Gå til innhold

Sony vil få folk over på PlayStation 5 i et rasende tempo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ser ikke helr den der. Hvorfor kjøpe ps5 på Day 1 for å spille spill jeg allerede spiller på PS4? Eller har du ikke ps4? Jeg holder eg til Nintendo uansett, med mindre det er noen spill på PS4 jeg bare mååå ha. Men da snakker vi 100% eksklusiv Spyro 4, Dragon Age 4, Doom 3, Sly Cooper 5 hei og velkommen osv. Liten sjanse for at de er eksklusive, og noen Spyro 4 og Sly 5 er uansett bare en drøm.

 

Jeg forventer at det blir noe interessant å spille på PS5 ved lansering, i tillegg til at jeg spiller PS4-spillene på den. Jeg forventer også at PS4-spillene vil kjøre bedre. Jeg har bevisst ikke kjøpt Pro.

 

Switch er en flott konsoll med mange fine eksklusiver, men det er også mye man ikke kan spille på den. Synes derfor ikke den erstatter PS4/PS5 eller omvendt.

Lenke til kommentar

En må jo lure på hva det kan være? Spesielt siden det vil nok ikke være er eneste PS5 eksklusivt spill som ikke vil virke på PS4 i minst et par år. Så da er det ikke spill. Hva da? Innbytte kampanje? Lever din PS4,PS4Pro og få er bra avslag på PS5 som kommer nok til å koste rundt 4000kr og opp ved lansering?

 

Eller rentefri avbetaling slik som Microsoft skal ha?

 

Ser at Sony har noe Now-tjeneste. Kan det være de utvikler på den?

 

 

Er veldig spent på hvilken pris Sony kommer til å legge seg på. Jeg leser raytracing og SSD i terabyte-størrelse og allerede der hører jeg tusenlappene flakse. Men Sony har vel solgt konsoller med tap tidligere.
 
Tror nok ikke de bør prise seg mer enn det en PS3 kostet da den kom. Dog jeg tviler på at den blir så dyr hvis strategien er å få flest mulig til å gå over til PS5.
 
3-4 tusen bør vel holde som prislapp, dersom de skal få en grei strøm av nye kunder. Så får Sony heller ta tapet inn igjen via det dyre ekstrautstyret de leverer og alle spillene. Dessuten så skal jo SSD-er snarlig blir veldig billig i følge ryktene. Terabyten bør snart koste kr 500 er hva jeg leste på nettet i sommer. Snart som rundt årsskifte kanskje..
 
Dette vil jo hjelpe på det å kunne prissette konsollet noe rimelig. Eller å smøre på med tykk teknologiutvikling på grafikk og annet.
 
Så siden lanseringen ligger an til før julen 2020 eller hva det går i. Så er jo både SSD og CPU på den aldrende Zen2-generasjonen i boks prismessig. Om de også klarer seg med noe laber grafikkløsning til en rimelig pris, så vil det jo bli ekstra billige saker? Men, dette er muligens også en APU denne gang? Da betyr jo kvadratmillimetere på mikrochips mye. Volum har jo Sony nok med, så AMD er nok villige til å kverne ut noe til dem.
 
Alternativt så kan jo Sony legge litt penger i kjøleløsningen og heller kjøpe veldig rimelige standard Zen2-kjerner og smøre på med en standard GPU i tillegg.
 
Håper at SSD som leveres er bedre enn QLC-skjiten som ofte ikke yter bedre enn HDD, når innlasting går over litt tid og Gigabytes.
Endret av G
Lenke til kommentar

Til slutt så er det viktigste med kjøp av konsoll SPILL! Har de noen virkelig gode eksklusive spill til lanseringen, så har de opmerksomheten min. For eksempel et nytt spill fra Platinum laget fra grunn og bunn til PS5 har de veldig mye av oppmerksomheten min.

 

Ellers er jeg nysgjerrig angående hva selve konsollen kan gjøre. Ikke bare grafisk, men er glad de tar med HD rumble. Sykt bra om gjort riktig påå Switch, bare ikke nok spill som bruker det riktig/i det hele tatt, da.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke hatt i eie en konsoll siden Playstation 2 så det begynner så smått å bli noen år siden, men har vel mer eller mindre bestemt meg for at Playstation 5 blir kjøpt når den tid kommer.

 

Men det blir vel selektivt kjøp av spill til den uansett vil jeg tro, for selv om det er digg å kunne ligge henslengt på sofa'n å spille på en stor tv, vil nok alt av skyte/presisjonsspill foregå med tastatur og mus på pc'n. 

Lenke til kommentar

Så Sony har en strategi om å flytte folk over til beste generasjon. Hvordan dette eventuelt skal gjøres sier artikkelen ingenting om.

 

Tenkte tanken sjøl. Virker som de prøver å manipulere oss. Skjønner ikkje helt kordan de skal gjøre dette uten å rævkjøre oss på en eller annen måte

Lenke til kommentar

Eg forstår at selskapet har ein sånn plan internt, men det framstår litt snodig å uttale i eit intervju. Det kan nesten høyrast ut som forbrukarane er kveg som skal jagast over på nytt beite. Frå min ståstad er det Sony som må levere noko eg har lyst på og meiner er verd å betala for. For dei som har flytta kveg så har bonden ofte med ei "mjølbøtte", eller "bøtte med kraftfôr" for å lokke dyra med seg.

 

Når det er sagt så treng Sony berre putte ein FromSoftware-eksklusiv til PS5 i bøtta, så følgjer eg etter. Kanskje ikkje ved lansering, men før eller seinare.

 

Forskjellane i yting mellom PS og Xbox bryr eg meg ikkje så veldig om. Det er spela som avgjer.

Endret av Zeph
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Er det bakoverkompatibelt så blir det day 1. Er det ikke så blir det ikke før konsollen har 4-5 gode eksklusiver. Enkelt og greit.

ser ikke helr den der. Hvorfor kjøpe ps5 på Day 1 for å spille spill jeg allerede spiller på PS4? Eller har du ikke ps4? Jeg holder eg til Nintendo uansett, med mindre det er noen spill på PS4 jeg bare mååå ha. Men da snakker vi 100% eksklusiv Spyro 4, Dragon Age 4, Doom 3, Sly Cooper 5 hei og velkommen osv. Liten sjanse for at de er eksklusive, og noen Spyro 4 og Sly 5 er uansett bare en drøm.

Ytelse er meir enn kun grafikk. Sjøl om RDR2, Horizon Zero Dawn og GoW 4 var bra på ein vanilla PS4, kjem eg til å kunne nyte det endå bedre på PS5. Kortere loading, bedre FPS, kanskje bedre kontroller. Og ikkje minst, mykje mindre viftesus. (Høyrest ut som den skal ta av, og fly avgårde, tom på Spyro Remastered. Grafikken er bare ein bonus på toppen av det heile for min del.

Lenke til kommentar

Kjøpte PS4 på lanseringsdagen. Så mine håndkontrollere begynner å dra på årene. Den ene av de to jeg eier har kun 2 av 3 på powerbar når fulladet. Artikkel-lenke nedenfor forteller at de skal holde 7 timer på batterilevetid pr. lading. Noe de selvsagt ikke gjør nå i dag. Bare det å se på Netflix tapper batteriene så hardt at jeg ofte må bytte mellom kontrollerne og sette den utladede til lading mens jeg nytter den oppladede kontrolleren for å se videre på en serie.

https://wccftech.com/review/razer-raiju-tournament-edition-ps4/

PS4 er en flopp på håndkontrollerne hva angår batterilevetid. Måtte de fikse dette til PS5-kontrollerne.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...