Gå til innhold

Rykte: Nintendo skal endelig kaste seg på VR-karusellen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det blir av samme kvalitet som PSVR eller bedre blir dette insta-buy for min del. Har ikke vært imponert av Nintendo siden Gamecube, så det var på tide. Mario passer rett og slett bare latterlig godt til VR, noe Astro Bot er et bevis på. Men ideelt sett skulle jeg heller sett Nintendo bli ren spillutvikler i samme stil som SEGA. Og det er bare naturlig at de inngår et samarbeid med Sony, som jo også er japansk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det blir av samme kvalitet som PSVR eller bedre blir dette insta-buy for min del.

Enig! Men realistisk sett, så spørs hva du mener med "bedre". En bedre spillopplevelse? Det kan jeg se for meg. Bedre grafikk? Det går nok ikke, er jeg redd.

 

Har ikke vært imponert av Nintendo siden Gamecube, så det var på tide. Mario passer rett og slett bare latterlig godt til VR, noe Astro Bot er et bevis på. Men ideelt sett skulle jeg heller sett Nintendo bli ren spillutvikler i samme stil som SEGA. Og det er bare naturlig at de inngår et samarbeid med Sony, som jo også er japansk.

 

Ikke enig! Syntes Nintendo fremdeles er det eneste som lager noe noe annerledes, så jeg vil gjerne at det skal forbli det. Jeg syntes SEGA er et godt eksempel på et merkenavn som ga opp, og ikke har noe relevanse i dag, selv om jeg vet at de fremdeles lager spill. Jeg ser ingen fordeler med at Nintendo skal gi opp på hardware og selge seg ut til Sony.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

VR er novelty. Trodde det var over nå? Det er jo etablert som ikke gøy, men noe man prøver på en messe eller noe.

 

Dette kunne vært et sitat fra hvem som helst som ikke har prøvd det enda. VR er nok kommet for å bli.

 

Begge deres sitater har blitt gjentatt med 20 års sykluser siden femtitallet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

VR er novelty. Trodde det var over nå? Det er jo etablert som ikke gøy, men noe man prøver på en messe eller noe.

Dette.

 

VR er en flopp. Jeg skjønner ikke at Nintendo tilsynelatende vil kaste bort enda mer tid, penger og ressurser på dette blindsporet.

 

Sitat fra artikkelen: "Sony har hatt en viss suksess med sine VR-briller"

 

En "viss suksess" ja. Oversatt: Ingen ekte suksess. Folk vil ikke ha VR.

 

Nå må Nintendo snart ta seg sammen og glemme 3D-idiotien sin. Hvor er en ny 2D-Mario laget fra bunne, for eksempel?

Lenke til kommentar

VR er novelty. Trodde det var over nå? Det er jo etablert som ikke gøy, men noe man prøver på en messe eller noe.

 

Hva mener du med etablert som "ikke gøy"?

Det stemmer ikke overhodet.

 

VR har for lengst blitt etablert som gøy, men det har lav adopsjonsrate siden det fortsatt er for dyrt for mange.

 

Anbefaler deg virkelig å prøve ordentlig VR (PSVR, Oculus Rift eller HTC Vive). Det er fantastisk moro og er ikke mulig å forklare til noen som ikke har prøvd det. Tilstedeværelsen man opplever er hinsides alt annet. Dette er ikke som 3D TV-er, det var en gimmick.

 

VR har kommet for å bli :)

 

Selv har jeg hatt VR i 4 år (begynte med DK2 fra Oculus, nå CV1 Rift). Hvis du hadde bodd i nærheten av Kristiansand skulle du gjerne fått en demo hos meg :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

VR er novelty. Trodde det var over nå? Det er jo etablert som ikke gøy, men noe man prøver på en messe eller noe.

Det er overhode ikke etablert som "ikke gøy". Det er bare at det er fremdeles har mange mangler som gjør at det ikke er noe alle kan sette pris på:

 

-En del folk blir "bilsyke".

-Ikke optimalt for folk som bruker briller.

-Briller er dyre og en trenger dyr hardware, hvis man ser på de som gir de beste VR opplevelsene.

-Trenger en del plass, ledninger og er generelt upraktisk.

