Gå til innhold

High Fidelity - Kaféen for lydentusiaster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Woff skrev (14 minutter siden):

Nå skal det være helt stille fra en sub da... Men er den så lav at den ikke er plagsom så er det jo ingen problemer!
Grattis med brumlekasse! 🙂

Hadde egentlig ikke lyst på 8 tommer, selv om den er merkbart bedre. På kontoret er suben først og fremst en fotskammel :p

Lenke til kommentar

Da har jeg fått ny USB kabel til hodetelefon forsterker. Ser ut som de har oppgradert Kontaktene til tilsvarende Excalibur... Gøy når det drypper bling nedover. 

samt Jumpers til Xtz høytalere..

Bytter ut messing-Skinner til rimelige kobber jumpere.

Btw om man har skinner eller jumpers skal man koble inn på diskant, dette fordi da går signalet først til delefilter, samt at diskant er veldig følsom for signaltap....

Bassen er ikke følsom for det, men teorien min med kobber jumpers er for å få best mulig signal til... bass.

16482220648023623199764376598460.thumb.jpg.4099c8d1ee17f2340898a3ac9219ff20.jpg

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 time siden):

Hadde egentlig ikke lyst på 8 tommer, selv om den er merkbart bedre. På kontoret er suben først og fremst en fotskammel :p

Godt du ikke har en sånn jeg bruker da.. Med 16 tommer's element og med høyde på 64 cm (blir rimelig høyt som fotskammel).. 😆
Heter forøvrig SVS PB16 ULTRA, link:
https://soundgarden.no/svs/115647/svs-pb16-ultra-subwoofer-16

 

Endret av Woff
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har litt sum fra min XTZ også, men høres kun om jeg er helt inntil suben, dvs når jeg slår på. Og jeg har kjøpt Supra Subkabel som skal være skjermet og også en skjermet Supra elkabel... Fortsatt ørlite brum, men ble mye bedre etter Supra Subkabel.

Nå holder jeg jo på å rydde opp i ledningene mine, og venter på Strømlist med spenningsvern og skjerming og rens til kildene mine, CD TV osv..... Kan jo se om det endrer noe..

12.16 som jeg hadde før var helt tyst, hadde mye kabelsalat da også.. Det var AB nye er D.

Lenke til kommentar

Jeg er _litt_ irritert på oppsettet mitt om dagen. Bakhøyttalerne har det med å falle ut og jeg må dra ut tv-benken for å komme til kablingen mellom surroundforsterkeren og effektforsterkerne. Jeg har lest igjennom manualen til surroundforsterkeren og jeg kan ikke se annet enn at alle instillingene på den skal være riktig. jeg har vnnsker for å se at det kan være ne med kabelen som går mellom surroundforsterkeren og effektforsterkeren men sal prøve å ta den med til Hifi-klubben i morgen for å få den testet. Det er noen fysiske brytere på effektforsterkeren som jeg må se over også. 

Jeg fant et test-lyder på Netflix som tester 5.1 oppsett men (ikke overraskende) var det ikke lyd på bakhøyttalerne. Ikke via test-oppsettet til Dirac live heller. 

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (1 time siden):

Jeg er _litt_ irritert på oppsettet mitt om dagen. Bakhøyttalerne har det med å falle ut og jeg må dra ut tv-benken for å komme til kablingen mellom surroundforsterkeren og effektforsterkerne. Jeg har lest igjennom manualen til surroundforsterkeren og jeg kan ikke se annet enn at alle instillingene på den skal være riktig. jeg har vnnsker for å se at det kan være ne med kabelen som går mellom surroundforsterkeren og effektforsterkeren men sal prøve å ta den med til Hifi-klubben i morgen for å få den testet. Det er noen fysiske brytere på effektforsterkeren som jeg må se over også. 

Jeg fant et test-lyder på Netflix som tester 5.1 oppsett men (ikke overraskende) var det ikke lyd på bakhøyttalerne. Ikke via test-oppsettet til Dirac live heller. 

Høres ut som en auto off bryter, har samme på frontene mine med xtz effekten.

Jeg bruker Auto fordi jeg har dårlig erfaring med å bruke av knapp... Da dette ryker lett, blir ødelagt.

Slår dere av anlegget btw? Jeg slår av og kobler fra, fordi jeg vil spare både utstyr og strøm, samt pga tordenvær etc.

Enkelte lar det stå på konstant for å ha bedre ytelse/varm forsterker... Men tror det er mest poeng på klasse A og AB???

 

Edit tror Nad settingen er Sleep/Wake eller Auto/off, sjekk manualen.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har noe kjennskap til Aune S8 DAC/pre? Eller Aune som merke?

Ser solid ut, er rimeligere enn Audiolab MDac+ nå og har også HDMI som kanskje gjør at jeg får utbytte av Sacd iallefall i stereo DSD.

9990- sek, Audiolab er ca 12-13000 der den er tilgjengelig.

https://www.mychifi.se/2-kanal/d-a-omvandlare/aune-s8-reference-dac

Ser tilogmed strenge Amir på ASR gav den en meget god måling og anmeldelse.

Mvh

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Du burde ta en titt på Topping. Både for ren dac, hodetelefonforsterker/pre, og kombinasjoner av disse. Det begynner å dukke opp litt på brukten innimellom også, men folk virker veldig fornøyd og vil visst ikke kvitte seg med dem.

F.eks. denne, som er i rimelige enden av skalaen, til 2500,- https://www.hifisentralen.com/butikk/topping-dx3-pro-d-a-og-hodetelefonforsterker/

I motsatt endre finner man D90, til ca 9000.

Endret av Pop
Eks
Lenke til kommentar
Pop skrev (3 timer siden):

Du burde ta en titt på Topping. Både for ren dac, hodetelefonforsterker/pre, og kombinasjoner av disse. Det begynner å dukke opp litt på brukten innimellom også, men folk virker veldig fornøyd og vil visst ikke kvitte seg med dem.

F.eks. denne, som er i rimelige enden av skalaen, til 2500,- https://www.hifisentralen.com/butikk/topping-dx3-pro-d-a-og-hodetelefonforsterker/

I motsatt endre finner man D90, til ca 9000.

Men har den remote? Det er dealbreaker, må kunne justere iallefall volum fra sitteposisjon.

Lenke til kommentar
56 minutes ago, Gouldfan said:

Men har den remote? Det er dealbreaker, må kunne justere iallefall volum fra sitteposisjon.

  • Ny og kraftigere modell
  • USB, Optisk og 2 x Coax (RCA) digitale innganger
  • 3.5mm hodetelefonutgang og 1 sett RCA linjeutganger
  • ESS 9038Q2M d/a konverter
  • Volumkontroll og fjernkontroll 🙂
Lenke til kommentar
Pop skrev (20 timer siden):
  • Ny og kraftigere modell
  • USB, Optisk og 2 x Coax (RCA) digitale innganger
  • 3.5mm hodetelefonutgang og 1 sett RCA linjeutganger
  • ESS 9038Q2M d/a konverter
  • Volumkontroll og fjernkontroll 🙂

Den hadde jo fått plass med Xtz da, men usikker på om jeg blir fornøyd med den..

Noen som vet noe om lydkvalitet i Topping?

 

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Gouldfan said:

Den hadde jo fått plass med Xtz da, men usikker på om jeg blir fornøyd med den..

Noen som vet noe om lydkvalitet i Topping?

 

Er bare å se på tester/reviews. De får jo meget gode tilbakemeldinger til den prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...