Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Lurer på 2 filmer til:

 

1. Det er en gruppe franske parkour folk som må bryte inn oss en lege/riking for å skaffe penger til en operasjon som en venn/et familiemedlem trenger for å overleve.

 

2. Dokumentar/drama der det handler om hvordan nazistene diskuterer og vedtar "the final solution". Husker at de bare snakker tysk.

 

Den første der er ihvertfall Yamakasi.

 

Tusen takk!

 

Fant ut nr 2 selv, den heter Die Wannseekonferenz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ei veninne av meg lurer svært på en dokumentar om månelanningen, hvor på den dokumentaren skulle dem bevise at den var fake. Jeg fikk også veldig lyst til å se den når jeg hørte om den.

Hun sa det var gått noen år siden hun så den, men Ca. 3 år siden klarte hun å finne ut at det var siden hun hadde sett den, men enn det husker hun ikke.

Noen som klarer å hjelpe meg å veninnen min ut litt her?

Takk på forrhånd :)

Lenke til kommentar

Jeg så en film for en del år siden, tror den kan ha vært rundt slutten av 90-tallet. Husker veldig lite av filmen, men den handlet om en jente som flyttet til et nytt sted med moren der hun blir innvolvert med en eller annen fyr som fører til at en jente hun går på skolen med begynner å mobbe og plage henne. I den siste scenen bestemmer hun som mobber at hun skal drepe henne. Hun får med seg en annen venninne (en med kort mørkt hår tror jeg) til å være med på det. De får moren ut av huset på en eller annen måte, og sniker seg deretter inn i huset og kutter over halsen på jenta. Moren kommer hjem igjen og finner datteren og rett før hun dør får hun sagt hvem det var og de to jentene blir dømt til sutt.

 

Er ikke helt sikker men tror den er basert på en sann historie. Ville satt stor pris på om noen kunne hjelpe! :)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg leter etter en bestemt film.

MEN jeg husker nesten ingenting om den.

 

Det eneste jeg vet er at den handler om far og sønn i en konsentrasjonsleir i 2 verdenskrig.

Og den eneste grunnen til at gutten overlever er fordi hans far gjemmer han for tyskerne.

 

Også på slutten, så husker jeg at gutten blir stappet inn i et slags skap av faren, for å gjemme ham. Faren dør. Så kommer det kjørende masse tanks gjennom gatene (amerikanerne tror jeg) Gutten går ut av skapet blir med amerikanerne og blir gjenforent med moren.

 

Ringer det noen bjeller hos noen?

 

 

Mulig de også ankommer konsentrasjons leirene med tog, hvor de deretter blir delt opp i menn og kvinner. (Skal ikke si for sikkert, kan være en annen film)

 

Takk!

Lenke til kommentar

Bumper nok en gang meg selv i håp om at noen skal gjenkjenne filmen :(

I tillegg er det et par filmer til jeg lurer på.

 

1

 

En film satt til rundt 1940-50 kanskje. Den handler om en liten skole bestående av én klasse. En dag har barna friminutt og de leker med en ball (kaster den til hverandre). Så får læreren en idé. Han tar en fruktkurv og skjærer hull i bunnen. Så henger han den opp på en lyktestolpe. Det var slik basketball ble "oppfunnet" :p

 

 

2

 

En liten svart gutt blir boende hos en gammel mann som driver en butikk (hvordan gutten havnet der husker jeg ikke). Den gamle mannen tar han ofte med på fisketurer osv. Til slutt tror jeg at gutten (og mannen muligens) drar til en storby for å besøkemoren hans eller noe slikt.

 

 

3

 

En film hvor jeg mener å huske at faren eller moren til hovedpersonen blir hjerneskadet (kan hende det var søstra eller broren for den saks skyld), de bor ute på landet i et hus og så husker jeg at de har en svart hushjelp. Så kommer det noen på besøk med en pickup :hmm:

 

Lenke til kommentar

Lurer litt på navnet til en film..

