Gå til innhold

High Fidelity - Kaféen for lydentusiaster


Anbefalte innlegg

6 hours ago, Gouldfan said:

Nei er kult med vanlig flac og Hi-Rez osv, er vel bedre. Greia er at Ifi som jeg har var spesielt god på Mqa..

Så da er det ikke vits med alle Dacs som skrøt av å støtte Mqa.

Jeg tror at Tidal Master er litt dyrere også enn Qobuz og Amazon.

Skjønner. Har selv aldri klart å høre forskjell på mqa og flac.

Nå har vel Tidal og Qobuz litt forskjellig fokus på ulike musikktyper osv så det kan jo være utslagsgivende for noen. Selv bruker jeg Qobuz. Da jeg gikk bort fra Spotify så var det egentlig bare Tidal og Qobuz som tilbød høyere kvalitet og jeg var skeptisk til mqa defor endte jeg opp med Qobuz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
oldboy skrev (1 time siden):

Skjønner. Har selv aldri klart å høre forskjell på mqa og flac.

Nå har vel Tidal og Qobuz litt forskjellig fokus på ulike musikktyper osv så det kan jo være utslagsgivende for noen. Selv bruker jeg Qobuz. Da jeg gikk bort fra Spotify så var det egentlig bare Tidal og Qobuz som tilbød høyere kvalitet og jeg var skeptisk til mqa defor endte jeg opp med Qobuz.

Mqa lød veldig bra på iFI Dacen, men de nye flacs og HiRez lyder bra de også.

Er mest hodetelefon jeg bruker Ifi på, fordi det er slit og omtrent må være hjemme alene kveld for å koble opp iFi med kabler til anlegget.

Er mye enklere å bruke Argon Solo, men den spiller kun Cd kvalitet på Tidal via Chromecast. Håper de får til å oppdatere med Tidal Connect fremover, skulle vist komme oppdateringer.

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (37 minutter siden):

Da jeg brukte Spotify kune jeg styre Spotify på datamaskinen fra Spotify på mobilen via Spotify connect. Nå har jeg brukt Tidal i snart 4 år og sagt samme funksjon snart skal komme. Hvor lenge skal man måtet vente?

Tidal Connect? De produkter som har det har det. Det koster å få lisens, men det kan jo komme i oppdatering, men blir litt som å vente på julenissen..

Har mer trua på Spotify hifi/lossless men vet ikke når det kommer.

Lenke til kommentar
On 8/1/2023 at 1:25 AM, oldboy said:

Er ikke dette selve kjernen i "dyr HiFi diskusjon"???

Jeg har ikke sterke meninger for eller imot, men de fleste forum for HiFi etc har hatt noen runder med kabeldiskusjoner vil jeg tro.

Som jeg nevnte tidligere så er min egen erfaring at jeg klarte ikke høre forskjell på en "dyr" kabel og en billig på det oppsettet jeg hadde dengang. Det betyr ikke at jeg prøver å diskreditere de som mener de kan høre en forskjell.

Tja... jeg tenker vel at "dyr hifi" er nettopp dyre komponenter som er tenkt å gi best mulig lytteopplevelse. Og vil helst ikke forveksle dette med kategorien "eventyr-hifi", hvor kabler fort kommer inn. Altså "dyr" er høyst subjektivt. Da jeg hadde hifi til 10000 var det mange som mente det var helt spinnvilt. Fordi "alle klarer seg fint med en reiseradio" var nesten argumentet. Nå er det en null til bak og kommentarene er delvis det samme, men bare delvis siden kostnadsnivå ellers er høyere om dagen og folk kanskje har funnet ut at de kan bruke mye penger på en ferie, ny seng, ekstra bil osv. 

Og som Einstein sa, "alt er relativt". Jeg kan fortsatt få blikk som "du har billig hifi" bare jeg snakker med rette personer. Da er lista på 500 000 for et kurant anlegg. Eller syvsifret. Selv i det sjiktet er det ikke alle som benytter eventyrkomponenter altså, men tendensen er nok større. Og da ikke bare kabler, men en spesiell støtte, dempefot, kabelboks, strømrenser og ikke minst en plugg som alltid sørger for at polene i AC-kontakten står rett vei!

Trallallala.

Endret av Pop
skriveleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 7.8.2023 den 0.31):

Nå ser det ut at Tidal har skippet MQA på det meste, nå kaller de det Masters Hi-rez istendenfor Masters som før var MQA.

Litt irriterende for alle som har Tidal Connect, nå er det bare for alle til å laste ned Qobus, siden Tidal er altfor dyrt.

Fikk denne meldingen da jeg startet Tidal på telefonen nettop. Blir spennende å se om jeg hører forskjell.

Screenshot_20230810-004011.png

Lenke til kommentar

Godt mulig de så hvor det bar og la planer. 

 

Gouldfan skrev (På 8.8.2023 den 23.22):

Tidal Connect? De produkter som har det har det. Det koster å få lisens, men det kan jo komme i oppdatering, men blir litt som å vente på julenissen..

Ja, det er vel tidal connect jeg tenker på, men istedenfor at du can caste musikken til stereoanlegg eller whatever så kan du gjøre det samme med Tidal som er installert på en datamaskin / Mac eller whatever. 

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
ilpostino skrev (På 10.8.2023 den 8.17):

Godt mulig de så hvor det bar og la planer. 

 

Ja, det er vel tidal connect jeg tenker på, men istedenfor at du can caste musikken til stereoanlegg eller whatever så kan du gjøre det samme med Tidal som er installert på en datamaskin / Mac eller whatever. 

Støtter Windows og Mac 24/196?

Beklager om det var dumt spørsmål, jeg har bare brukt Dacs over usb som spiller dette, Dragonfly og Ifi.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
2 hours ago, Sydvest said:

https://www.duet.no/produkt/acoustic-revive-rr-888/

Denne hørtes spennende ut. Skal lese litt på det i kveld når jeg har bedre tid 😁 Veldig spent på om det er real deal eller kongens klær.

Det der er et klassisk eksempel på ekstrem snake oil. Selv om fenomenet Schumann resonansen er et reelt nok er det ingenting en slik magisk boks kan gjøre noe med. 

Påstanden "But recently, many unnatural radio waves and electromagnetic waves disturb this frequency of 7.83Hz, it has changed the influence that it has on us."  er mildt sagt helt fjern. Dette er på høyde med helbredende krystaller. Å henge en sjaman-durex medaljong på hver høyttaler vil ha like mye positiv virkning på lyden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sydvest skrev (14 timer siden):

Hva har du av Dali igjen? Var det noe veggmonterte greier eller husker jeg feil?

Jeg har ikke, men vil kjøpe Dali Fazon som Surround og blivende Atmos høyttalere.

Og Xtz Spirit skal bli bak/surround høytalere og Center.

Angående amp, jeg digger Yamaha og har veldig lyst på Aventage RX A4A.

Har vurdert Denon også, men tror det blir Yamaha igjen.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jeg synes de nye Marantz er veldig pene, og det sies at de fokuserer ekstra mye på musikk og forforsterker delene....

Den slim blir nok litt for lite for XTZ Spirit og Dali Fazon som krever litt mer watt....

Yamaha nye serien er ganske pene og solide også og vakkert bygget symmetrisk invendig og med den nye Slew rate modulene som skal virke mye kjappere/kvikkere i effekt.

features_amplifierunit_cae3393adc9d0ca64f0602908c9b0c54.jpg.6ecaca67ada0ee589fc612939e521b31.jpg

features_designed_structure_327fd1594024572e4db21ea07ee94ae2.webp.2a40158eab8f829a5c7c6a96c5368916.webp

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...