Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei sveis. Noen som kan hjelpe meg med å finne en film?

Sist jeg så denne var på 90 tallet en nyttårsaften.

Eneste scenen jeg husker er da hovedpersonen løper igjen en motorsyklist på landeveien, han ser rødt og etterhvert blått (eller motsatt) når han blir forbannet og hu dama som er med han må holde han for øynene for å få roet han ned. Noen som klarer å tenke ut en film som kan stemme?

prøver igjen jeg... Ingen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

I traileren virket det som filmen handlet om en død jente. Spøkelse. Faren hennes leter etter morderen. Den er ny. Eller så har den ikke kommet ut enda. Så traileren for ikke så lenge siden. Tror filmen hadde et litt langt navn.

 

The lovely bones nvm.

Endret av Lange
Lenke til kommentar

Lurer på film:

 

Filmen starter med slik dyster musikk mens man ser div avisutklipp på en vegg, som forteller div. rundt at en politimann har blitt suspendert grunnet at han har skutt en person som har ei dame som gissel på ei bru.

Under filmen får man se flashbacks av den episoden (personen som ble skutt var en afro-amerikaner). På broen står hovedperson, partner, og masse politimenn bak.

 

 

Husker ikke så mye av hva resten av filmen handler om, kun at

badguyen i filmen viser seg å være broren til han som ble skutt på broen.

 

 

Hvilken film?

 

 

EDIT: Fant det ut da jeg søkte på IMDB etter "suspended policeman".

 

Filmen "Chaos" :)

Endret av Nesset
Lenke til kommentar

Prøver å finne ut av en kortfilm som gikk på NRK for noen år siden. (Amerikansk tror jeg)

 

Det handlet om et eller annet med en familie: Mor, far søster og en nerdesønn.

 

Og de andre i familen mobbet han nerdesønnen. I en scene snakket de om de hadde gått over en elv eller noe, og så hadde de hatt noe å stå på under vannet og lurte på hva det var.

Da sa hun søsteren husker jeg til nerdebroren: "We must be standing on you then".

Og så lo resten av familen av dette, og gjorde narr av nerdesønnen.

 

Og så var det noe med at han gikk ut på badet og senket seg ned i badevannet fordi han var så fornedret av dette. I mens danset de andre og hadde det moro utenfor.

 

Husker ikke så mye, men det var hvertfall noe ca i den duren.

Lenke til kommentar

Film 1: En film om to jenter reiser til kina ellno annet asiatisk land, men så blir de lurt av noen drug dealers og de blir busta og kastet i fengsel. Så blir det masse drama (politisk også?) etc etc.

 

Film 2: En norsk eller skandinavisk film, der en svensk drug dealer i en fancy moderne leilighet er innblandet.

 

Film 3: En britisk film om en innvandrer familie der faren er streng. En av sønnene flytter ut og er homo. Ene gutten skal bli giftet bort til en annen innvandrer som han ikke vil, så rømmer de til han homo fyren. Ellers så er det masse problemer i familien, der faren slår til barna osv.

 

Film 4: En britisk film om noen innvandrere som blir plaget av noen rasister i butikken sin som krever penger. Jeg tror de dreper dem ellernoe og da begynner politiet etterforskning, og mannen i innvandrer familien dreper til slutt en fyr som de serverer til politiet ellno.

 

Sorry for så korte beskrivelser men jeg husker ikke så mye ;)

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Lurer på 2 filmer til:

 

1. Det er en gruppe franske parkour folk som må bryte inn oss en lege/riking for å skaffe penger til en operasjon som en venn/et familiemedlem trenger for å overleve.

 

2. Dokumentar/drama der det handler om hvordan nazistene diskuterer og vedtar "the final solution". Husker at de bare snakker tysk.

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Lurer på 2 filmer til:

 

1. Det er en gruppe franske parkour folk som må bryte inn oss en lege/riking for å skaffe penger til en operasjon som en venn/et familiemedlem trenger for å overleve.

 

2. Dokumentar/drama der det handler om hvordan nazistene diskuterer og vedtar "the final solution". Husker at de bare snakker tysk.

 

Den første der er ihvertfall Yamakasi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...