Gå til innhold

Alan Wake og For Honor er gratis på PC nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tull. Problemet her er folk som har blitt inngrodd i en butikk som nærmest har hatt monopol i årevis.

 

Eller hva om problemet ikke er så svart hvitt og det er problemer på begge sider av saken? 

 

Ja, Steam har hatt et nærmest monopol og det er jeg enig i at det er et problem over lengre tid. Men den er fortsatt den desidert beste launcheren som finnes. Hvis man ser på det rent funksjonelt så ville nok alle valgt Steam selv om alle spill fantes på alle launchere.

 

Konkurranse trengs, men å løse det med kun ekslusivitets-avtaler er ikke bra. Det gjør det verre for forbrukere. Epic Game Store er en ELENDIG tjeneste som mangler sikkert hundrevis av ting for å faktisk konkurrere. Selv Origin (en annen konkurrent til Steam som er ganske stor) er mye lettere å drive med. Uplay og Battle.net/Blizzard er også utfordrere som mange har installert.

 

Jeg sier velkommen til EGS hvis de lager et produkt som er verdt å bruke. Lokk heller spillere dit med lavere priser eller bedre tjenester. Ikke tving de dit med ekslusivitets-kontrakter. Det blir som konsoll-ekslusive spill bare enda teitere.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Morsomt å se at folk fortsatt forsvarer Epic som "alternativ" til f.eks. steam. Som blir nevnt over så har det vært andre løsninger enn steam i årevis. GOG, origin, blizzard etc. Det er jo objektivt umulig å forsvare fremgangsmåten til epic, når de prøver å "stjele" kunder.

 

De kan gi så mange gamle spill gratis de bare klarer, men det vipper ikke folk av pinnen tror jeg. Alan Wake er til salg hvert summersale nå for 2 dollar og For Honor er ikke verdt bytesa det tar opp på maskinen din. Til slutt er det bare oss som forbrukere som taper. Hurra!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det så gjør Epic dette riktig. Det er den beste markedsføringen siden Mac vs pc reklamene. De de frir til utviklerene. Dette skjer jo hele tiden innen tv. Langrenn er nå på flere kanaler. Fotball på flere kanaler. Man må nå betale for å se Carlsen spille sjakk.

 

Dere kan sutre så mye dere vil men det ligger mye penger i å gjøre det folk vil ha utilgjengelig.

Endret av Limbeck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sier seg selv at for å få stor nok markedsandel så må en gjør noe mer en å lansere en ny butikk. Epic gjør akkurat det dem må gjøre slik markedet er idag med Steam. Epic Store mangler noe funksjonalitet men ingenting som gjør det til en dårligere opplevelse å kjøpe og spille spill via tjenesten.

 

Men nå er vi jo godt inn i generasjonen med fake outrage kultur så en får bare bite seg i leppa og se en annen vei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Epic Store mangler noe funksjonalitet men ingenting som gjør det til en dårligere opplevelse å kjøpe og spille spill via tjenesten.

Det er mulig å kjøpe og spille ja, men det ER en dårligere opplevelse enn med Steam. Noe så enkelt som en handlekurv er ikke der. I tillegg til de andre hundrevis av funksjonene som Steam har.

 

Men nå er vi jo godt inn i generasjonen med fake outrage kultur så en får bare bite seg i leppa og se en annen vei.

Det kommer alltid "fake outrage" eller enkelte som overdriver I TILLEGG til ekte irritasjon. Er det mange som overdriver hatet mot Epic? Så klart, det er alltid noen som overdriver. Men å ugyldiggjøre den ekte irritasjonen pga de som overdriver blir feil.

 

Slik jeg ser det så gjør Epic dette riktig. Det er den beste markedsføringen siden Mac vs pc reklamene. De de frir til utviklerene. Dette skjer jo hele tiden innen tv. Langrenn er nå på flere kanaler. Fotball på flere kanaler. Man må nå betale for å se Carlsen spille sjakk.

 

Dere kan sutre så mye dere vil men det ligger mye penger i å gjøre det folk vil ha utilgjengelig.

Beste markedsføringen? Mac vs PC var bra, det er jeg enig i. Men markedsføringen her er jo ikke bra i det hele tatt. De får negativ PR gang på gang. Når hørte du noe positivt om Epic Game Store? De er smarte i at de betaler for å få ekslusivitets-avtaler, slik at folk blir tvunget over. Å kalle det bra PR er litt rart.

 

Litt som at bor du en plass der du kun får Get som brebåndsleverandør, så er det ikke bra PR selv om du får mye kunder. Folk hater fortsatt Get.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Tull. Problemet her er folk som har blitt inngrodd i en butikk som nærmest har hatt monopol i årevis.

 

Eller hva om problemet ikke er så svart hvitt og det er problemer på begge sider av saken? 

 

Ja, Steam har hatt et nærmest monopol og det er jeg enig i at det er et problem over lengre tid. Men den er fortsatt den desidert beste launcheren som finnes. Hvis man ser på det rent funksjonelt så ville nok alle valgt Steam selv om alle spill fantes på alle launchere.

