Gå til innhold

Psykisk syk drept av politi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Venner i sjokk: Han var en veldig snill og god mann, forteller den ene av de to vennene TV 2 har snakket med. De ønsker begge å være anonyme. For de to vennene er det uforståelig at politiet i løpet av mer enn åtte timer ikke fikk kontroll på mannen i 60-årene uten å skyte ham.

 

Skremmende naivitet hos enkelte her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi har ikke video fra dette drapet som denne tråden omhandler. Min observasjon var vedrørende youtubevideon som ble referert til over der politiet er aggresive mot en grønnsakshandler.

Du kan da ikke mene at grønnsakshandleren var den rasjonelle part i den videosaken oppi her? Han hadde ikke tillatelse til å selge på markedet, nektet å føye seg etter politiet, og ble meget aggressiv mot dem. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi har ikke video fra dette drapet som denne tråden omhandler. Min observasjon var vedrørende youtubevideon som ble referert til over der politiet er aggresive mot en grønnsakshandler.

Ok, da er det min feil, jeg misforstod deg.

 

Mener du at det ikke kan finnes noen gyldig grunn for at politiet ønsker å ta grønnsakshandleren inn i sin varetekt? De er vel aggressive fordi han yter motstand. Kan ikke han ha gjort noe galt?

Lenke til kommentar

Ok, da er det min feil, jeg misforstod deg.

 

Mener du at det ikke kan finnes noen gyldig grunn for at politiet ønsker å ta grønnsakshandleren inn i sin varetekt? De er vel aggressive fordi han yter motstand. Kan ikke han ha gjort noe galt?

Han yter motsand FORDI de begynner å bli aggressive. Det er helt tydelig på videoen hvem som begynner fysisk kontakt.

 

Selvsagt er det mulig at han kunne ha drept noen rett før filsnutten begynner, dog det fremstår som om hans synd er å selge grønnsaker uten grønnsaksselgerlisens. Det samme som fikk "Arab Spring" startet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, 60-åringen slo en politimann i hodet med manchete, sprayet etsende væske på dem og løp mot en politimann med motorsag. Han var psykisk ustabil og nektet å svare politiet, og helsepersonell fikk ikke gjort jobben sin siden han var truende. 60-åringen ble skutt med elektrosjokkvåpen, uten at det hadde noen effekt. 

 

Høres da ut som han utgjorde en fare for seg selv og andre. Hva om politiet bare hadde dratt og han hadde skadet helsepersonellet? Da hadde politiet definitivt fått kritikk.

 

Hva om politiet bare hadde forholdt seg i ro på stedet og latt fagfolk få ta seg av en psykisk ustabil person?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han yter motsand FORDI de begynner å bli aggressive. Det er helt tydelig på videoen hvem som begynner fysisk kontakt.

 

Selvsagt er det mulig at han kunne ha drept noen rett før filsnutten begynner, dog det fremstår som om hans synd er å selge grønnsaker uten grønnsaksselgerlisens. Det samme som fikk "Arab Spring" startet.

Ser vi samme video? Mannen fra Estonia som ulovlig selger grønnsaker fra varebilen? Virker da som om politiet holder roen ganske greit i begynnelsen der, og at det er estonier'n som starter aggressiviteten og oppfører seg truende. 

 

I de fleste siviliserte samfunn har man lover og regler, og stort sett trenger man tillatelse, løyve eller andre godkjenninger for å drive salg til forbrukere. Å ikke innrette seg etter politiets instrukser er stort sett ikke anbefalt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De som er så dum at de forsøker å drepe politifolk, ja. 

Politiet er faktisk folk de også, og det er lov å forsvare livet sitt mot en som prøver å lage kjøttdeig ut av folk med motorsag.

Gjerningsmannen gir imidlertid avkall på sin menneskerettighet til liv i det øyeblikk han angriper folk med machete og motorsag.

Enda en til som ikke skjønner psykisk sykdom. Du kunne blitt politi du med så begrensede evner til å forstå mennesker som sliter mentalt.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva om politiet bare hadde forholdt seg i ro på stedet og latt fagfolk få ta seg av en psykisk ustabil person?

Politiet var til stedet fordi fagfolkene ba om bistand når de skulle besøke vedkommende. Situasjonen ble raskt tilspisset da de ble møtt av en rasende mann med en machete som hugg etter dem.

Basert på informasjonen som foreligger nå, så kan jeg ikke se hvordan politiet kunne handlet på en annen måte. De forsøkte å forhandle med han i 8 timer til ingen nytte, og det hele kulminerte i en skyteepisode da han angrep dem med en motorsag.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva om politiet bare hadde forholdt seg i ro på stedet og latt fagfolk få ta seg av en psykisk ustabil person?

