Gå til innhold

Tilbakemeldinger: Hva synes du?


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Merko. skrev:

Har dette forumet vært testet før det ble deployet live? Er jo ekstremt mange tullebugs her, er det ikke?

Eksempel: Har skrevet i denne tråden tidligere. Lager en ny post ,så får jeg plutselig innholdet fra forrige posten som "mal". Selv etter at jeg har refreshet siden.

Dersom man er inne på en tråd hvor det kommer et svar og trykker på "vis svar" så kommer posten opp 2 ganger.

Enig, begynner selv å lure på det. ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
3 minutter siden, Merko. skrev:

Har dette forumet vært testet før det ble deployet live? Er jo ekstremt mange tullebugs her, er det ikke?

Ja, det har vært flere tester. At det blir mye tull er fordi forumets database ikke enda er ferdig oppdatert til det nye systemet som IPB 4 bruker, dermed kan det forekomme enkelte feil som vi dessverre ikke kan gjøre noe med. 

Lenke til kommentar

 

Kjekt med nytt desing. Usikker om den fungerer så bra da. Ser stilig ut på den ene sida, samtidig føles den litt "tungt". Store knapper som "+ quote" og "pilen opp" er med på å ødelegge den.

"Det snakker vi om nå" - savner muligheit til å bestemme selv kor mange av de eg vil se.

Savner navigasjonen på venstre siden. Nå må eg først gå på forsiden, før eg kan velge emnet.

Ser ikkje antall innleg i tråden/kas nummer kvart innleg er.

Skal eg bla opp fra der eg skriver melding, til toppen, det tar evighet nå (i alle fall i denne tråden).

Lenke til kommentar
4 timer siden, Invader Zim skrev:

Unødvendig og stor reklame. Dekker hele skjermen oppe og nede.

 

"Push" meldingen eller hva en nå skal kalle det når andre poster er irriterende både med lyden som lages og den plagsomme baren som dukker opp og dekker deler av skjermen mens man leser andre meldinger eller skriver. "X'en" på denne er også veldig liten så den er tungvint å lukke. (Mobil med uthevet ramme rundt skjermen).

 

Ikoner på toppen av siden er lite selvforklarende.

Reklamen er så irriterende at det er verdt å nevne to ganger.

For ikke å snakke om autospillende videoreklame... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071
49 minutter siden, frohmage skrev:

Runar svarte på dette i innlegg nr...  hmm...  i dette inlegget her.

Inntil da, så er det mulig å embedde innlegg, ved å kopiere og lime inn lenken til dem (vent et sekund eller to, så blir det lastet inn):

 

Lenke til kommentar

Det har blitt utrolig lite effektivt for min del.  "Dette snakker vi om"  viser kun 8 siste aktive tråder, jeg hadde 25 eller noe før denne endringen. Jeg kan heller ikke trykke på "+" for å flere av dem slik man kunne gjøre før. Dersom det fortsetter å være så ineffektivt og så mye luft og tomrom på dette forumet. Så er det mye mulig at jeg slutter å bruke det fordi er for lite brukervennlig, og tungvint. Liker heller ikke at disse ikonene markert i rødt tar opp så mye plass og det er minimalt med skrift som blir vist. 

Jeg er ikke så gira på sitte med lupe for å se.  Dessuten blir det veldig problematisk å sitere innlegg nå som HTML-koder er borte.

EDIT: Håper også at søkefunksjonen vil være funksjonell igjen, denne funksjonen har vært ute av drift i de siste årene. Dersom de nevnte tingene blir fikset så vil jeg være veldig tilfreds.

dKjDrrP.png

Endret av Heradon
  • Liker 5
Lenke til kommentar
3 timer siden, Runar skrev:

Du merker sitatboksen ved å trykke på den, så trykker du på firkantkorset (i mangel på bedre ord) som dukker opp øverst i venstre hjørne. Det er litt vanskelig å treffe, men når du treffer blir firkanten litt mørkere. Så er det bare å fjerne hele sitatboksen.

Se denne videoen:

 

Hei Runar, videoen du la ut er blitt tatt opp i et mobilformat (stående video), men om man vil se videoen i fullskjerm så snur videoen seg slik at det er i fullskjerm på siden. Er det mulig å få til slik at stående video vises på korrekt måte?

Også, når man ser på bilder i fullskjerm: Det kan bare lukkes med krysset oppe i høyre hjørne. Det hadde vært flott om man også kunne brukt "tilbakeknappen" på navigasjonslinjen (på android mobiler). Per nå så blir jeg sendt tilbake en side i forumet om jeg bruker den.

Dette gjelder android, med Mozilla Firefox, om det hjelper på noe vis.

Ellers så må jeg si at jeg elsker det ny forumet! Gleder meg til å oppdage alle de nye funksjonene. Fortsett med det flotte arbeidet ?

Lenke til kommentar
47 minutes ago, Heradon said:

Det har blitt utrolig lite effektivt for min del.  "Dette snakker vi om"  viser kun 8 siste aktive tråder, jeg hadde 25 eller noe før denne endringen. Jeg kan heller ikke trykke på "+" for å flere av dem slik man kunne gjøre før. Dersom det fortsetter å være så ineffektivt og så mye luft og tomrom på dette forumet. Så er det mye mulig at jeg slutter å bruke det fordi er for lite brukervennlig, og tungvint. Liker heller ikke at disse ikonene markert i rødt tar opp så mye plass og det er minimalt med skrift som blir vist. 

Jeg er ikke så gira på sitte med lupe for å se.  Dessuten blir det veldig problematisk å sitere innlegg nå som HTML-koder er borte.

EDIT: Håper også at søkefunksjonen vil være funksjonell igjen, denne funksjonen har vært ute av drift i de siste årene. Dersom de nevnte tingene blir fikset så vil jeg være veldig tilfreds.

 

Søkefunksjonen har aldri fungert for min del ihvertfall.

Bruker heller Google, Avansert --> taster så inn diskusjon.no i riktig avansert felt. Fungerer så mye mye MYE bedre i Google-søk.

Lenke til kommentar

Hei, gøy med et friskt pust, dette ser meget mye bedre ut enn det forrige utseendet. Jeg bruker mobilen akkurat nå, har noen ting å utsette.

  • Reklamen øverst er alt for stor, går utover brukeropplevelsen
  • Lydvarsler burde være av som standard
  • HTML eller annen markup i innlegg burde være mulig
  • Navigasjonsbaren burde være mulig å nå fra hvor som helst

Ellers ser det veldig bra ut, bra jobba! ?

Screenshot_2019-11-13-00-42-34-556_com.chrome.dev.jpg

Lenke til kommentar
13 minutter siden, Dan-Levi skrev:

Hei, gøy med et friskt pust, dette ser meget mye bedre ut enn det forrige utseendet. Jeg bruker mobilen akkurat nå, har noen ting å utsette.

  • Reklamen øverst er alt for stor, går utover brukeropplevelsen
  • Lydvarsler burde være av som standard
  • HTML eller annen markup i innlegg burde være mulig
  • Navigasjonsbaren burde være mulig å nå fra hvor som helst

Ellers ser det veldig bra ut, bra jobba! ?

Screenshot_2019-11-13-00-42-34-556_com.chrome.dev.jpg

De fleste av det du nevner her er allerede blidt nevnt tidligere i denne tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutter siden, TheDarkSapling - SCM skrev:

De fleste av det du nevner her er allerede blidt nevnt tidligere i denne tråden

Det gjør  ikke punktene noe mindre relevant. Har lest alle postene forøvrig, og når forumets voktere ser at samme ting plager flere brukere øker mulig sjansen for at noe blir gjort. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...