Gå til innhold

Telenors TV-kunder får et poengsystem for å kjøpe kanaler og strømmetjenester


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd det er så mange gamle folk i burettslaget som tvingar meg til å abbonere på dette.

Veit at Stjelenor varierer prisane noko voldsomt frå burettslag til burettalag. For oss kostar det 507 kr/mnd inkludert 75 mbit fiber. Kva betaler andre for det?

Borettslag får alltid gode priser som vanlige kunder i enebolig bare kan drømme om.

 

Hvorfor mener du Telenor er en værsting i markedet?

Lenke til kommentar

Vi har fellesavtale hos Get og betaler 369 kr mnd for bredbånd og tv, da er leie av 1 get box med opptak inkl. Selv om jeg ikke bruker lineær-tv i det hele tatt så har jeg ingenting å utsette på prisen. Get boxen kjører android-tv og har chromecast innebygget så den er kjekk å ha likevel.

Lenke til kommentar

Synd det er så mange gamle folk i burettslaget som tvingar meg til å abbonere på dette.

 

Veit at Stjelenor varierer prisane noko voldsomt frå burettslag til burettalag. For oss kostar det 507 kr/mnd inkludert 75 mbit fiber. Kva betaler andre for det?

Vi betalte i underkant av 500 per enhet for 75/75 og TV nå i noen år, såvidt jeg husker, men jeg fikk forhandla frem ny avtale i sommer med 300/300 som grunnhastighet for alle til en 50-lapp ekstra per enhet. Dog lite borettslag på 12 enheter.
Lenke til kommentar

Egentlig merkelig at det gis så kraftige rabatter til borettslag. Det er ofte over halv pris av det som er til vanlige husstander. Alikevel klager noen her over sin gode pris i borettslag, så noen blir aldri fornøyd.

Det er fordi ein får kvantumsrabatt, og sidan alle husstandane må være med på ordninga så er det forutsigbart for kabelselskapet som ikkje treng å tenke på husstandar utan TV, som står tomme, eller som går til ein konkurrent.

 

Grunnen til at folk klagar er at ein ofte ender opp med å måtte betale for eit produkt som ikkje er tilpassa, enten det er fordi ein må betale for ein kanalpakke som ein ikkje ser på, eller eit treigt internett fordi resten av burettslaget ville klare seg med minimumspakken.

Lenke til kommentar

Det er fordi ein får kvantumsrabatt, og sidan alle husstandane må være med på ordninga så er det forutsigbart for kabelselskapet som ikkje treng å tenke på husstandar utan TV, som står tomme, eller som går til ein konkurrent.

Grunnen til at folk klagar er at ein ofte ender opp med å måtte betale for eit produkt som ikkje er tilpassa, enten det er fordi ein må betale for ein kanalpakke som ein ikkje ser på, eller eit treigt internett fordi resten av burettslaget ville klare seg med minimumspakken.

Ser den, men rabattene er uvanlig store. Den enkelte kan alltid betale ekstra for større pakke.

Lenke til kommentar

Hos get kan man velge bort bredbånd for å få utvidet tv-tilbud eller velge bort tv-delen og få full pupp på bredbåndet, i tillegg til at bredbåndet kan oppgraderes som vanlig hvis man ønsker mer fart enn det som ligger i fellesavtalen. Og så har de poeng-opplegget sitt så man kan velge hvilke kanaler/tjenester man vil ha, og det kan gjøres så ofte man vil uten noen forsinkelser eller karantener. Med det opplegget så er det vanskelig å klage på mangel på tilpasningsmuligheter.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når sa eg at Telenor var versting? Uansett så var poenget mitt at det er utdatert å ha avtale med obligatorisk TV når ein har eit hav av uavhengige strømmetenester å velja mellom.

Med begrepet Stjelenor virker du ikke fornøyd.

Å binde opp med TV pakke er et tema, men så får man ofte veldig god deal i borettslag, det kan være lite å hente på kun nett. Flertallet ønsker fortsatt TV.

Lenke til kommentar

Som burettslagbebuar utan sjanse til å avbestille kabel-TV (utan å få styret til å avvikle avtalen) er dette faktisk det beste som har skjedd på veldig lenge.

 

Med dette systemet kan ein velje kanalar ein faktisk ser på, og enkelte som vanlegvis må betalast ekstra for. Det viktigaste er at ein kan bruke poeng til å sjå på HBO og Viaplay, som er betaltenester, samt at ein kan bytte mellom dei to i løpet av kort tid.

Lenke til kommentar

Egentlig merkelig at det gis så kraftige rabatter til borettslag. Det er ofte over halv pris av det som er til vanlige husstander. Alikevel klager noen her over sin gode pris i borettslag, så noen blir aldri fornøyd.

 

Eg klagar over at eg er tvunget til å ha kabel-TV som ikkje blir brukt og må bruka pengar på det. Prisen for produktet er sikkert kurant, men det hjelp lite når eg ikkje har bruk for det.

 

Det er fordi ein får kvantumsrabatt, og sidan alle husstandane må være med på ordninga så er det forutsigbart for kabelselskapet som ikkje treng å tenke på husstandar utan TV, som står tomme, eller som går til ein konkurrent.

 

Grunnen til at folk klagar er at ein ofte ender opp med å måtte betale for eit produkt som ikkje er tilpassa, enten det er fordi ein må betale for ein kanalpakke som ein ikkje ser på, eller eit treigt internett fordi resten av burettslaget ville klare seg med minimumspakken.

 

Eg trudde det vanlege var at du får ein grunnpakke med TV og eventuelt internett, og så kan den enkelte oppgradere internett om dei har behov for det.

Lenke til kommentar

Har heldigvis blitt meir vanleg med slik løysning, men det er fortsatt stadar der heile burettslaget er låst til den same pakken.

Mener du virkelig at man ikke tillates å betale for mer? Det høres meget merkelig ut, i så fall er jo ikke leverandør interessert å profitt...

Selv for 7 år siden i borettslag kunne vi velge å betale mer, for å få mer enn basis TV og nett som alle måtte ha.

Forøvrig får man regningssjokk når man flytter i enebolig. Brått er nett, TV m.m. dobbelt så dyrt.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Eg såg på prisar for fiber her ein dag, og det er stive greier. Det rimelegaste alternativet hos ein leverandør var 639,- for 100/100.

 

I mine ADSL-dagar meiner eg å hugse at for rundt 3-400 fekk du heilt grei fart. 100 Mbps er sannsynlegvis overkill for dei fleste, men ein får ikkje valgt noko mindre over fiber.

 

Me har 75 Mbps og eg tvilar på den er i nærleiken av å bli maksa til vanleg. Sjølv om ein skulle finne på å streame 4k på to einingar samtidig så kjem ein ikkje opp i så mykje.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Etter at Telenor la om systemet sitt har vi ikke mulighet til å ha samme tilbud som vi hadde tidligere. Som familie med barn mellom 5 og 9 passer ikke det nye systemet så godt. Er du singel og alene er det sikkert fantastisk. Det at vi bor i et BBL gjør at vi ikke kan skifte leverandør slik uten videre. 

Skal vi sette oss ned å planlegge hva vi skal se på, for så endre kanal/strømme utvalget?

For å få tilbake musikk kanalene jeg hadde har jeg valgt bort alt av strømmetjenester og mye sport..

 

Hvorfor må vi akseptere denne løsningen Telenor har valgt?

Vi har ikke valgt den!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...