Gå til innhold

Enkelte Audi e-tron tåler ikke lading i mer enn 12 timer: Går «bananas» med feilmeldinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Fiksen" med å skru av bilen, låse og la den stå i 15 min tyder på at det er utlading av 12v som er årsaken. Om "PR-sjefen" hadde forklart det hadde det gitt litt mer forståelse hos eiere og potensielle kunder... Slik det er nå blir det bare en tabloid nyhet og latterliggjøring.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Bilen min fikk samme problemet etter ladet i ca. 90 minutter, opp til 90%. Feilen lot seg slett ikke resette ved å la bilen så i hverken 15 min, eller 4 timer. Måtte på verksted i 2 dager for å løse problemet, som kun er løst midlertidig slik jeg sjønner det. Software update er er den endelige løsningen, men leveringstiden på denne er forløpig ukjent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har de ansatt en masse 'utviklere' fra Microsoft ?

der releaser de jo også hver eneste sw-oppdatering med fler kjente feil enn den forrige. NT4.0 hadde vel drøyt 5000 kjente feil når den ble frigitt, og da ga de opp, og begynte på nytt :)

Så da må vi vel også regne med at disse Audiene, får flere og flere kjente sw-feil etterhvert som det kommer 'oppdateringer'...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er det ikke litt merkelig i 2019 og i en helt ny premium bil, at man må inn på verksted i 2 dager for software oppdatering.. så vidt jeg vet sender tesla ut dette direkte via nette til bilen.. slik bør framtidens bil fungere. Men uansett bør ikke sw i en helt ny bil som dette være et problem. Dette burde Audi ha kontroll på før de leverer ut biler. Og nå som dette er kjent, bør de ikke levere ut flere før dette er fikset:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke utelukkende Audi dette gjelder. Consumer Reports i USA har trukket anbefalingen av Tesla 3 etter omfattende feil på elektronikk, utstyr, karosseri og lakk. Men de svært entusiastiske eierne er fornøyd tross endel feil. Bakvinduet sprekker, berøringsskjermen fryser, lydanlegg slår seg plutselig på, ellers reageres det på manglende og dårlig lakk. Dette er Audis første elbil, hva med å være litt entusiastisk på Tesla vis og ikke løp til pressen hver gang det dukker opp en feilmelding, ser ikke bort fra mannen i artikkelen er et tidligere medlem av Teslamenigheten:-)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ikke utelukkende Audi dette gjelder. Consumer Reports i USA har trukket anbefalingen av Tesla 3 etter omfattende feil på elektronikk, utstyr, karosseri og lakk. Men de svært entusiastiske eierne er fornøyd tross endel feil. Bakvinduet sprekker, berøringsskjermen fryser, lydanlegg slår seg plutselig på, ellers reageres det på manglende og dårlig lakk. Dette er Audis første elbil, hva med å være litt entusiastisk på Tesla vis og ikke løp til pressen hver gang det dukker opp en feilmelding, ser ikke bort fra mannen i artikkelen er et tidligere medlem av Teslamenigheten:-)

 

Det lan legges til at de fleste av de feilene som ble påpekt der var rettet opp når de slapp denne notisen tilbake i februar. Dette er deres første el-bil ja, men det er langt fra deres første bil. Med denne logikken kan vi skynder på hodet, det er mange som påpeker hvor mye bedre audi er på alt annet, ikke mye forståelse fra de samme folkene for at Tesla er på spedbarnsstadiet sammenlignet med Audi.

 

Neste spørsmål blir naturligvis hvordan Audi distribuerer denne oppdateringen som skal til for å løse dette?

 

Og, nå er det vel ikke mange merker som får like mye omtale i media for hver lille skavank som oppdages som nettopp Tesla. Så hele fanboyismkonspiraskonen din bommer vel ganske så betraktelig.

 

Og, jeg har for øvrig ikke Tesla og ikke kommer jeg til å kjøpe med det første heller.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Neste spørsmål blir naturligvis hvordan Audi distribuerer denne oppdateringen som skal til for å løse dette?

 

Nå kjenner jeg ikke til Audi, men det er vel rimelig å forvente denne leveres "over lufta" på linje med andre moderne biler? Eller finnes det fremdeles biler i denne klassen som fysisk må leveres inn for å oppdateres? 

Lenke til kommentar

Ikke utelukkende Audi dette gjelder. Consumer Reports i USA har trukket anbefalingen av Tesla 3 etter omfattende feil på elektronikk, utstyr, karosseri og lakk. Men de svært entusiastiske eierne er fornøyd tross endel feil. Bakvinduet sprekker, berøringsskjermen fryser, lydanlegg slår seg plutselig på, ellers reageres det på manglende og dårlig lakk. Dette er Audis første elbil, hva med å være litt entusiastisk på Tesla vis og ikke løp til pressen hver gang det dukker opp en feilmelding, ser ikke bort fra mannen i artikkelen er et tidligere medlem av Teslamenigheten:-)

Eieren i artikkelen tilhører ikke Teslamenigheten, men den tyske premiummenigheten som tidligere BMW-eier.

Endret av GunnarKjakan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har noen vært for rask på avtrekkeren med å få denne leveringsklar mon tro.

Det er viktig å få pengene i sirkulasjon men Audi har vel nok likviditet til å få rette på slikt før levering.

 

Men det står vel i stil med uttrykket "premium bil" som jeg ser nevnes både i denne tråden og andre som for øvrig er det dummeste marketing wank uttrykket jeg har hørt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...