Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kameraten min og jeg funderer veldig på å finne ut av en film jeg har sett, men som jeg bare husker én scene ifra, hvilken film kan det være?

 

Scenen må være en åpningsscene, det er klassikeren med en landsby som blir angrepet av svarte soldater, tror det er høst. Soldatene kommer på hest. Hovedpersonen, en gutt eller jente, er "ute i skogen" når soldatene rir forbi på vei til landsbyen, når denne kommer tilbake er landsbyen lagt øde/nedbrent. Resten av filmen tror jeg går ut på å ta hevn... :)

 

Noe i bakhodet synger Conan (1982/1984)/Røde Sonja (1985), men er litt usikker. Tror det er fra ca samme tidsperiode (som Willow også (1988), men tror ikke det er denne)

 

Håper noen kan hjelpe!

 

 

Beastmaster!

Lenke til kommentar

jeg leiter etter en film ,men jeg husker svært lite.

Vet ikke om dette er starten, slutten eller midt i filmen :

Inne i en jungel er det en bar. Inni baren sitter det folk og prater, de skåler med shots,så kommer det en logo på skjermen og det står

"order of the black eagle" eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Jeg ser etter en amerikansk-produsert kampsport film fra mellom 1970 og 1990.

 

Husker ikke direkte hva den handler om, men jeg husker 2-3 scener.

 

1. Det er en afro-amerikaner som er veldig flink med sverd. Bruker noe lignende dette: http://i256.photobucket.com/albums/hh175/Gax-Is-Back/Scimitar.jpg?t=1267836795 . Det jeg sier nå høres kanskje litt dumt ut, men bear with me: Ved et tilfelle der han står alene mot flere fiender så "deler" han sverdet i to, med andre ord, drar fram et helt likt sverd ut av det første, slik at han har 2 like sverd, lol. Fortsetter med å gjøre slutt på hele gjengen, hehe.

 

2. En av hovedpersonene (tror jeg), bruker paraglider eller lignende for å komme seg opp på en byggning som er hovedkvarteret til "slemmingene", og ser ned ifra et vindu i taket, inn i en stor hall der det er en hel haug med ninjaer som driver med en seremoni e.l. Mener også at det var en kvinne der som var "sjefs ninjaen".

 

3. Mener også at det var en kampscene som tok sted på et stort lasteskip som var ankret i havna.

Lenke til kommentar

Høres utrolig kjent ut. Og mistenker det er Revenge of the Ninja (1983). Men er leeenge siden jeg så den, og husker veldig lite. Husker ikke det med sverdet eller båten (Jo litt egentlig, men der blander jeg kanskje med slutten til 3 Ninja Kids (1992). Det med byggingen passer derimot veldig godt, også paraglideren hvis jeg husker riktig.

 

Uansett trailer her, se om du kjenner det igjen:

http://www.youtube.com/watch?v=X-U17ajlzbY

Lenke til kommentar

LOL! Det er ikke den filmen jeg spurte om i tråden nå nettopp. MEN jeg kom faktisk til å tenke på en annen kampsport film som jeg så for lenge siden rett etter at jeg hadde skrevet posten, og det var akkurat den filmen der :p Takk skal du ha xD Er nok mulig jeg har blandet scener fra de 2 forskjellige filmene -_-

 

Men er fortsatt på jakt etter den andre filmen.

Er sikker på at scenen med negeren med sverdene er i den.

 

Anyone?

Endret av ScudNor
Lenke til kommentar

Så en film på OD-dagen i fjor på skolen.

 

Handlet om en lege som dro til et land i Afrika. Så ble han etter hvert presidentens personlige lege. Husker at presidenten kjøpte en bil til han. Og at han hadde en kjæreste (eller i hvert fall god venn) som også var lege som også var i landet sammen med han. Så tror jeg han ble hengt til slutt? På flyplassen eller noe slikt.

 

Noen som kan hjelpe?

Endret av timb
Lenke til kommentar

Morn folks!

 

Jeg lurer på en film (har ikke sett den selv)

 

Det var en gutt som hadde sitti i et "skam" hjørne i 7 år (tror jeg) etter hvert begynner han og drepe hele familien sin (tror jeg) og kanjse noen andre, filmen kan ligne ganske mye på freddy og jason filmer, det er en skrekk film

 

 

Beklager for denne dårlige beskrivelsen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...