Gå til innhold

BMW vil nå ha 1.300 kroner i året for Apple Carplay i bilen


Anbefalte innlegg

MCU1 kjører vel en Tegra 3 prossor som vel allerede va avlegs da den ble brukt i Tesla, så neppe så mye å gjøre der.

Har ett nettbrett fra 2011? Med Tegra 3 og det er helt ubrukelig i dag. Klarer knapt å åpne dagens facebook engang.

 

Får håpe det kan retrofittes ny MCU i de eldre bilene snart.

Den funket helt greit før de kom med V9. Elon musk har lovt retrofit flere ganger men det kommer aldri. Og de nekter å bytte til MCU2 selv om MCU1 har gått istykker. Da får de bare en MCU1...

 

Men når det er sagt så har det jo kommet sentry mode of det ville jeg ikke vært foruten!

Endret av l0mf0mgl0mbl0og
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den funket helt greit før de kom med V9. Elon musk har lovt retrofit flere ganger men det kommer aldri. Og de nekter å bytte til MCU2 selv om MCU1 har gått istykker. Da får de bare en MCU1...

 

Men når det er sagt så har det jo kommet sentry mode of det ville jeg ikke vært foruten!

 

MCU har vell aldri blitt lovet bytte? 

Lenke til kommentar

Tror ikke det er mulig. Intensjonen var at de skulle bytte den i MCU 2 hvis man betalte 30000 eller noe. Så langt nekter de å gjøre det

 

Ja ser dette diskuteres andre plasser om dagen også. Bør jo være en grei sak så lenge de har nok backlog av enhetene ift produksjon og at de passer overens. 

Lenke til kommentar

Ja ser dette diskuteres andre plasser om dagen også. Bør jo være en grei sak så lenge de har nok backlog av enhetene ift produksjon og at de passer overens. 

 

Ja burde ikke være noe problem, og det er faktisk en fordel for Tesla hvis flest går over på ny arkitektur, så de burde kunne retrofitte også de som har fått ødelagt MCU1.

Lenke til kommentar

(..)"there are no fees to automotive OEMs to enter Apple's Made for iPhone (MFi) program, nor any sort of ongoing royalty payments or additional fees related to CarPlay", så kan det neppe sies stort klarere, og hele "argumentasjonen" din faller med det i grus.

 

Den setningen og alt jeg sa kan begge være riktig uten at det er noen motsetninger...

Lenke til kommentar

http://www.cw.no/artikkel/apple/carplay-rimeligere-til-bmw

 

Gjennom BMW ConnectedDrive-portalen kan man enten kjøpe CarPlay-tilgang som et årlig abonnement, men nå nylig også frikjøpe funksjonaliteten for all ettertid gjennom et engangsbeløp. For sistnevnte beløper dette seg til 4720 kroner, og er vel en kostnad man mentalt kan inkludere i bilens totalkostnad - dersom man ikke ønsker å bruke BMWs egne tjenester (som heller ikke er kostnadsfrie).

 

Velger du et abonnement så vil dette koste deg 1300 kroner for ett år, eller 3550 kroner for tre år.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Dette er nå veldig merkelig. Har carplay i begge bilene våres som ikke er BMW. Oppdateringer av carplay trenger ikke engang oppdateringer fra bilprodusent for å holde carplay oppdatert.

 

Oppdaget dette når jeg nå oppdaterte til ios 13 beta. Når jeg kom ut i bilen etter jeg hadde oppdatert telefonen hadde også carplay oppdatert seg. Carplay er i bunn og grunn på telefonen og biler med carplay er bare tilrettelagt for å bruke carplay.

 

Om dette skulle bli vanlig praksis hos andre bilmerker er det glatt en tjeneste jeg kommer til å kutte ut ettersom systemet i bilen dekker fint behovet når carplay ikke er i bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...