Gå til innhold

Toyota stopper salget av hydrogenbiler etter Uno-X-eksplosjonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At de nå stopper salget vil trolig ikke få noen økonomisk konsekvens for selskapet

Dette sier ganske mye om forventet salg. Det kan virke som de bare har ventet på en passende anledning for å slutte å bruke tid på modeller med minimalt salg.

 

I følge OFV ble det solgt 16 stk i løpet av 1. kvartal i år. I skrivende øyeblikk ligger det 10 hydrogenbiler ute for salg på finn.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg noterer at batterigjengen mangler fornuftige ting å melde og dermed lett tyr til skadefryd og hovering, akkurat som en skokk unger. Mennesker er igrunn noen triste greier.

Lenke til kommentar

Jeg noterer at batterigjengen mangler fornuftige ting å melde og dermed lett tyr til skadefryd og hovering, akkurat som en skokk unger. Mennesker er igrunn noen triste greier.

 

Og like fult whiner dere (hydrogen tilhengere) noe så inn grønnsatan over normal kritikk av hydrogen. Du har et poeng at vi nok var litt usaklige i denne tråden, men uansett har jeg oftere inntrykk av at det fra den nevnte leir er veldig bastante meninger hvor ufattelig, utrolig og megabra hydrogen er.

 

For å være saklige; de fleste bestrider ikke at hydrogen har bruksområde i større kjøretøy eller farkoster, men for personbiler er det bare tull å å sløse ressurser på slikt.

Endret av The Very End
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg noterer at batterigjengen mangler fornuftige ting å melde og dermed lett tyr til skadefryd og hovering, akkurat som en skokk unger. Mennesker er igrunn noen triste greier.

Litt som hydrogengjengen/teslahatergjengen hver gang det er noe som kan vris til å være negativt for Tesla?

 

Det er klart det blir litt ekstra morsomt å ta igjen på guttaboys siden de driver og terroriserer batteri/Tesla-tråder...

Endret av hekomo
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er klart det blir litt ekstra morsomt å ta igjen på guttaboys siden de driver og terroriserer batteri/Tesla-tråder...

... reine barnehagen altså, skyttergraver og skittkasting. "Tante, han lugga meg først!".
Lenke til kommentar

Det er kraftige saker det der. Bor i området og ser facebookvenner diskuterer. De hørte eksplosjonen flere kilometers omkrets, med de som bodde nærmere mista både mat og drikke på gulvene sine pga de skvatt og vinduene dunka endel.

 

Holder det virkelig med EUgodkjenningsrutiner når millioner av individer eier slike biler og håndterer de som de vil? Greit tankene tåler rettede skudd i utgangspunktet. Men de som ikke bryr seg om vedlikehold og kjører rundt i 15 år?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er bare å legge hele satsingen på hydrogen død før det går menneskeliv.

Tja, det er vel litt å ta igjen på hydrogen-siden før en kommer opp i tallene for oljeproduksjon og/eller gruve dødsfall (batterimetaller). Positivt for kloden, da - døde folk har ikke rare forbruket, de er altså meget miljøvennlige. Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Jeg stusset litt på tallene for salg og bestand, men tror jeg har funnet en forklaring.:

 

2013: 3 solgt, året endte med en bestand på 20

2014: 4 solgt, året endte med en bestand på 21, ikke 24, noe som må bety at netto 3 er avregistrert. f.eks solgt ut av landet

2015: 9 solgt, året endte med en bestand på 19, ikke 30, noe som må bety at netto 11 er avregistrert. f.eks solgt ut av landet

2016: 23 solgt, året endte med en bestand på 41, ikke 42, noe som må bety at netto 1 er avregistrert. f.eks solgt ut av landet

2017: 57 solgt, året endte med en bestand på 99, ikke 98, noe som må bety at netto 1 er bruktimportert.

2018: 54 solgt, året endte med en bestand på 148, ikke 153, noe som må bety at netto 5 er avregistrert. f.eks solgt ut av landet

Q1-2019: 16 solgt, kvartalet endte med en bestand på 160, ikke 164, noe som må bety at netto 4 er avregistrert. f.eks solgt ut av landet

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg noterer at batterigjengen mangler fornuftige ting å melde og dermed lett tyr til skadefryd og hovering, akkurat som en skokk unger. Mennesker er igrunn noen triste greier.

 

Og like fult whiner dere (hydrogen tilhengere) noe så inn grønnsatan over normal kritikk av hydrogen. Du har et poeng at vi nok var litt usaklige i denne tråden, men uansett har jeg oftere inntrykk av at det fra den nevnte leir er veldig bastante meninger hvor ufattelig, utrolig og megabra hydrogen er.

 

For å være saklige; de fleste bestrider ikke at hydrogen har bruksområde i større kjøretøy eller farkoster, men for personbiler er det bare tull å å sløse ressurser på slikt.

Støtter siste taler 100%

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...