-Ikke typisk noe man kan spille i flere timer i strekk.

-Mangler dype spillopplevelser som er skreddersydd for VR.

 

Men dette forbedres jo hele tiden, så vi får se når det blir en OR eller Vive på meg!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Anbefaler deg virkelig å prøve ordentlig VR (PSVR, Oculus Rift eller HTC Vive). Det er fantastisk moro og er ikke mulig å forklare til noen som ikke har prøvd det. Tilstedeværelsen man opplever er hinsides alt annet. Dette er ikke som 3D TV-er, det var en gimmick.

 

VR har kommet for å bli :)

 

3D-TV'er var en gimmick som farge-TV var en gimmick. Det gir ekstra dybde i bildet og gir filmskaperen en ekstra dimensjon (p.i.) til å engasjere seerene. Og 3D og VR er to teknologier som har jobbet sammen i tospann siden 1870-tallet. Når den ene er på vei inn og deretter ut igjen, følger den andre. 

 

VR har kommet for å bli - gang på gang. 

 

NfseqCl.png

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Anbefaler deg virkelig å prøve ordentlig VR (PSVR, Oculus Rift eller HTC Vive). Det er fantastisk moro og er ikke mulig å forklare til noen som ikke har prøvd det. Tilstedeværelsen man opplever er hinsides alt annet. Dette er ikke som 3D TV-er, det var en gimmick.

 

VR har kommet for å bli :)

 

3D-TV'er var en gimmick som farge-TV var en gimmick. Det gir ekstra dybde i bildet og gir filmskaperen en ekstra dimensjon (p.i.) til å engasjere seerene. Og 3D og VR er to teknologier som har jobbet sammen i tospann siden 1870-tallet. Når den ene er på vei inn og deretter ut igjen, følger den andre. 

 

VR har kommet for å bli - gang på gang. 

 

NfseqCl.png

Virker virkelig ikke som du har fått med deg utviklingen på denne fronten, og heller ikke som du faktisk har prøvd dagens VR.

 

1) VR på tidlig 90-tallet er ikke i nærheten av hva det er nå. Det har skjedd enorme fremskritt på de viktigste frontene, som oppløsning og pris. Folk flest hadde ikke råd til en VR-rigg for 50-200 000 kroner på tidlig 90-tallet, Men de HAR råd til 2000 kroner for PSVR som gir en bedre opplevelse (jeg var der på 90-tallet).

 

2) VR og 3D kan ikke sammenlignes i det hele tatt, og det at du prøver deg på den vrien får meg til å forstå at du ikke har prøvd dagens VR (og nei, Samsung Gear er IKKE VR). Mens 3D kun gjør en liten endring i bildet for å skape bittelitt mer innlevelse, så endrer VR hele måten du spiller på. Men dette er umulig for en som ikke har prøvd det å forstå. Det vises ikke på videoer, og det kan ikke forklares. Det må oppleves. Er bare så synd at stabeiser som dere nekter å faktisk prøve den teknologien dere uttaler dere om.

 

3) Selv om noe har blitt prøvd før, uten hell, så vil ikke det si at det aldri vil lykkes. Teknologien blir bedre, og hoppet som VR har gjort er latterlig mye større enn det hoppet 3D gjorde sist. Sosiale medier prøvde gang på gang å lykkes lenge før Facebook kom. Søkemotorer prøvde gang på gang før Google kom. Og spill i sin helhet var på tur ut før Nintendo kom. Og de over 4 millioner solgte eksemplarene av kun PSVR sier at VR er kommet for å bli.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Begge deres sitater har blitt gjentatt med 20 års sykluser siden femtitallet.

 

Det kan man sikkert si om flymaskinen i lang tid før den faktisk ble utviklet til noe som hadde praktiske formål også. Uansett, du referer til andre teknologier, som aldri slo igjennom i den grad at de fikk noe særlig suksess. At konseptet i det hele tatt har blitt utviklet viser jo at det er massiv interesse, men at det ikke er en enkel nøtt å knekke.

Lenke til kommentar

Dette.

 

VR er en flopp. Jeg skjønner ikke at Nintendo tilsynelatende vil kaste bort enda mer tid, penger og ressurser på dette blindsporet.

