rutger Hauer, men jeg finner den ikke i lista hans så det er sikkert en annen skuespiller.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Jeg så en film da jeg var yngre. Det eneste jeg husker var at den var skummel/spennende. Det var ei dame som snakka med broren/vennen sin på telefon. Så dro hun opp på gården hans for å besøke han.
 
Når hun kommer dit er det låst/huset tomt. Så hun drar til nærmeste nabo, spør etter han fyren. Også viser det seg at han er død.

Før 2010 tror jeg.. That's it. Noen som vet?
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Simen1 skrev (På 25.4.2020 den 22.59):

Min tur: Jeg leter etter en film jeg tipper er fra sent 80-tall eller begynnelsen av 90-tallet, som handler om en gjeng som drar på ekspedisjon i en mellom-amerikansk jungel og blir forfulgt av en fyr som blir stadig galere. Det blir tropisk storm og de havner ved noen maya-pyramider. Den gale fyren begynner med groteske maya-ritualer og river visst ut hjertet på en av de i ekspedisjonen. Husker ikke så mye mer, men husker den intense spenningen og vil prøve å finne filmen for å se den på nytt. Jeg trodde den gale fyren ble spilt av Rutger Hauer, men jeg finner den ikke i lista hans så det er sikkert en annen skuespiller.

Høres ut som ei meget interessant film, aldri sett (eller hørt om før, for den saks skyld) men når du nevnte Rutger Hauer, men at det ikke var han likevel, så søkte jeg opp skuespilleren Richard Lynch (slettes ikke uvanlig at disse to herrene virket å bli litt "blandet i hop") og ikke så rart, for blondt/sølv-blondt hår (hockeysveis på 80-tallet), blå intense øyne, samt et ganske så skummelt utseende i mange av deres skurkeroller, samt at de jo også var vel i noenlunde samme aldersgruppe, gjorde vel sitt i at den slags hendte jevnt og trutt.

Uansett, første filmen til Lynch der hørtes i tittel ut som den du kan ha sett:

Cut and Run (1985) av  Ruggero Deodato

The film follows a reporter (Lisa Blount) and her cameraman investigating a war in the jungles of South America between drug cartels and the cult-like cannibal army of Colonel Brian Horne (Richard Lynch).

Posteren på Wikipedia er bildet av en fyr med ei blodig kniv eller machete, og ser ut som noe fra et Aztec/Maya blodig rituale er i happening nedi den sør-amerikanske jungelen, uansett legger ved ei trailer, så kan du jo kanskje se an om det stemmer noenlunde med filmen du er på utkikk etter, eller om du kanskje har funnet frem til den?

Hm, etter å ha sett traileren fikk jeg ikke akkurat noe mindre lyst til å se den, og ligger jo faktisk i sin helhet på Youtube, men usikker på hvilke kvalitet/og om den er ukuttet osv, men likevel, bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Frank.N.Steen skrev (På 11.6.2020 den 16.34):

Høres ut som ei meget interessant film, aldri sett (eller hørt om før, for den saks skyld) men når du nevnte Rutger Hauer, men at det ikke var han likevel, så søkte jeg opp skuespilleren Richard Lynch (slettes ikke uvanlig at disse to herrene virket å bli litt "blandet i hop") og ikke så rart, for blondt/sølv-blondt hår (hockeysveis på 80-tallet), blå intense øyne, samt et ganske så skummelt utseende i mange av deres skurkeroller, samt at de jo også var vel i noenlunde samme aldersgruppe, gjorde vel sitt i at den slags hendte jevnt og trutt.

Uansett, første filmen til Lynch der hørtes i tittel ut som den du kan ha sett:

Cut and Run (1985) av  Ruggero Deodato

The film follows a reporter (Lisa Blount) and her cameraman investigating a war in the jungles of South America between drug cartels and the cult-like cannibal army of Colonel Brian Horne (Richard Lynch).

Posteren på Wikipedia er bildet av en fyr med ei blodig kniv eller machete, og ser ut som noe fra et Aztec/Maya blodig rituale er i happening nedi den sør-amerikanske jungelen, uansett legger ved ei trailer, så kan du jo kanskje se an om det stemmer noenlunde med filmen du er på utkikk etter, eller om du kanskje har funnet frem til den?

Hm, etter å ha sett traileren fikk jeg ikke akkurat noe mindre lyst til å se den, og ligger jo faktisk i sin helhet på Youtube, men usikker på hvilke kvalitet/og om den er ukuttet osv, men likevel, bedre enn ingenting.

