Gå til innhold

Epic: – Vi slutter med eksklusive spill om Steam gir utviklerne 88 % av inntektene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan skal man ta hva han sier seriøst når de gjør det motsatte? Og igjen den veldig forenklede defleksjonen av å bare se på ren prosentandel. Steam gjør da ganske mye for utgiverne for 30/25%. Kutt ut alt det der, som Epic Store har gjort og de vil nok måtte punge ut mer for å få reklamert på samme nivå. Dette forbeholdt at vi levde i en alternativ virkelighet hvor de ikke kjøpte opp ekslusivitet da.

  • Liker 1
Skrevet

Hva slags merkelig krav er dette. Burde ikke det at Epic tar mindre betalt enn Steam være god nok grunn for utviklere til å promotere spillene sine der og kjøre bedre tilbud med lavere pris? Hvorfor skulle eksklusivitet være betinget på at Steam har en annen betalingsmodell?

  • Liker 6
Skrevet

Utgiverne finner vel sikkert selv snart ut at det ikke lønner seg å kun være i Epic Store, på tross av pengene Epic betaler for ekslusiviteten. Jeg kan i det minste ikke se for meg at det lønner seg i lengden for noen av partene.

  • Liker 1
Skrevet

Sparer mye penger på dette jeg. disse spillene som er bare på epic store blir bare glemt og kanskje kun kjøpt på 75% off eller bundles.

  • Liker 3
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet (endret)

Steam går helt ned på 20% andel etter 50 millioner dollar i salg. Hvorfor ingen artikler får dette riktig er merkelig.

https://www.google.com/amp/s/www.theverge.com/platform/amp/2018/11/30/18120577/valve-steam-game-marketplace-revenue-split-new-rules-competition

 

12% hos epicgamesstore er ikke bærekraftig. De går kraftig i minus for å opparbeide seg en markedsandel, og de har råd til det pga fortnite. Etter de har fått en markedsandel de er fornøyd med vil de sakte men sikkert øke denne andelen. Kanskje ikke helt til steams nivå, men ikke på 12% heller.

Endret av Kron
Skrevet

Svada og pisspreik av Tim Sweeney.

Heilt feil å forlange at Steam skal gjere ditt og datt for at Epic skal slutte med å kjøpe seg eksklusive spill. Kvar enkelt spillbutikk får selge spilla slik di ynskjer, så får spillutviklere/spillutgivere sjølv velge om di syns det er verdt å selge via diverse butikker. Det Tim Sweeney egentlig gjere her er å prøve å legge skylda for egen dårlig oppførsel over på Steam. Det framstår ganske usmakelig. Muligens har klagestormen og kjøpe-eksklusiviteten byrja å slå negativt ut for Epic + di som slo til på eksklusivitetsavtalen...

Heldigvis står vi fritt til å velge kva butikk vi vil kjøpe spilla fra og for min del er ikkje Epic-butikken verdt å vurdere nett som spillutviklere/spillutgivere som hopper på kjøpe-eksklusivitet ikkje blir støtta.

  • Liker 4
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Skrevet (endret)

Det som er litt komisk med at Epic bruker pekefingeren her og kritiserer Valve er jo at måten de behandler sine egne ansatte ikke er forenling med det dette budskapet.. 70 til 100 timer arbeidsuker kan da ikke være særlig bra for helsen for noen. 

 

Referanse til påstandene kan leses her: https://www.polygon.com/2019/4/23/18507750/fortnite-work-crunch-epic-games

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Skrevet

Epic: Gjør noe bra for utviklerne, folkens!

 

Også Epic: 70 timers arbeidsuker

 

Oh, the irony. 

Skrevet

Moderatormelding

Noen innlegg er fjernet for flame baiting. 

 

Modereringen skal ikke diskuteres i tråden. Eventuelle tilbakemeldinger på moderering skal gjøres ved pm eller i tilbakemeldingskategorien.

 

Skrevet

Skal ikke forsvare Steam sine priser eller måte å drive butikk på, men at EGS har en holdning på at de ikke skal "forbedre" seg før noen andre gjør det er jo helt feil.

 

Hadde EGS hatt halvparten av features som steam har så hadde ikke dette vært en big deal.

  • Liker 3
Skrevet

Steam går helt ned på 20% andel etter 50 millioner dollar i salg. Hvorfor ingen artikler får dette riktig er merkelig.

https://www.google.com/amp/s/www.theverge.com/platform/amp/2018/11/30/18120577/valve-steam-game-marketplace-revenue-split-new-rules-competition

 

12% hos epicgamesstore er ikke bærekraftig. De går kraftig i minus for å opparbeide seg en markedsandel, og de har råd til det pga fortnite. Etter de har fått en markedsandel de er fornøyd med vil de sakte men sikkert øke denne andelen. Kanskje ikke helt til steams nivå, men ikke på 12% heller.

Ikke bare dette, men Valve tar 0% dersom noen velger å selge spillet sitt som Steam-kode utenfor Steam, så gjennomsnittet er langt lavere enn 30%.

  • Liker 3
Skrevet

30 prosent er kanskje litt mye men.. Men mtp at steam har et mye større marked enn epic.. Ehhh.

 

Tror det skal virkelig store endringer for en så stor reduksjon.

 

nja, de tar jo ned til 20% hvis mans elger over 50m dollar (mener var det), og Steam tar ikke noe for steam koder som blir solgt utenfor steam, og som nevnt over, så tar Steam seg av overføringskostnaden (transfer fee) selv, noe som hvis de hadde hatt 12% hadde gjort at det kostet dem penger å selge spill i noen markeder (10-15% på steam gift cards)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...