Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe bruktbil - erstatte eksisterende skilter


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har funnet den perfekte bruktbilen, som har utstyrsnivået/km-stand/farge/prisen som jeg er ute etter.

 

Problemet er at bilen står på ZZ-skilter (i Oslo), og det er rett og slett litt for harry for min del.

 

Hvordan er prosessen for å kvitte seg med ZZ-skiltene og heller registrere et mer normalt reg-nr på den? Bør jeg heller legge denne bilen fra meg og finne en annen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke mulig å bestille nytt reg-nr. 

 

Du får nytt reg-nr dersom skiltene (eller det ene) blir borte. Det kan falle av langs veien, bli stjålet, etc. 

 

Takk. Da kommer jeg nok til å vente til neste mulighet.

 

Det virker nok utrolig pirkete av meg, og det er sikkert svært få som faktisk bryr seg om nummerskiltet.

 

Men jeg bryr meg, og siden jeg kun kjøper bil for helgeturer/annen moro (gåavstand til jobb) så har jeg tid til å vente til jeg finner riktig kombinasjon.

Lenke til kommentar

Det er nok flere enn du tror. Mange velger Bærumsskilt når de kjøper ny bil siden den da blir verdt mer når de skal selge den brukt.

Og noen høyrevridde og pengesterke elementer i Bergen har jo vært livredde for å få SV-skilter på de fine og dyre bilene sine..... :)

 

Jeg er for øvrig på en måte enig med trådstarter i at ZZ er litt småharry. Ser man en sånn bil tenker man automatisk at det er 2% sjanse for at denne bilen opprinnelig var hjemmehørende i Finnmark, og 98% sjanse for at eieren av en eller annen uforståelig grunn synes det er kult med sånne skilter. Synes all sånn tilpasning, enten det er å velge ZZ, unngå SV eller se ut som man kommer fra Bærum er bortkastet energi. Et reg-nummer er et reg-nummer. Men nå høres jeg sikkert fryktelig tørr og kjedelig ut.......

Endret av Bgr
Lenke til kommentar

Trodde først det var trolling, at enkelte ønsker visse bokstavkombinasjoner på en ny bil er forsåvidt greit, men at man avstår fra å kjøpe den "perfekte bruktbilen", fordi man mener bilskiltet er for harry er lavmål, og selve definisjonen på et i-lands problem.

 

Her er et alternativ til deg

Image1.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Trodde først det var trolling, at enkelte ønsker visse bokstavkombinasjoner på en ny bil er forsåvidt greit, men at man avstår fra å kjøpe den "perfekte bruktbilen", fordi man mener bilskiltet er for harry er lavmål, og selve definisjonen på et i-lands problem.

 

Her er et alternativ til deg

 

Image1.jpg

post-170158-64289_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde ikke folk brydde seg så mye om hva slags skilter som står på bilen... Husker jeg kjøpte en Audi A6 brukt en gang og var bare glad for at det stod Drammens-skilter på den, selv om jeg er Blærums-gutt  :)

 

Misforstå meg rett, forrige bilen hadde SV-skilter, så det er ikke slik at jeg *må* ha BT/DR-skilter for å være fornøyd. Det er bare at ZZ-skilter er i de fleste tilfeller valgt av mennesker som ønsker å se litt ekstra kule ut, og jeg ønsker ikke å se ekstra kul ut  :wee:

Endret av jblas44
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...