 

Konkurranse trengs, men å løse det med kun ekslusivitets-avtaler er ikke bra. Det gjør det verre for forbrukere. Epic Game Store er en ELENDIG tjeneste som mangler sikkert hundrevis av ting for å faktisk konkurrere. Selv Origin (en annen konkurrent til Steam som er ganske stor) er mye lettere å drive med. Uplay og Battle.net/Blizzard er også utfordrere som mange har installert.

 

Jeg sier velkommen til EGS hvis de lager et produkt som er verdt å bruke. Lokk heller spillere dit med lavere priser eller bedre tjenester. Ikke tving de dit med ekslusivitets-kontrakter. Det blir som konsoll-ekslusive spill bare enda teitere.

Iirc så har også steam pc exclusives, ikke like mange men et spill jeg kommer på er feks Monster Hunter World. Nekter å tro det finnes andre titler en bare det men er det jeg har som jeg liker bra som jeg kommer på.

 

Sist jeg sjekket finnes det bare på steam(?)

 

Exclusives finnes i alle krinkler å kroker, både self developed, som shitzzard, uplay, origin, men også ikke self developed som epic, og ja steam.

 

Steam har mer funksjonalitet, men personlig gir jeg et enormt stort f i 99% av den funksjonaliteten som er, bruker det ikke, trenger det ikke.

 

Sist jeg brukte steam friendslist var vel engang tidligere på 2000 tallet i guess.

 

Rein face value så liger jeg at epic kaster bort gratis spill, fremfor å hamstre spill på 80% salg på steam som jeg aldri kommer til å spille, så er gratis for spill jeg aldri kommer til å spille bedre heh heh

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selskapet Epic er visst mye privateid av Tim Sweeney og kinesiske konglomeratet Tencent

https://en.wikipedia.org/wiki/Epic_Games

 

Ser de står bak Fortnite også. Da kommer de vel ikke til å gå konkurs med det første?

 

 

 

Timothy D. Sweeney is an American video game programmer and conservationist. He is known for being the founder and CEO of Epic Games and the creator of the Unreal Engine.

Ser ut som han vet hva han holder på med.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Problemet her er "epic"

Tull. Problemet her er folk som har blitt inngrodd i en butikk som nærmest har hatt monopol i årevis.

Monopol er en uting, jeg er helt enig. Det verste som kan skje med spillmarkedet er at et selskap skal få enerettighet til å distribuere spill. Bra Epic gjør noe med det ved å sikre seg enerettighet til å distribuere spill slik at vi får færre valg. I stedet for Steam, Origin, Humble Bundle eller GOG får vi nå valget mellom Epic eller å ikke kjøpe det.

 

Du kan ikke være mot monopol og samtidig støtte det at et gigantisk selskap bruker markedskraften sin til å kapre enerett til visse spill. Tencent er stort nok til at de kan lykkes med det å presse ut alternativene og de vokser raskt. Ingen av de konkurerende butikkene har noe å stille opp med. Det at EA kun selger spill via Origin er akseptabelt fordi det er spill de selv lager. Epic snapper opp spill fra Kickstarter og større selskap og kaprer rettighetene uten å gjøre annet enn å utnytte det at de har resurser til det.

 

Når Epic får monopol vil jeg at du skal se tilbake til 2019 og se hvor helhjertet du støttet utviklingen. Steam har ikke hatt monopol noen gang, det har alltid vært alternativer, i starten var det fysiske kopier, men det har eksistert nok av konkurenter for Steam på digitale platformer i flere år til at vi kan si at Steam ikke har monopol.. I flere år har spill blitt tilgjengelig via flere og flere butikker, men med Epic snur trenden for første gang.

 

Du kan godt si at jeg har grodd fast i Steam, men jeg bruker faktisk GOG, Origin, Uplay, Humble Bundle og Kickstarter i tillegg til at jeg eier flere konsoller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg får 2 spill gratis i uken.. eg driter i ka som e best launcher.. eg bruker begge deler.. ene til å kjøpe spill og andre til å få spill. Og eksklusive kan de ha så mye de vil. Det e jo ikkje det samme som f.eks: PS4 eksklusive. Tror de fleste har hatt både 2-3 forskjellige før epic.

Lenke til kommentar

Morsomt å se at folk fortsatt forsvarer Epic som "alternativ" til f.eks. steam. Som blir nevnt over så har det vært andre løsninger enn steam i årevis. GOG, origin, blizzard etc. Det er jo objektivt umulig å forsvare fremgangsmåten til epic, når de prøver å "stjele" kunder.

 

De kan gi så mange gamle spill gratis de bare klarer, men det vipper ikke folk av pinnen tror jeg. Alan Wake er til salg hvert summersale nå for 2 dollar og For Honor er ikke verdt bytesa det tar opp på maskinen din. Til slutt er det bare oss som forbrukere som taper. Hurra!

 

Tingen er at folk flest har ikke peiling. De bare tror på alt tull de blir fortalt av folk som støtter Epic, selv om det enten grenser til løgn, eller er løgn rett og slett. Man må være bra naiv for å tro at Epic kjører dette eksklusivitets greiene bare for å støtte utviklere (utgivere). De har penger og valgte denne taktikken for å bli stor fort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...