Gå til innhold

Fortnite-kjendis «Ninja» forlater Twitch til fordel for Mixer


Anbefalte innlegg

Dette kommer til å gi Mixer et stort løft. Ser allerede at flere andre streamere nå vurderer å skifte over til Mixer også. En ny fresh start bort ifra en Twitch som er kjent for sitt noe dårlige miljø og kontroverser.

 

Mixer er også veldig bra når det kommer til brukergrensesnitt, bilde kvalitet og 1:1 interaksjon mellom streamer og dem som ser på.

 

Nå som det er så enkelt å streame til Mixer på PC (Win+G) så vil nok flere prøve seg. Alt i alt så er det bra da Twitch har blitt for store.

 

Twitch har jo blitt et reklame mareritt alle streams er jo fylt opp med Amazon Prime reklamer som er til så stor irritasjon at mange bare gidder ikke å være på Twich mere, jeg har helt sluttet også selv om jeg har min egen kanal der så gidder jeg ikke mer pga reklame hysteriet! Men Mixer er jo også forferdelig dårlig pga interface og alt går så forferdelig tregt og jeg syntes det er uoversiktig der så det blir ikke mye tid der heller!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott, fjern casual-fyren fra twitch og send han til mixer hvor resten av casual-gjengen er, console-folka og de.

Mixer har ingenting på twitch, twitch har mye competitive gaming, tournaments og seff PC gaming, mixer har console gaming og .. vell, alle vet at console gaming er alt annet en competitive, så det mixer har er en haug av casual content.

 

Ingen kommer til å gå mann av huse for casual content, men sikkert bra for mixer, endelig har de EN PC gamer der, det tok bare 2-3 år.

Lenke til kommentar

Twitch har jo blitt et reklame mareritt alle streams er jo fylt opp med Amazon Prime reklamer som er til så stor irritasjon at mange bare gidder ikke å være på Twich mere, jeg har helt sluttet også selv om jeg har min egen kanal der så gidder jeg ikke mer pga reklame hysteriet! Men Mixer er jo også forferdelig dårlig pga interface og alt går så forferdelig tregt og jeg syntes det er uoversiktig der så det blir ikke mye tid der heller!

 

Last ned adblock, veldig bra app som fjerner det meste av reklame, jeg har fortsatt ikke sett en eneste prime reklame.:)

Jeg har dog sett en reklame for Mercedes under Epicenter dota2 tournament, og siden jeg ikke liker biler så mislikte jeg reklamen, men jeg så den en gang på 4 dager, null stress.:p

Lenke til kommentar

Lett å bli irritert over at folk som han skal tjene såpass mye penger.

 

Hva er forskjellen på Ninja og Messi? Dette er bare no nytt for folk at pc spillere tjener penger.. så dere begynner se problemet her. Men problemer har alltid vært her, hvorfor tjener idrettsutøvere så mye penger? Fortjener de virkelig bli millionærer av underholde? 

 

For meg er det ingen forskjell på Ronaldo og Ninja. De er begge i underholdnings bransjen.. du syntes kun det er dumt folk som dette tjener penger pga du hater pc spill. Med andre ord, lær deg å bruk hode før du spyr ut pisset ditt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ingen kommer til å gå mann av huse for casual content, men sikkert bra for mixer, endelig har de EN PC gamer der, det tok bare 2-3 år.

Har Mixer eksistert så lenge?

Denne artikklen er første gang jeg hører om tjenesten

I god Microsoft ånd lager de gode produkter ingen har hørt om. Men i motsetning til en del av de tidligere forsøkene virker det som de akter å gjøre noe med dette i forhold til Mixer.
Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på Ninja og Messi? Dette er bare no nytt for folk at pc spillere tjener penger.. så dere begynner se problemet her. Men problemer har alltid vært her, hvorfor tjener idrettsutøvere så mye penger? Fortjener de virkelig bli millionærer av underholde?

 

For meg er det ingen forskjell på Ronaldo og Ninja. De er begge i underholdnings bransjen.. du syntes kun det er dumt folk som dette tjener penger pga du hater pc spill. Med andre ord, lær deg å bruk hode før du spyr ut pisset ditt.

1. Stor forskjell på Ninja og Messi. Ikke sammenlignbart. Du kan heller sammenligne Ninja med Kardashians eller andre reality stjerner. Mer passende.

