Jump to content
Redaksjonen.

Hevder Audi har problemer med E-tron-produksjonen

Recommended Posts

"Mitt Bilhold" appen er ikke oppdatert på feamdriftstatus (bygget på egen og andres erfaring fra diverse E-tron grupper på fb). Produksjonen av batterier har ifølge denne artikkelen blitt flyttet fra Korea til Polen og medført ny godkjenningsrunde for batteriene. https://ev-01.com/2019/03/27/delay-in-e-tron-production/?fbclid=IwAR0At7o9UOMXnUyKe1RHZLfDksXj8HNxBoAH1AtQNgkVzKCqSPeyZit5uE4

Share this post


Link to post

Jepp. Alle fabrikantene som ikke har sikret seg en egen dedikert massiv batterifabrikk.

Hjelper lite når underleverandørene ikke leverer grunnstoffene som trengs i samme tempo som fabrikkene kan produsere batterier. 

  • Like 3

Share this post


Link to post

Hjelper lite når underleverandørene ikke leverer grunnstoffene som trengs i samme tempo som fabrikkene kan produsere batterier.

Nei, men det hjelper når underleverandørene leverer grunnstoffene som trengs i samme tempo som fabrikkene kan produsere batterier.
  • Like 6

Share this post


Link to post

Så Audi får ikke tak i nok batterier? Det var det absolutt ingen som var i stand til å forutse på forhånd!

 

/s

 

:p

 

Viser bare hvor mye nevnte produsent motstrider seg forandring. Dette er, og var, en kjent problemstilling, men ikke pokker om dem skulle gjøre noe med det. Og før vi tar diskusjonen om hvor store de er eller at det også skyldes nasjonale utfordringer i Tyskland; dette visste de. Det er ingen unskyldning lengre. Edited by The Very End
  • Like 7

Share this post


Link to post

Nei, men det hjelper når underleverandørene leverer grunnstoffene som trengs i samme tempo som fabrikkene kan produsere batterier.

Hehe! Touché.

 

Er det bekreftet at batteri-fabrikken til Tesla nå produserer for fulle mugger og er makset ut? 

  • Like 3

Share this post


Link to post

Er det bekreftet at batteri-fabrikken til Tesla nå produserer for fulle mugger og er makset ut?

Ting tyder på at Gigafactory produserer omkring 7000 Model 3 batteripakker i uken, pluss 1-2 GWh/år til Tesla Energy. Eller noe sånt som 30 GWh/år totalt.

 

Men nei, den er ikke makset ut. Fysisk sett er bare fabrikken er noe sånt som 30% av den endelige størrelsen, og planen er over de neste årene å øke til noe i området 100-150 GWh/år. Kapasiteten økes fortløpende. Det er forventet at fabrikken vil produsere batterier til Model Y, Semi, Pickup og Roadster, og at Tesla Energy vil fortsette å vokse raskt. (Model Y produsert i Shanghai vil trolig benytte batterier produsert i Kina.)

 

Egentlig er det litt vanskelig å klandre Audi/LG Chem for manglende batteriproduksjon. Selv Tesla slet med det samme i siste halvdel av 2017 og første halvdel av 2018. Det er ikke lett å skalere opp så enormt på ganske kort tid.

Edited by Espen Hugaas Andersen
  • Like 3

Share this post


Link to post

Ting tyder på at Gigafactory produserer omkring 7000 Model 3 batteripakker i uken, pluss 1-2 GWh/år til Tesla Energy. Eller noe sånt som 30 GWh/år totalt.

 

Men nei, den er ikke makset ut. Fysisk sett er bare fabrikken er noe sånt som 30% av den endelige størrelsen, og planen er over de neste årene å øke til noe i området 100-150 GWh/år. Kapasiteten økes fortløpende. Det er forventet at fabrikken vil produsere batterier til Model Y, Semi, Pickup og Roadster, og at Tesla Energy vil fortsette å vokse raskt. (Model Y produsert i Shanghai vil trolig benytte batterier produsert i Kina.)

 

Egentlig er det litt vanskelig å klandre Audi/LG Chem for manglende batteriproduksjon. Selv Tesla slet med det samme i siste halvdel av 2017 og første halvdel av 2018. Det er ikke lett å skalere opp så enormt på ganske kort tid.

Hvorfor produsere ved kun 30%? Er fabrikken 30% utbygget? 

  • Like 2

Share this post


Link to post

Hvorfor produsere ved kun 30%? Er fabrikken 30% utbygget?

De bygger fabrikken i faser. Det er ikke noe vits å sette opp bygningen før man har utstyr å putte inn i den. Og Panasonic gjør sitt beste på å få produsert produksjonslinjer, men det tar tid.
  • Like 1

Share this post


Link to post

De bygger fabrikken i faser. Det er ikke noe vits å sette opp bygningen før man har utstyr å putte inn i den. Og Panasonic gjør sitt beste på å få produsert produksjonslinjer, men det tar tid.

Så i realiteten så produserer de 100% av den kapasiteten som nå er tilgjengelig der? 

  • Like 2

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...