Hvilke fagfolk mener du bør settes inn når han truer med en machete og motorsag? Det ville vært rett og slett uansvarlig av politiet å sende noen som helst for å ta seg av det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Personen er truende og er åpenbart en fare for seg selv og andre. Politiet kan ikke dra sin vei da han er til fare for samfunnet. 

Politiet kan heller ikke omringe huset og vente til evig tid på at han skal bli medgjørlig.

 

Merkelig at andre samfunn får til det sist der. Men så har jo de med seg fagfolk på jobb da, og ikke bare triggerhappy bavianer i uniform.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var en grunn til at naboer ringte politiet. Det var ikke noe de gjorde hver dag, så det var denne dagen det klikket for ham!

Folk som angriper med machete og motorsag er som regel psykisk syke.

 

Man kan ikke bare "la de stulle med sitt", fordi de er syk. Hadde politiet dratt fra stedet for å ikke eskalere eller fremprovosere en situasjon som ikke var der i utgangspunktet, kunne det vært en mor med barnevogn som etterpå fikk en mann med machete og motorsag etter seg!

Hvor mange psykologer var det på stedet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Politiet var til stedet fordi fagfolkene ba om bistand når de skulle besøke vedkommende. Situasjonen ble raskt tilspisset da de ble møtt av en rasende mann med en machete som hugg etter dem.

Basert på informasjonen som foreligger nå, så kan jeg ikke se hvordan politiet kunne handlet på en annen måte. De forsøkte å forhandle med han i 8 timer til ingen nytte, og det hele kulminerte i en skyteepisode da han angrep dem med en motorsag.

Hjemmehjelp eller psykolog og psykiatrisk sykepleier md kompetanse på schizofreni?
Lenke til kommentar

Hvilke fagfolk mener du bør settes inn når han truer med en machete og motorsag? Det ville vært rett og slett uansvarlig av politiet å sende noen som helst for å ta seg av det.

Fagfolk skal settes inn lenge før politiet roter til situasjonen på dette viset. Politiet skal holde seg langt til helvete i bakgrunnen så lenge psykolog og psykiatrisk sykepleier får jobbet med sitt. en kjekt for politifolkene å være litt mannfolk og få skutt noen. Kake på kammerset på mandag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hjemmehjelp eller psykolog og psykiatrisk sykepleier md kompetanse på schizofreni?

Og det har du, siden du allerede har diagnosert han? Han var åpenbart inne i helsesystemet, jeg setter min lit til helsepersonellet som var der og de som har vært i kontakt med han tidligere.

Jeg forholder meg til det som har kommet frem i mediene angående denne saken, og velger å avstå fra slike spekuleringer.

Endret av Uderzo
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fagfolk skal settes inn lenge før politiet roter til situasjonen på dette viset. Politiet skal holde seg langt til helvete i bakgrunnen så lenge psykolog og psykiatrisk sykepleier får jobbet med sitt. en kjekt for politifolkene å være litt mannfolk og få skutt noen. Kake på kammerset på mandag!

Så lenge mannen oppfører seg truende, så kan ikke politiet bare sende inn fagfolk. Det er politiets sin oppgave å beskytte almennheten.

Jeg tror heller ikke at de skyter noen før de ser at det er fare for andres liv og helse.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Fagfolk skal settes inn lenge før politiet roter til situasjonen på dette viset. Politiet skal holde seg langt til helvete i bakgrunnen så lenge psykolog og psykiatrisk sykepleier får jobbet med sitt. en kjekt for politifolkene å være litt mannfolk og få skutt noen. Kake på kammerset på mandag!

Det er ikke vanlig ut å dra ut med psykolog, ei heller psykiatrisk sykepleier, til et sånt scenario og det var en klok avgjørelse fra helsevesenet sin side å ha beskyttelse fra politiet. I hjelpesitusjoner må man først tenke egen sikkerhet før man hjelper andre. Hvis helsepersonell og politiet risikerer å bli drept så er sjansen dårlige for alle sammen. Politiet følger retningslinjene. I starten har de sannsynligvis vært på avstand, som jo er rådet i blant for å ikke hisse opp situasjonen, men er naivt å tro at det holder i 10/10 tilfeller.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Politiet var til stedet fordi fagfolkene ba om bistand når de skulle besøke vedkommende. Situasjonen ble raskt tilspisset da de ble møtt av en rasende mann med en machete som hugg etter dem.

Basert på informasjonen som foreligger nå, så kan jeg ikke se hvordan politiet kunne handlet på en annen måte. De forsøkte å forhandle med han i 8 timer til ingen nytte, og det hele kulminerte i en skyteepisode da han angrep dem med en motorsag.

... ifølge drapsmennene.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...