Det er ikke den men takk for forsøket. Jeg skippet raskt gjennom den på youtube med tysk dubbing. Mye av jungel-settingen er den samme, men jeg mener the bad guy var lys i luggen (tydeligvis ikke Rutger Hauer) men skuespilleren er antagelig 10-20 år yngre enn han.

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (På 25.4.2020 den 22.59):

Min tur: Jeg leter etter en film jeg tipper er fra sent 80-tall eller begynnelsen av 90-tallet, som handler om en gjeng som drar på ekspedisjon i en mellom-amerikansk jungel og blir forfulgt av en fyr som blir stadig galere.

Kan vel slenge inn denne, selv om jeg tviler. I denne filmen er det ikke noe storm. Det virker også å være en ganske useriøs film. Men plot sammendraget i seg selv, stemte ganske bra.

B6CCA298-0A51-4EA2-8A30-3D216467AF8C.thumb.jpeg.1d43b324531332fec82f0e0f7f4a45ad.jpeg

 

Lenke til kommentar

Husker ikke om dette er en film eller en serie. 

Jeg husker en spesiell scene, tror det er på en skole.. Er ihvertfall masse barn, så er det en unge, usikker på om det er gutt eller jente. Som er der med faren sin. 

Husker ikke hva som skjer om han skal redde noen/fikse noe eller vise frem et triks. Husker noe om å gå på en line, men kan hende jeg blander det med noe annet. Men det kommer ihvertfall en veps/bie å stikker han, så dør faren for han er allergisk. 

Lenke til kommentar

Dette er en tegnefilm / anime fra 80 eller 90 tallet som ble sluppet på VHS i skandinavia.

Husker ikke så mye av handlinga, men det er noen som er på en båt og så møter de kjempeutgaver av dyr i vannet, bla en kjempekrabbe osv. som de må komme seg forbi / bekjempe.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg leter etter en film eller tv-serie som jeg så på 80-tallet. Den handlet om et cruise-skip som sank omtrent rett ned. Folk på overflaten antok at alle var døde, men det var mange overlevende som holdt et helt samfunn gående der nede under overflata i årevis. Et helt isolert samfunn med sine intriger og konflikter m.m. Usikker på om det var en film eller serie.

Lenke til kommentar

En svensk film,  (ev. del av en serie er også mulig) jeg husker jeg så på 90-tallet som jeg ikke klarer å finne igjen.

Var noen barn, som spionerte på et par i 20-30-årsalderen som var inne i en slags hytte, og som muligens var i ferd med å «ha seg». Så stengte barna paret inne gjennom å låse fra utsiden på en eller annen måte, men ble oppdaget. Da de to voksne ba om å få slippe ut sa barna konsekvens at «ni måste knålla» først mens de så på, ellers ville de ikke slippe dem ut. De voksne, spesielt mannen, ble rasende og grylte at de måtte slippe dem ut. Barna ble så redde for å få juling, og ville ikke åpne, og tiden gikk. Husker ikke hvordan det endte, for alt jeg vet tørstet/sultet paret ihjel der inne.

Noen som kan huske denne? Må ha vært rundt 1992-1996 at det ble sendt, trolig NRK, men det kan jo ha vært laget tidligere.

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (17 minutter siden):

Jeg leter etter en film eller tv-serie som jeg så på 80-tallet. Den handlet om et cruise-skip som sank omtrent rett ned. Folk på overflaten antok at alle var døde, men det var mange overlevende som holdt et helt samfunn gående der nede under overflata i årevis. Et helt isolert samfunn med sine intriger og konflikter m.m. Usikker på om det var en film eller serie.

https://m.imdb.com/title/tt0082461/

Goliat Awaits 1981

During World War II, the passenger liner Goliath is sunk by a German submarine. Portions of the ship's hull remain airtight, and some of the passengers and crew survive. Over the decades they build a rigidly regulated society completely isolated from the surface world, until in contemporary times a diving team begins to explore the wreck.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei. Eg såg ein film for lang tid tilbake på tv. Husker ikkje årstallet eg såg deg eller kva år filmen kom ut.
Men det handler om ein person som det skjer noko med som ikkje er bra. Det er ein person eller kanskje fleire som har gjort ting mot denne mannen, men det kan ikkje bevisast.
Trur han besviner eller noko og plutselig så befinner han seg i romertiden. Trur det var slik han noko skulle ta livet av ein romersk keiser eller noko lignande. Nokon som veit kva film det er snakk om her. Og det er ikkje filmen black knight.

 

Endret av Jostein76
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...