Gå til innhold

Volkswagens elektrifiseringssjef: «Greta Thunberg har gjort jobben min enklere»


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er nettoavkastning. Utviklingskostnadene er store i bilindustrien. Det er derfor man satser på «plattformer» for å fordele utviklingskostnadene på så mange biler som mulig.

Til sammenligning har oljefondets avkastning siden 1.1.1998 vært 5,91 %.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Slutt VW! Jeg har lyst å føle glede når jeg kjører min VE. Ikke bland venstreradikal halvkommunistisk klimafilosofi inn i dette.

 

Blir du krenket av at VW støtter Thunberg, altså?

Lenke til kommentar

 

Blir du krenket av at VW støtter Thunberg, altså?

Hvor står det at de støtter Greta :)
Det er vanskeleg å tolke dette sitatet som noko anna enn ei heilt klår støtte til Greta Thunberg og noko ho har oppnådd:

– Greta Thunberg åpnet øynene til folk. Og det hun har gjort, har satt et nytt fokus på miljø. Det har satt i gang en bevegelse, og endret hvordan folk ser på elbiler. Jeg kan si at hun har gjort jobben min enklere enn det den var for to år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er fra Sverige, kanskje han nevnte dette for å få litt oppmerksomhet der?

 

Har han ikke vært i Norge? Vi skal vel få halvparten av disse bilene, så han burde kanskje besøke oss også. Men vi har nok mye bedre ladeinfrastruktur enn Sverige, så det var logisk å snakke om å bedre denne. Sverige er et mye større billand en Norge og bør få på plass lading før elbilene kan brukes som her. De har mye hybrider, og sakteladere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vanskeleg å tolke dette sitatet som noko anna enn ei heilt klår støtte til Greta Thunberg og noko ho har oppnådd:

– Greta Thunberg åpnet øynene til folk. Og det hun har gjort, har satt et nytt fokus på miljø. Det har satt i gang en bevegelse, og endret hvordan folk ser på elbiler. Jeg kan si at hun har gjort jobben min enklere enn det den var for to år siden.

Uffda. Ikke bra å knele for religiøs ekstremisme på dette viset.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Uffda. Ikke bra å knele for religiøs ekstremisme på dette viset.

Hva var det Greta Thunberg sa til fremmøtte journalister da hun ble spurt om Trump? "Mitt budskap til ham er: Lytt til forskningen. Det gjør han åpenbart ikke,"

 

'Lytt til forskningen' er så langt fra religiøs ekstremisme man kan komme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er vanskeleg å tolke dette sitatet som noko anna enn ei heilt klår støtte til Greta Thunberg og noko ho har oppnådd:

– Greta Thunberg åpnet øynene til folk. Og det hun har gjort, har satt et nytt fokus på miljø. Det har satt i gang en bevegelse, og endret hvordan folk ser på elbiler. Jeg kan si at hun har gjort jobben min enklere enn det den var for to år siden.

Tolker det dithen at WAG har resignert og akseptert at elbil-salget akselerer fortere en de trodde, og de bruker ordet Greta for det det er verdt, og det ser ut som det hjelper siden de er sluppet inn i varmen igjen og dieselgate ikke er nevnt en eneste gang i denne tråden.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva var det Greta Thunberg sa til fremmøtte journalister da hun ble spurt om Trump? "Mitt budskap til ham er: Lytt til forskningen. Det gjør han åpenbart ikke,"

 

'Lytt til forskningen' er så langt fra religiøs ekstremisme man kan komme.

Klimasekt er nok et bedre uttrykk selv om mye kan sammenlignes med religiøse fanatikere, så som at deres sak er det eneste riktige svaret, de som sier imot er kjetterske og har ikke sett lyset, frontfigur i saken blir ansett som en profet, etc. Og nå til fredagen skal alle brøle for klimaet, vil ikke si at det er forsking.

 

Hadde man lyttet til forsking ville man sett at det ikke er så ille som NGO'ere ønsker og prosjektere klimasaken, ta foreksempel Brasil som er veldig i vinden for tiden. det sies at regnskogen der er verdens lunge og produserer 20% av verdens oksygen men det riktige er at regnskogen i Brasil Amazonas står for 9% av verdens oksygenproduksjon men det nuller seg selv ut så egentlige konsumerer Amazonas omtrent like mye oksygen som den produserer. Dette konsumet skyldes plantenes egen metabolisme og mikrober som bryter ned døde blader og annet organisk materiale, en prosess kalt heterotrof respirasjon. Malhi hevder at hvis all regnskog i Amazonas skulle brenne opp, ville oksygeninnholdet i atmosfæren synke med bare 0,02 % – altså helt neglisjerbart.

 

Og ingen nevner Angola hvor det er neste 4 ganger så mange skogbranner.

 

Anbefaler deg og lese denne kronikken "Verden går til helvete".

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...