 

2. Virker som du er fan av ninja og føler deg truffet. Jeg hater ikke pc-spill, spiller nesten hver dag jeg. Og siste setningen din er ganske barnslig, typisk Ninja fans.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det er innenfor reglene til disse nettsidene å strømme til flere samtidig? Twitch, YouTube, Alphabet og Mixer. For eksempel ved å kjøre hovedstrømmen over til en off-site server som videreformidler til alle de forskjellige tjenestene. Det er jo ikke noe problem å utvikle et program som gjør et slikt samspill levelig for alle parter.

 

Regner med at alle ønsker eksklusivitet, men da kunne folk brukt den tjenesten de liker best. Kunne vært interessant.

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk motsatt. Jeg bruker ikke Twitch så mye, siden jeg har passert tenårene med ganske god margin. Men jeg er innom av og til. Jeg synes Twitch virker som om de har stagnert. Og at de kanskje ikke har de flinkeste teknologene ved roret lenger, hvis de noen gang har hatt det. De ser litt ut som MySpace i 2008, synes jeg. Still going strong, men med tydelige tegn på forfall. Jeg tror dette gir gode muligheter for Mixer, i tillegg til at Mixer også virker å være basert på nyere og mer oppdatert teknologi enn Twitch. Mixer virker bedre posisjonert for fremtiden.

Du kan bruke Twitch uten å være innom siden. Streamlink og IRC-støtten fungerer fint for min del. Twitch er forøvrig kjøpt av Amazon, så man kan ikke forvente at ting skal bli bedre. Ingen av de gjør noe nytt eller vanskelig. Når Microsoft lager medialøsninger havner det i søpla der det hører hjemme etter noen år. Føyer seg inn i rekken, leksikon/lyd/bøker osv.

 

Når PeerTube får sanntidsvisninger på plass blir ting forhåpentligvis bedre.

Lenke til kommentar

Du kan bruke Twitch uten å være innom siden. Streamlink og IRC-støtten fungerer fint for min del. Twitch er forøvrig kjøpt av Amazon, så man kan ikke forvente at ting skal bli bedre. Ingen av de gjør noe nytt eller vanskelig. Når Microsoft lager medialøsninger havner det i søpla der det hører hjemme etter noen år. Føyer seg inn i rekken, leksikon/lyd/bøker osv.

 

Når PeerTube får sanntidsvisninger på plass blir ting forhåpentligvis bedre.

Jeg synes du er litt krass, Spetsnaz. Men vi får se. Denne diskusjonen ligger vel på nett om et par år også, så da får vi eventuelt bumpe tråden, hvis det skulle vise seg at en av oss har fått rett. :)

 

Poenget mitt var ellers ikke at Microsoft historisk sett har vært gode på denne type løsninger, bare at de har litt momentum nå, akkurat med denne løsningen, og at det skjer samtidig som det virker som om Twitch har tatt litt blikket bort fra veien. PeerTube har jeg ikke hørt om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Lett å bli irritert over at folk som han skal tjene såpass mye penger.

 

Hva er galt med å tjene så mye penger som han? Jeg er sosialist og er enig i utgangspunktet men ikke konklusjonen din. Han har klart å bli såpass populær at han tjener penger på hobbyen sin, er ikke det alles drøm? 

 

At folk ønsker å betale for å se han spille er da egentlig bare bra da han får mulighet til å gjøre det han elsker å gjøre. 

Lenke til kommentar

 

Jeg tror faktisk motsatt. Jeg bruker ikke Twitch så mye, siden jeg har passert tenårene med ganske god margin. Men jeg er innom av og til. Jeg synes Twitch virker som om de har stagnert. Og at de kanskje ikke har de flinkeste teknologene ved roret lenger, hvis de noen gang har hatt det. De ser litt ut som MySpace i 2008, synes jeg. Still going strong, men med tydelige tegn på forfall. Jeg tror dette gir gode muligheter for Mixer, i tillegg til at Mixer også virker å være basert på nyere og mer oppdatert teknologi enn Twitch. Mixer virker bedre posisjonert for fremtiden.

Du kan bruke Twitch uten å være innom siden. Streamlink og IRC-støtten fungerer fint for min del. Twitch er forøvrig kjøpt av Amazon, så man kan ikke forvente at ting skal bli bedre. Ingen av de gjør noe nytt eller vanskelig. Når Microsoft lager medialøsninger havner det i søpla der det hører hjemme etter noen år. Føyer seg inn i rekken, leksikon/lyd/bøker osv.

 

Når PeerTube får sanntidsvisninger på plass blir ting forhåpentligvis bedre.

Microsoft kommer ikke til å la dette skure og gå slik som groove etc. MS vet at dette er et ekstremt viktig felt, og de har vilje og engasjement innenfor gaming, både på XBOX og Windows, de har plattform, de har infrastruktur, og de har et enorm potensiale som berører mange brukere. Twitch er fremdeles størst, men eies av et selskap med noe andre ambisjoner. Og, her har MS fremdeles potensialet til å bli kongen på haugen, det er ikke mange reelle konkurrenter. Og, Mixer er på mange måter bedre enn Twitch allerede.

