Gå til innhold

BMW vil nå ha 1.300 kroner i året for Apple Carplay i bilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle andre tar ikke betalt for den type tilgang som Carplay, men gjerne tilleggstjenester som app-tilgang og oppdateringer. Eks Volkswagens Car-net (eller We-Connect som det muligens heter nå) Dette er gjerne tjenester som gir tilsvarende eller bedre funksjon som Carplay.

 

Håper BMW setter fokus på å holde systemene sine oppdatert og kan tilby støtte for ny teknologi i lang tid fremover da, siden de skal ta betalt for Carplay også. Ingenting som er så irriterende som å bruke 10-tusenvis av kroner på fancy entertainment system og så er det utdatert etter ett par år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Alle andre tar ikke betalt for den type tilgang som Carplay, men gjerne tilleggstjenester som app-tilgang og oppdateringer. Eks Volkswagens Car-net (eller We-Connect som det muligens heter nå) Dette er gjerne tjenester som gir tilsvarende eller bedre funksjon som Carplay.

 

Håper BMW setter fokus på å holde systemene sine oppdatert og kan tilby støtte for ny teknologi i lang tid fremover da, siden de skal ta betalt for Carplay også. Ingenting som er så irriterende som å bruke 10-tusenvis av kroner på fancy entertainment system og så er det utdatert etter ett par år.

 

Oki

Thx

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha den mellomste pakken med tjenester fra BMW(den billigste som inneholder kartoppdatering) koster denne 1500,-/år. Bruker du Apple Carplay som navigasjon kan du jo gå ned til den billigste tjenestepakken som koster 600,-/år for å spare inn litt av prisen.

 

Eller så er det jo som sagt tidligere i tråden apple pengene går til, noe av grunnen til at bmw er tidlig ute med å ta betalt av kunden for denne tjenesten er nok at de allerede har en etablert butikk for kjøp av tjenester for bilene sine.

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha den mellomste pakken med tjenester fra BMW(den billigste som inneholder kartoppdatering) koster denne 1500,-/år. Bruker du Apple Carplay som navigasjon kan du jo gå ned til den billigste tjenestepakken som koster 600,-/år for å spare inn litt av prisen.

 

Eller så er det jo som sagt tidligere i tråden apple pengene går til, noe av grunnen til at bmw er tidlig ute med å ta betalt av kunden for denne tjenesten er nok at de allerede har en etablert butikk for kjøp av tjenester for bilene sine.

Når noen krever betalt for kartoppdateringer, er det litt rart. Jeg vet mange gjør det inkl egen bil med vanvittige priser.

En GPS til godt under 1000 lappen gir jo gratis oppdateringer 4 ganger i året i maaange år. Så dette er en melkeku for bilprodusenter. Ser at flere biler kun gir en oppdatering i året også. Det skjer mye endring i veinettet bare i halvåret.

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nissan skal også ha masse penger for å oppdatere det utdaterte kartet i navigasjonen, så jeg kjøpte en enkel mobilholder fra clas ohlson istedet og har gratis navigasjon med gratis oppdateringer med smarttelefonen som jeg uansett har. Blir ikke enklere og billigere enn det. 100kr fordelt over ti år blir bare 10kr i året.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror virkelig at Apple Car Play er gratis på alle biler? Jeg tror du uansett betaler, men prisen på abo er lagt til pris på bil. BMW gir kunder valg å ikke betale noe til Apple. F.eks de som ikke bruker Apple sine produkter/tjenester.

Men når skal BMW tilby Google sin løsning? Dette er det største problemet med BMW.

Lenke til kommentar

Alle andre tar ikke betalt for den type tilgang som Carplay, men gjerne tilleggstjenester som app-tilgang og oppdateringer. Eks Volkswagens Car-net (eller We-Connect som det muligens heter nå) Dette er gjerne tjenester som gir tilsvarende eller bedre funksjon som Carplay.

 

Håper BMW setter fokus på å holde systemene sine oppdatert og kan tilby støtte for ny teknologi i lang tid fremover da, siden de skal ta betalt for Carplay også. Ingenting som er så irriterende som å bruke 10-tusenvis av kroner på fancy entertainment system og så er det utdatert etter ett par år.

 

Er vel ikke kjempevanlig med oppgradert hardware etterpå?

 

Software oppdateringer gjoerer vel bare at det går tregere? Vil da håpe det er en ferdigutviklet produkt til de pengene.

Lenke til kommentar

Når noen krever betalt for kartoppdateringer, er det litt rart. Jeg vet mange gjør det inkl egen bil med vanvittige priser.

En GPS til godt under 1000 lappen gir jo gratis oppdateringer 4 ganger i året i maaange år. Så dette er en melkeku for bilprodusenter. Ser at flere biler kun gir en oppdatering i året også. Det skjer mye endring i veinettet bare i halvåret.

 

Mange måter å gjøre ting billig, men så er det litt verdi i å ha løsningen enkel også da.

 

Og for min egen del må jeg bruke navigasjonen i bilen for å få det opp på HUDen, og jeg bruker mer penger på ting av mindre verdi enn kartoppdateringen i bilen.

 

For øvrig lar telefon integrasjonen i bmw med Android telefon deg gjøre det meste du trenger, du har samtaler, kontakter, meldinger, stemmeassistent, musikkspiller og Spotify. Jeg savner ikke noen telefonfunksjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...