Gå til innhold

Enkelte Audi e-tron tåler ikke lading i mer enn 12 timer: Går «bananas» med feilmeldinger


Anbefalte innlegg

Ikke utelukkende Audi dette gjelder. Consumer Reports i USA har trukket anbefalingen av Tesla 3 etter omfattende feil på elektronikk, utstyr, karosseri og lakk.

Nåja, omfattende og omfattende. Her er noe av det CR skrev (om biler produsert før sommeren eller så):

 

"some body hardware and in-car electronics problems, such as the screen freezing" og "complaints about paint and trim issues"

 

Dette er altså "omfattende" i følge deg?

 

 

 

Det er jo elendig av Audi å slippe noe så uferdig. På den andre siden så er dette «enkelt» å fikse motsetning til ræva byggekvalitet.

Ja, for guttaboys innebærer "some body hardware (...) problems" og "complaints about paint and trim issues" for biler produsert før sommeren i CRs rapport "ræva byggekvalitet" generelt.

 

Sans for proporsjoner bør kastes ut av vinduet når Tesla skal hetses.

 

Men jeg skjønner jo at guttaboys er offensive her, for det er jævla flaut når slike tullete feil dukker opp på "fantastiske biler" som Audi etter at guttaboys har hetset Tesla og lovpriset både Audi og andre i lengre tid.

 

Vi husker også panel gaps-fiaskoen der guttaboys prøvde å fortrenge alle panel gaps i Jaguar I-Pace. Stor komedie! :D

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn egentlig, så er dette en artikkel som ikke handler om Tesla i det heletatt, såå  :shrug:

Det er sant, men det er på en måte relevant for Tesla, for det var ikke måte på hvor elendig Tesla var og hvordan de "ekte" bilprodusentene virkelig skulle vise Tesla hvordan ting skulle gjøres.

 

Hadde Tesla-haterne gått litt lavere ut og ikke vært så ekstremt opptatt av at alle andre enn Tesla skulle være perfekte, så hadde ikke Tesla vært særlig relevant her. Men blant annet e-Tron har jo blitt hypet opp i skyene som en "Tesla-killer".

 

I utgangspunktet er det synd at Audi gjør denne feilen, og at elbiler dermed holdes ørlite tilbake. Jeg skulle ønske de var med på å løfte elbilen fremover i lange sprang. Men alle Tesla-haterne gjør at det blir relevant å peke på dobbeltmoralen og hykleriet i å stadig rakke ned på Tesla, og så viser det seg at de etablerte bilprodusentene jaggu har sine store problemer de også. Og vi trenger vel ikke nevne de hundretusener eller millioner av tilbakekalte biler fra etablerte bilprodusenter heller.

Lenke til kommentar

Vel, på det du ikke kan endre etter produksjon så er jo Audi blant de beste i klassen, altså fit/finish/byggekvalitet. Tesla er som du kan forvente fra en amerikansk bil, ganske crap. Det betyr at dører ikke passer helt i karosserier, sveisesømmer som ser helt håpløst ut, ting som skrangler, lakk som er dårlig (stikk innom et bilpleie-forum og se hva de skriver om Tesla, det er ganske krise), osv osv. Husk også at Tesla-modellene fort koster en million. I den prisklassen får man f.eks en godt utstyrt Mercedes E-klasse, som har en kvalitet som langt, langt overgår det Tesla leverer. 

Man kan si mye om Tesla, og det er ikke noen tvil om at de har egenhendig framskyndet elbil-revolusjonen med mange år, men på byggekvalitet, fit & finish, så er de dessverre veldig typisk Amerikansk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, på det du ikke kan endre etter produksjon så er jo Audi blant de beste i klassen, altså fit/finish/byggekvalitet. Tesla er som du kan forvente fra en amerikansk bil, ganske crap. Det betyr at dører ikke passer helt i karosserier, sveisesømmer som ser helt håpløst ut, ting som skrangler, lakk som er dårlig (stikk innom et bilpleie-forum og se hva de skriver om Tesla, det er ganske krise), osv osv. Husk også at Tesla-modellene fort koster en million. I den prisklassen får man f.eks en godt utstyrt Mercedes E-klasse, som har en kvalitet som langt, langt overgår det Tesla leverer.

 

Man kan si mye om Tesla, og det er ikke noen tvil om at de har egenhendig framskyndet elbil-revolusjonen med mange år, men på byggekvalitet, fit & finish, så er de dessverre veldig typisk Amerikansk.

Enig i at fit og finish ikke er perfekt men på teknologi og programvare er de lysår foran konkurrentene. Er søtt å se JLR prøve å til OTA-oppdateringer på I-Pacen. Siste rykte nå er at det hele er utsatt til 2020.

Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg ikke til Audi, men det er vel rimelig å forvente denne leveres "over lufta" på linje med andre moderne biler? Eller finnes det fremdeles biler i denne klassen som fysisk må leveres inn for å oppdateres? 

Over lufta oppdateringer er dessverre ikke så vanlig over hele linja som vi skulle ønske. Hos enkelte merker er man heldig om man får en oppdatering av software i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...