Gå til innhold

  

47 stemmer

  1. 1. Føler du deg trygg i hverdagen?

    • Ja
      41
    • Nei
      5
    • Vet ikke
      1
  2. 2. Tar du hensyn/valg i hverdagen, på bakgrunn av din egen sikkerhet, som innskrenker din frihet?

    • Ja
      10
    • Nei
      36
    • Vet ikke
      1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner meg ikke igjen i anekdotene dere kommer med. Tråden handler om hva jeg føler. Og jeg føler meg særdeles trygg. Har aldri sett eller lest noe som burde gjøre at jeg endrer den følelsen.

Nå bor vel du strengt talt ikke i Oslo heller, gjør du vel?

 

Jeg var også sjokkert over at ran av en bevisstløs person ikke er nyhetverdig i Oslo lenger. Du må skyte 4 stk. på en nattklubb, eller knivstykke noen i dagslys for å få pressedekning nå til dags.

Endret av Rudde
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bor i Oslo, og har gjort det i mange år, i forskjellige deler av byen. Kjenner meg heller ikke igjen i det dere skriver. Mener det er helt irrasjonelt å gå rundt og føle seg utrygg i Oslo.

Og du er mye ute å går i de urbane nabolagene alene på kveldstid / nattestid eller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Med hensyn til terror er det nok å kaste et blikk på statistikkene for å føle seg trygg her til lands. Generell spontan vold er det også minimalt av, dersom en ser bort fra denslags som forekommer innen familierelasjoner.

 

Verbal skittkasting er vi derimot flinke til, så det gjelder å holde seg unna sosiale medier og en del andre søppelfora. Jeg kan forstå at enkelte blir utrygge av denslags.

 

Jeg er vel kanskje ikke typen som har størst risiko for å bli utsatt for tilfeldig vold heller, både diger og skummel her jeg blitt fortalt. Men, kanskje mest av alt, risikoen er lav fordi jeg liker meg best hjemme eller andre steder som er vekk fra folk.

 

 

Bemerkning;

En gang for en del år siden hjalp jeg en ikke helt ukjent motorsykkelbande med noen teknologiske greier. Følte meg noe utrygg mens arbeidet pågikk (i deres lokaler), her kan jo alt skje når-som-helst, lissom. Men man må jo tjene til livets opphold så en fikk stå det ut.

Imidlertid var tilbudet av tilgjengelige oppgjørsformer relativt overveldende, alt fra piker vin og sang, terminering av fiender til både svarte og hvite penger. Antar klientellet der følte seg trygge på meg.

Så en skal ikke se bort fra at jeg egentlig kanskje var tryggere der enn mange andre steder. Så skinnet kan bedra og følelser er ikke alltid til å stole på.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke "anti-innvandring", bare anti-islam.

 

Du vet, den religionen som dreper flere enn ABB hver eneste dag.

 

Vet du hvor mange sivile muslimer som ble drept i kampen mot "terror" i Irak og Afganistan? Du kan gange antallet til ABB med tusen. Og alle muslimer blir feilaktig stemplet som terrorister. Det er bare en promille av en liten prosent av muslimer som er ekstreme. 

 

Når vesten kriger mot "terror", så må vi ta vare på de uskyldige som blir rammet av krigen. I krigen mot terror, så utøver vesten terror mot uskyldige mennesker. 

 

Jeg er mer redd for mennesker som ytrer hatfull retorikk grunnet religion.

 

Vi lever på en klode, vi har alle to ben og armer... kanskje dette er naivt. Men hat og krig er ikke en løsning.

Endret av GamEpaL
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da vet du ganske enkelt ikke hva du snakker om.

 

Nei, men du vet visst litt om litt av hvert av hva som foregår både i Oslo sentrum og i fengsler rundt om kring (ref terrortråden her inne) som aldri når media. Jeg bor bare noen steinkast fra Grønland og går der stadig vekk på natta, så helt grønn er jeg ikke. Men så er jeg ikke jente heller, da. Kanskje de jeg kjenner bare juger når de sier de heller ikke er redde der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå bor vel du strengt talt ikke i Oslo heller, gjør du vel?

 

Jeg var også sjokkert over at ran av en bevisstløs person ikke er nyhetverdig i Oslo lenger. Du må skyte 4 stk. på en nattklubb, eller knivstykke noen i dagslys for å få pressedekning nå til dags.

Ikke for øyeblikket. Men har bodd der i flere år, og besøker fremdeles byen i minst noen uker hvert år. Flytter tilbake til Norge til neste år, og da blir det selvsagt Oslo.

 

De som føler seg utrygge i Oslo bor vanligvis ikke i byen.

Det er mitt inntrykk, også. Deres beskrivelse av byen er virkelighetsfjern.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kjenner da flere norske kvinner som bor på Grønland, som det aldri har skjedd noe ubehagelig med.

 

(Kan ikke svare for om de føler seg utrygge, men da hadde de vell ikke bodd der, tenker jeg.)

I en annen tråd her sa du nå nettopp at du ikke hadde bodd i Norge på flere år?

 

Ellers kan du jo se denne:

 

Vi ville teste omfanget i hovedstaden. På kort tid en helt vanlig torsdagskveld, ble TV 2s reportere forsøkt stoppet 27 ganger, forfulgt tre ganger, stoppet av en bil to ganger og beglodd utallige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet du hvor mange sivile muslimer som ble drept i kampen mot "terror" i Irak og Afganistan? Du kan gange antallet til ABB med tusen. Og alle muslimer blir feilaktig stemplet som terrorister. Det er bare en promille av en liten prosent av muslimer som er ekstreme. 

 

Når vesten kriger mot "terror", så må vi ta vare på de uskyldige som blir rammet av krigen. I krigen mot terror, så utøver vesten terror mot uskyldige mennesker. 

 

Langt flere muslimer blir drept av andre muslimer enn av vestlige nasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet du hvor mange sivile muslimer som ble drept i kampen mot "terror" i Irak og Afganistan? Du kan gange antallet til ABB med tusen. Og alle muslimer blir feilaktig stemplet som terrorister. Det er bare en promille av en liten prosent av muslimer som er ekstreme.

 

Når vesten kriger mot "terror", så må vi ta vare på de uskyldige som blir rammet av krigen. I krigen mot terror, så utøver vesten terror mot uskyldige mennesker.

 

Jeg er mer redd for mennesker som ytrer hatfull retorikk grunnet religion.

 

Vi lever på en klode, vi har alle to ben og armer... kanskje dette er naivt. Men hat og krig er ikke en løsning.

Vet du egentlig hvor mange terrorangrep det var bare i Pakistan i 2018?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...