 

Sitat fra artikkelen: "Sony har hatt en viss suksess med sine VR-briller"

 

En "viss suksess" ja. Oversatt: Ingen ekte suksess. Folk vil ikke ha VR.

 

Nå må Nintendo snart ta seg sammen og glemme 3D-idiotien sin. Hvor er en ny 2D-Mario laget fra bunne, for eksempel?

Det er jo ikke en flopp. Det er jo ingen større aktører som har lagt utviklingen på hylla, og vi får jo nyere utgaver av hardware og nye spill hele tiden. Vet ikke hva de skal med enda en "new super mario bros" nå som de akkurat har fått ut den nyere utgaven basert på den fra Wii U. Hvis de skulle lage en ny mario nå, så burde de lage en ny Galaxy, kanskje det beste Mario-formatet siden Super Mario World.

Lenke til kommentar

Mitt problem med VR er at det ikke er noe standard enda. Man må kjøpe flere forskjellig VR headsett for å få spilt alle spillene.

Visst alle headsettene hadde fungert til alle spill, så hadde vi fått litt konkurranse slik at prisen også ville ha gått endel ned.

Kommer nok etterhvert. I starten så vil alle større aktører inn og prøve å etablere seg som standarden.

Lenke til kommentar

Mitt problem med VR er at det ikke er noe standard enda. Man må kjøpe flere forskjellig VR headsett for å få spilt alle spillene.

Visst alle headsettene hadde fungert til alle spill, så hadde vi fått litt konkurranse slik at prisen også ville ha gått endel ned.

 

Her er jeg totalt uenig. Det er jo nettopp fordi det er flere headset at vi har konkurranse. Nå konkurreres det om hardware. Senere kan man konkurrere om software. Men for å få bedre teknologi og lavere priser, så må flere aktører være på banen for å konkurrere om kundene.

 

Og ærlig talt trenger man ikke kjøpe flere forskjellige. De aller fleste spillene på PC er kompatible med alle PC-headsettene. Og de aller fleste spillene som er skikkelig gode er på PSVR eller på vei dit.

Lenke til kommentar

Det kan man sikkert si om flymaskinen i lang tid før den faktisk ble utviklet til noe som hadde praktiske formål også.

Nei, det kan man ikke.

 

Uansett, du referer til andre teknologier, som aldri slo igjennom i den grad at de fikk noe særlig suksess. At konseptet i det hele tatt har blitt utviklet viser jo at det er massiv interesse, men at det ikke er en enkel nøtt å knekke.

3D-TV ble jo utviklet og pushet maksimalt av både TV- og filmindustrien. Kundene reagerte med et stort gjesp.

 

Bare fordi noen "luringer" mener at noe har noe for seg og satser stort på det så betyr ikke det at det vil selge til massene.

Lenke til kommentar

3D-TV'er var en gimmick som farge-TV var en gimmick. Det gir ekstra dybde i bildet og gir filmskaperen en ekstra dimensjon (p.i.) til å engasjere seerene. Og 3D og VR er to teknologier som har jobbet sammen i tospann siden 1870-tallet. Når den ene er på vei inn og deretter ut igjen, følger den andre.

Det er jo en gimmick når ingen bryr seg om det. 3D-TV tok aldri av, og folk har fortsatt ingen interesse for det.

 

 

 

Det er jo ikke en flopp. Det er jo ingen større aktører som har lagt utviklingen på hylla, og vi får jo nyere utgaver av hardware og nye spill hele tiden. Vet ikke hva de skal med enda en "new super mario bros" nå som de akkurat har fått ut den nyere utgaven basert på den fra Wii U. Hvis de skulle lage en ny mario nå, så burde de lage en ny Galaxy, kanskje det beste Mario-formatet siden Super Mario World.

Jada, det kommer hele tiden forsøk på å prakke det på folk, men ingen gidder å kjøpe det. Altså har det floppet.

 

Og det er nettopp ikke en ny NSMB de bør lage. De bør lage noe nytt. Ikke bare gjenskape det samme spillet om og om og om igjen. 2D-Mario er ekstremt populært, men folk blir avspist med samme dritten om og om igjen i form av NSMB.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...