Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Film med Charles Bronson fra 70 tallet. I en scene er Bronson i en leilighet. Og er sinna for et eller annet og tråkker på en bunke med LP-plater så en hører de knekker.

 

Noen som vet hvilken film dette er?

Nå spilte han grusomt mange filmer på 70-tallet, men etter og ha lest litt her og der så må jeg si at jeg tror det er enten Death Wish eller Death Wish II.

 

Begge filmene har noen scener i en leilighet og i begge har han god grunn til å være forbanna. Så med annet du husker noe mer, så står jeg på at jeg tror det er en av de to.

 

Takk for tipset. Har sett mange av de filmene fra 70 tallet (på kino dengang) men husker ikke hva som var hva..hehe

 

Satser på den første DW filmen først, og det ser ut til at jeg får sjekket den om ikke lenge ;)

Om det er en av dem, regner jeg nesten med det må være den første. For jeg er sikker på det var 70-tallet dette.

 

Ellers var det noen som mente det måtte være denne: Quelqu'un derrière la porte (1971)

 

Så får vi se..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Film med Charles Bronson fra 70 tallet. I en scene er Bronson i en leilighet. Og er sinna for et eller annet og tråkker på en bunke med LP-plater så en hører de knekker.

 

Noen som vet hvilken film dette er?

Nå spilte han grusomt mange filmer på 70-tallet, men etter og ha lest litt her og der så må jeg si at jeg tror det er enten Death Wish eller Death Wish II.

 

Begge filmene har noen scener i en leilighet og i begge har han god grunn til å være forbanna. Så med annet du husker noe mer, så står jeg på at jeg tror det er en av de to.

 

Har nå sett den første Deathwish, og kan bekrefte at det ikke var den.

Lenke til kommentar

så en gammel krigsfilm 2.verdenskrig. Handlet om amerikanske og britiske styrker i en tysk leir for krigsfanger. Det hele handlet om å rømme fra leieren og komme seg til et nøytralt land. De gjorde veldig mange kule "sceems" for å få utstyr og materiale til tunellen de laget.

 

Noen som har en film tillel og som vet om den finnes på DVD?

Lenke til kommentar

Hei! I sommer så jeg en nokså bra film på tv, men jeg klarer bare ikke å huske hva de heter. Den handlet om en bakerfamilie ... de eide altså et bakeri. Hovedpersonen drev på med en jente. Broren til hovedpersonen jobbet i kjelleren i bakeriet og stekte brød. Broren hadde vært i en ulykke hvor han hadde mistet den ene hånden, og derfor brukte han en protese av tre.

Jeg husker også at på et punkt i filmen tar hovedpersonen med seg sin onkel ut for å gå en tur, og når onkelen ser månen, skriker han; "la luna" - "la bella luna", og derfor var det helt sikkert en spansk film.

 

Dette er alt jeg kan huske av filmen, desverre. Håper noen av dere der ute kan hjelpe meg å finne igjen denne filmen.

Lenke til kommentar

Filmen jeg leter etter er en amerikansk high school komedie. Tror den er rundt 10 år gammel, pluss-minus. Etter hva jeg kan huske foregikk hele eller mesteparten av filmen på en hjemme alene fest. Jeg kan også huske at det var noen nerder som gjemte seg på et tak utenfor festen for å hevne seg på noen. Også var det en gutt som var forelsket i den peneste jenta på skolen, som møter en hore forkledd som engel på en bensinstasjon.

 

Håper noen vet hvilken film jeg snakker om. Det er lenge siden jeg så den, men kan huske jeg syntes den var kul :)

Lenke til kommentar

Jeg så litt av en film for noen dager siden. Filmen vistes ikke på TV, og jeg er neimen ikke sikker på hva den heter.

Det er en asiatisk skrekkfilm. Det er ei jente som dør, og prøver å drepe hovedpersonen. Jeg kan huske at de var i en gang, der hun gikk i taket. Han sprang ned noen trapper, men havnet alltid i fjerde etasje.

 

Han klatrer også ned en stige, der hun følger etter han.

Helt på slutten av filmen, står det at filmen er basert på en ekte historie.

 

Jeg håper det er noen her som vet hva filmen heter, og kan hjelpe meg, og jeg blir evig takknemlig for svar.

Lenke til kommentar

Filmen jeg leter etter er en amerikansk high school komedie. Tror den er rundt 10 år gammel, pluss-minus. Etter hva jeg kan huske foregikk hele eller mesteparten av filmen på en hjemme alene fest. Jeg kan også huske at det var noen nerder som gjemte seg på et tak utenfor festen for å hevne seg på noen. Også var det en gutt som var forelsket i den peneste jenta på skolen, som møter en hore forkledd som engel på en bensinstasjon.

 

Håper noen vet hvilken film jeg snakker om. Det er lenge siden jeg så den, men kan huske jeg syntes den var kul :)

 

http://www.imdb.com/title/tt0127723/

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Jeg lurer da på en film.

 

Det er lenge siden jeg så den, vil tippe over 11 år siden. Husker ikke så mye, men det var noen på en båt som strandet på en øy. Dem ble smågale. Og husker at hodet til en kar var på en påle. Var i såfall en mann og en kvinne som jeg husker. Muligens flere.

Denne var kansje litt vrien. :p

Lenke til kommentar

Jeg lurer da på en film.

 

Det er lenge siden jeg så den, vil tippe over 11 år siden. Husker ikke så mye, men det var noen på en båt som strandet på en øy. Dem ble smågale. Og husker at hodet til en kar var på en påle. Var i såfall en mann og en kvinne som jeg husker. Muligens flere.

Denne var kansje litt vrien. :p

Hvis ingen vet, så kan du forske litt selv her: http://www.imdb.com/keyword/castaway/

 

Filmen bør være et sted i den listen. Det skal ikke være så vanskelig hvis du vet sånn ca. hva tiår den er laget i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...