Gå til innhold

Rockstar lanserer egen «launcher» – gir bort Grand Theft Auto: San Andreas


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ingen problemer med flere launchere på PC. PC'ens største styrke kontra konsollene er jo nettopp valgfrihet og endeløse tilpasningsmuligheter.

 

Dette fordrer jo selvfølgelig at flere launchere forhåpentligvis også fører til nye idéer og innovasjoner, men det er jo ikke noen selvfølge, dessverre.

 

Uansett var jeg lenge bekymret for at det så ut som Steam rett og slett var på vei til å bli ensbetydende med PC-spilling, noe som hadde gjort PC'en til lite annet enn en glorifisert konsoll.

 

Jeg er derfor glad for at Epic og andre nå utfordrer monopolet til Valve.

 

Vil man ha alt samlet i én "launcher" så vil jeg heller anbefale å kjøpe en Playstation.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Underholdningsbransjen har virkelig ikke skjønt hvordan konsumenter foretrekker å konsumere innhold. Hvem gidder å ha 20 game launchere installert og ha 15 abonnement på ulike streaming tjenester? Alt på ett sted takk.

 

Tror ikke underholdningsbransjen er så opptatt av hva forbrukerne foretrekker. Det har de aldri vært. De er opptatt av hva vi tolerer. Hva de slipper unna med. Og de slipper unna med det meste.

 

Se bare på f.eks Epic og hvor mye verbal motstand de fikk. Men i dag ser vi at spillene selger som hakka møkk der og.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Har ingen problemer med flere launchere på PC. PC'ens største styrke kontra konsollene er jo nettopp valgfrihet og endeløse tilpasningsmuligheter.

 

Dette fordrer jo selvfølgelig at flere launchere forhåpentligvis også fører til nye idéer og innovasjoner, men det er jo ikke noen selvfølge, dessverre.

 

Uansett var jeg lenge bekymret for at det så ut som Steam rett og slett var på vei til å bli ensbetydende med PC-spilling, noe som hadde gjort PC'en til lite annet enn en glorifisert konsoll.

 

Jeg er derfor glad for at Epic og andre nå utfordrer monopolet til Valve.

 

Vil man ha alt samlet i én "launcher" så vil jeg heller anbefale å kjøpe en Playstation.

 

Ja, for dette gjør jo PC-spilling "bedre". NOT.....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Har ingen problemer med flere launchere på PC. PC'ens største styrke kontra konsollene er jo nettopp valgfrihet og endeløse tilpasningsmuligheter.

 

Dette fordrer jo selvfølgelig at flere launchere forhåpentligvis også fører til nye idéer og innovasjoner, men det er jo ikke noen selvfølge, dessverre.

 

Uansett var jeg lenge bekymret for at det så ut som Steam rett og slett var på vei til å bli ensbetydende med PC-spilling, noe som hadde gjort PC'en til lite annet enn en glorifisert konsoll.

 

Jeg er derfor glad for at Epic og andre nå utfordrer monopolet til Valve.

 

Vil man ha alt samlet i én "launcher" så vil jeg heller anbefale å kjøpe en Playstation.

 

Ja, for dette gjør jo PC-spilling "bedre". NOT.....

Ja skulle til å si det samme, kjøp en Playstation liksom, ja det har jeg lyst til istede for en PC...

Lenke til kommentar

Underholdningsbransjen har virkelig ikke skjønt hvordan konsumenter foretrekker å konsumere innhold. Hvem gidder å ha 20 game launchere installert og ha 15 abonnement på ulike streaming tjenester? Alt på ett sted takk.

 

De har nok skjønt det, men de har nok skjønt ennå bedre at det lønner seg å ha kontroll på salgskanalen ("butikken") dersom en har (antatt) populære produkter. Og siden "penga rår", så sier det seg jo selv hva resultatet blir ...

Lenke til kommentar

Underholdningsbransjen har virkelig ikke skjønt hvordan konsumenter foretrekker å konsumere innhold. Hvem gidder å ha 20 game launchere installert og ha 15 abonnement på ulike streaming tjenester? Alt på ett sted takk.

Det er jo det som lønner seg. Premier league på en kanal. Champions league på en annen. Selgere vil ha penger. Om kundene er misfornøyde med noe har ingenting å si om man tjener penger. Bare se på epic. Mange sutrer men de gjør alt riktig.

Lenke til kommentar

Ja, for dette gjør jo PC-spilling "bedre". NOT.....

 

Nei det gjør det ikke, men det gjør det ikke noe særlig verre heller. Å bruke 2, 3, 4 eller 5 launchere for å spille de spillene man vil spille hvor man trykker "install" for å installlere et spill er uansett mer lettvint enn før når man måtte finne fram en plate og så installere spillet selv. Ikke at det heller var særlig  tungvindt. Den tungvindte tiden var når man måtte konfigurere ting i DOS eller irritere seg over en Windows system som ennå ikke samarbeidet bra med spill. Vi har det veldig lettvint nå og jeg klarer ikke å irritere meg over å kanskje måtte starte eller avskutte en launcher i ny og ne.

 

Steam har gjort en utrolig god jobb for PC-spillere, de var viktige for indie-boomen og de har lagd en klient\tjeneste som er veldig brukervennlig og behagelig å ha med å gjøre. Men det virker ganske logisk for meg at det ikke er i vår interesse at de skal få fortsette å ha en slik dominant posisjon som de har hatt. Derfor er mer konkurranse en god ting. Det betyr ikke at jeg kommer til å hive meg over andre launchere uten grunn. Pr. i dag bruker jeg bare Steam og GOG Galaxy, men om det dukker opp noen spill jeg har veldig lyst til å spille på andre butikker så har jeg ikke noe imot å installere en annen klient. Så lenge denne klienten ikke gjør noe dritt på systemet mitt eller irriterer meg med masse forstyrrende elementer jeg ikke ønsker.

Endret av Mithridates VI
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...