 

Folk er imidlertid vanedyr. Prøv å få folk til å kjøpe spill utenfor steam. Det vil kreves innsats, investeringer, og kontroversielle stunts og bryte slike vaner. Det er på ingen måte lett, spesielt med tanke på at mange av de store som har et opplegg gående gjerne vegger seg for å prøve noe nytt. Og det er til syvende og sist disse som teller. Men poenget er altså at jeg ikke tror det er MS selv som blir årsaken til at Mixer feiler, om så skulle skje.

Lenke til kommentar

Dette kommer til å gi Mixer et stort løft. Ser allerede at flere andre streamere nå vurderer å skifte over til Mixer også. En ny fresh start bort ifra en Twitch som er kjent for sitt noe dårlige miljø og kontroverser.

 

Mixer er også veldig bra når det kommer til brukergrensesnitt, bilde kvalitet og 1:1 interaksjon mellom streamer og dem som ser på.

 

Nå som det er så enkelt å streame til Mixer på PC (Win+G) så vil nok flere prøve seg. Alt i alt så er det bra da Twitch har blitt for store.

Det er ikke tjenesten som står for dårlig miljø og kontroverser, derimot brukerene som nå bare flytter på seg.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner meg iikke på dagens ungdommer, hva er så interessant med å se på stream 10 timer i døgnet.

 

Fyren tjener seg søkkrik mens brukerne bare lar seg utnytte. Ikke rart verden er i ferd med å gå i oppløsning. 

 

Jeh skjønner meg ikke på dages eldre garde og boomers som benker seg forran skjermen for å titte på golf, fotball, hockey, langrenn, skisport, friidrett, sjakk, tv serier, skavlan, idol, the voice, etc etc etc etc /s

 

 

Kalles underholding, ikke alle liker å luke bed å holde plenen 100% strøkken som underholdning vett

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Microsoft kommer ikke til å la dette skure og gå slik som groove etc. MS vet at dette er et ekstremt viktig felt, og de har vilje og engasjement innenfor gaming, både på XBOX og Windows, de har plattform, de har infrastruktur, og de har et enorm potensiale som berører mange brukere.

De satset enormt på egne mobiltelefoner, og kjørte selve Nokia på ræv når de tok over selv det mest etablerte mobiltelefonmerket, som var fremst på utvikling både på programvare og maskinvaresiden.

 

Twitch er fremdeles størst, men eies av et selskap med noe andre ambisjoner. Og, her har MS fremdeles potensialet til å bli kongen på haugen, det er ikke mange reelle konkurrenter. Og, Mixer er på mange måter bedre enn Twitch allerede.

De kan kanskje ikke integrere dette i Windows på samme måte, men så er Windows synkende. Hva skal man med et helt skrivebord når alle har nevnte mobiltelefoner med seg overalt. Ikke fordi skrivebord ikke er bedre, men dette er et av de mer nærliggende områdene mobil faktisk dekker.

 

Folk er imidlertid vanedyr. Prøv å få folk til å kjøpe spill utenfor steam. Det vil kreves innsats, investeringer, og kontroversielle stunts og bryte slike vaner.

Her har du veldig rett, men det er fremdeles ikke MS som styrer steam. Steam har skjønt at de må bort fra Windows, og satser stort på Linux, det kommer de til å forsette med. Det er mye mer nærliggende å ha innebygd støtte i spill for strømming, alstå å sende kun spilldata og et lyd/vev-kameraspor/ istedenfor å kode alt til videostrøm. Da kan man velge selv hvordan man vil sette opp produksjonen. Det er også enklere å lage videoer av ting senere da man står friere siden ting ikke er "hardkodet".

 

Det er på ingen måte lett, spesielt med tanke på at mange av de store som har et opplegg gående gjerne vegger seg for å prøve noe nytt. Og det er til syvende og sist disse som teller. Men poenget er altså at jeg ikke tror det er MS selv som blir årsaken til at Mixer feiler, om så skulle skje.

Vegrer seg. MS tilbyr ingenting nytt her, de tilbyr akkurat det samme, uten å ha brukermassen. Både YouTube og Twitch er større, av åpenbare grunner. MS er langt fra å være et generisk YouTube, og langt unna å være Twitch for spillere. Visst har de Xbox, men det er ikke disse spillene folk vil se på Twitch foreløpig ihvertfall.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...