Gå til innhold

  

47 stemmer

  1. 1. Føler du deg trygg i hverdagen?

    • Ja
      41
    • Nei
      5
    • Vet ikke
      1
  2. 2. Tar du hensyn/valg i hverdagen, på bakgrunn av din egen sikkerhet, som innskrenker din frihet?

    • Ja
      10
    • Nei
      36
    • Vet ikke
      1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke det er en bra løsning å gå rundt å innbille seg at en aldri kan bli utsatt for terror. 

 

Når det gjelder drapstallene for kveg, så er mesteparten eldre mennesker, 70-80+ som ikke er i god nok fysisk form til å løpe fra kuen eller å skremme den vekk. Mens terror gjelder jo alle aldersgrupper.

Ytterst få blir drept av kuer i fart, de fleste ulykkene skjer inne på gårdene.

 

Og det er helt KOKO å gå rundt å gruble på om man dør av terror hver dag, hva med sjansen for å dø i trafikken, få kreft neste uke, skli i dusjen og knekke nakken, forveksle avløpsåpner med Lettmelk, skru til hjulene på bilen med en batteritrekker fra Biltema kjøpt på 90 tallet.

 

De aller fleste dør ikke av terror, humor er at flere av disse som tenker på dette gjør det mens de prøver å berolige nervene med rusmiddel.

 

Ta dere sammen er alltid et bra råd rundt det meste faktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og det er helt KOKO å gå rundt å gruble på om man dør av terror hver dag, hva med sjansen for å dø i trafikken, få kreft neste uke, skli i dusjen og knekke nakken, forveksle avløpsåpner med Lettmelk, skru til hjulene på bilen med en batteritrekker fra Biltema kjøpt på 90 tallet.

 

 

Et terrorangrep kan skje hvem som helst. Derfor er det lurt å være oppmerksom på sine omgivelser og reagere raskt. Hvert sekund teller for din overlevelse hvis du skulle bli rammet av terror. Dette gjelder forsåvidt også for mer alminnelig, blind vold. 

 

Det hjelper ingenting å gå rundt i en falsk trygghet om at terrorangrep aldri vil skje mot en selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et terrorangrep kan skje hvem som helst. Derfor er det lurt å være oppmerksom på sine omgivelser og reagere raskt. Hvert sekund teller for din overlevelse hvis du skulle bli rammet av terror. Dette gjelder forsåvidt også for mer alminnelig, blind vold. 

 

Det hjelper ingenting å gå rundt i en falsk trygghet om at terrorangrep aldri vil skje mot en selv. 

Kan også skje at du får et fly i hodet eller en boligblokk, får du sove i natt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan også skje at du får et fly i hodet eller en boligblokk, får du sove i natt?

 

Å bli truffet av lynet er ekstremt usannsynlig, men man tar forholdsregler fordi om.

Folk spiller ikke golf i tordenvær, de går ikke opp på taket for å finjustere parabolen, og man hopper ikke uti sjøen og bader. 

 

Hvorfor synes du det er så absurd å ta forholdsregler mot terrorangrep?

Endret av debattklovn
Lenke til kommentar

Å bli truffet av lynet er ekstremt usannsynlig, men man tar forholdsregler fordi om.

Folk spiller ikke golf i tordenvær, de går ikke opp på taket for å finjustere parabolen, og man hopper ikke uti sjøen og bader.

 

Hvorfor synes du det er så absurd å ta forholdsregler mot terrorangrep?

Fordi jeg går inn når det regner, men jeg kan ikke gå rundt hele livet på vakt. På samme måte som jeg ikke konstant bekymrer meg for om hjertet mitt skal skutte å slå spontant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er absurd å ta forholdsregler mot terror fordi forhåndsregler sannsynligvis utsetter deg for større fare enn terrorister - selv bare stresset, paranoiaen og bekymringen sine skader på hjerte og andre organer er nok til å trumfe faren for terror.

 

Og å unngå fulle fly,tog og busser til fordel for å gå eller reise i egen bil øker også risikoen for dødsfall betydelig.

Lenke til kommentar

Å bli truffet av lynet er ekstremt usannsynlig, men man tar forholdsregler fordi om.

Folk spiller ikke golf i tordenvær, de går ikke opp på taket for å finjustere parabolen, og man hopper ikke uti sjøen og bader. 

 

Hvorfor synes du det er så absurd å ta forholdsregler mot terrorangrep?

Ja jeg syns faktisk det, hvordan har du tenkt å gjøre dette i praksis?

 

Gå rundt å skule på alle andre og håpe at de ikke har bombebelte rundt livet eller at alle hvite kassebiler egentlig kommer til å trykke gasspedalen i bånn når som helst og kjøre inn i en folkemengde?

 

Hva med ranere, voldtektsforbrytere eller tiggere? De utgjør akkurat som draps kuer et mye større samfunnsproblem pr i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

 lurt å være oppmerksom på sine omgivelser

Veldig enig i akkurat dette. "Ryggen rak og blikket fritt", heter det så klokt i en gammel sang. Er mange døgenikter som ikke har vett til å følge med på hva som skjer rundt seg, og det er jo viktig enten det plutselig kommer en trikk eller ekstremist! Tullete formulert kanskje, men jeg mener altså litt alvor. Det koster ikke mye energi å gløtte rundt og være litt våken. Det er uansett veldig sunt og godt å være et dynamisk menneske som ikke bare krokbøyer nakken og nistirrer inn i en smarttelefon. Huff!

 

På den andre siden er jo ikke langvarig og høy alarmberedskap noe særlig bra for psyken, og denslags modus burde en nesten spare til apokalypsen eller krigssoner :closedeyes::ph34r:

Lenke til kommentar

Jeg kjenner da flere norske kvinner som bor på Grønland, som det aldri har skjedd noe ubehagelig med.

 

(Kan ikke svare for om de føler seg utrygge, men da hadde de vell ikke bodd der, tenker jeg.)

Jeg er blitt trakassert 2 ganger etter å ha flyttet til Oslo i November. En kamerat av meg fikk blobpropp og besvimte her i slutten av juni og ble frastjålet nøkler, kort, penger, mobil, og klokke. Og ingen ambulanse ble ringt.

 

Og ingen av oss er kvinner, eller ser ut som det.

Endret av Rudde
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjenner da flere norske kvinner som bor på Grønland, som det aldri har skjedd noe ubehagelig med.

 

(Kan ikke svare for om de føler seg utrygge, men da hadde de vell ikke bodd der, tenker jeg.)

Seksuell trakassering av svært pågående menn regnes vel strengt talt ikke som ubehagelig lenger, det er liksom noe som bare hører med i bybildet nå om dagen.
Lenke til kommentar

Seksuell trakassering av svært pågående menn regnes vel strengt talt ikke som ubehagelig lenger, det er liksom noe som bare hører med i bybildet nå om dagen.

 

Regner med at du tar det som et kompliment, da. Ingen jenter jeg kjenner kvier seg for å gå over Grønland på nattestid. Tvert imot er det jo blitt stadig mere populært for "kronisk norske", både kvinner og menn, å bosette seg der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...