 

Det er ikke en "vanlig" spillefilm, den er svært unik og veldig visuell. Mye fargebruk etc. Det hele er en fortelling om en ung jente som går inn i et "drømmeland" og er med på et eventyr og møter flere type mennesker, rundt 5-10stk, som det fortelles litt rundt etc. Så til slutt er det mye pilskyting. Husker jeg rett så er jenta hele tiden i lag med en annen mann. Beklager dårlig forklaring, dette er alt jeg husker..

 

Skrev bl.a. en anmeldelse av den for noen få år siden i mini-anmeldelse tråden, men finner ikke igjen...

Lenke til kommentar

Hei!

 

NRK viste for sikkert 15 år siden en helaftens animert spillefilm om indianere. Det handlet om ei jente som trosset foreldrene og gikk ned til elva for å leke. Der datt hun i bekken, og føyk utfor en stor foss. Hun traff etter hvert flere dyr og en indianergutt hun ble venner med, men det var også flere "onde" dyr hun møtte på den store reisen hun ble med på.

 

Jeg husker at jeg så på denne filmen flere ganger med stor fascinasjon da jeg var yngre siden vi hadde tatt den opp på VHS.

 

Problemet mitt nå, er bare at jeg ikke husker navnet på filmen, og heller ikke greier å spore opp hvilken film dette er. Håper noen kan bistå meg!

 

// eskhyo

Lenke til kommentar

2

 

En liten svart gutt blir boende hos en gammel mann som driver en butikk (hvordan gutten havnet der husker jeg ikke). Den gamle mannen tar han ofte med på fisketurer osv. Til slutt tror jeg at gutten (og mannen muligens) drar til en storby for å besøkemoren hans eller noe slikt.

 

Dette tror jeg kan være A Storm in Summer

Endret av waveshaft
Lenke til kommentar

Tror det var i fjor at NRK sendte en dokumentar om romskip, apollo 13 osv. Mye av videoen som viste selve oppskytningen var av veldig høy kvalitet, vet ikke om det var slowmotion, men det kunne i hvert fall se slik ut. Noen som har snev av hvilken dokumentar jeg snakker om?

 

Skulle liksom huske å sjekke hvilken dokumentar det var etter den var ferdig, men glemte helt av det. Helt til nå :p

Lenke til kommentar

Kan være denne. Denne ble sendt i forbindelse med jubileumsåret for månelandingen. For ordens skyld så var det Apollo 11 som sendte Armstrong, Buzz og Collins til månen. :)

Takker. Skal kikke på den senere i dag. Er ikke sikker på at det er den, tror dokumentaren handlet om mer enn kun månelandingen, tror det var om romkapløpet når jeg tenker meg om. Men forhåpentligvis er det bare hukommelsen som roter :)

Lenke til kommentar

Tror det var i fjor at NRK sendte en dokumentar om romskip, apollo 13 osv. Mye av videoen som viste selve oppskytningen var av veldig høy kvalitet, vet ikke om det var slowmotion, men det kunne i hvert fall se slik ut. Noen som har snev av hvilken dokumentar jeg snakker om?

 

Skulle liksom huske å sjekke hvilken dokumentar det var etter den var ferdig, men glemte helt av det. Helt til nå :p

 

Sikker på det ikke var en mini-serie? From the Earth to the Moon handler nettopp om månekappløpet. Fantastisk serie! Har den på DVD. Uansett om du ikke har sett den så anbefales den! :thumbup:

 

De brukte mye "stock footage", osv så det kan minne litt på en dokumentar til tider.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

2

 

En liten svart gutt blir boende hos en gammel mann som driver en butikk (hvordan gutten havnet der husker jeg ikke). Den gamle mannen tar han ofte med på fisketurer osv. Til slutt tror jeg at gutten (og mannen muligens) drar til en storby for å besøkemoren hans eller noe slikt.

 

Dette tror jeg kan være A Storm in Summer

Takk, det var den!

Noen som vet de andre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...