Gå til innhold

Elon Musk i Norge for å følge opp servicesituasjonen til Tesla


NTB - digi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Burde han ikke vært i teltet og fått produksjonen opp til 10 000 Model 3 i uken, pluss å få lag $35 000 utgaven av Model 3?

 

Jeg ser helst at han er her å ordner opp i stiuasjonen på service senteret. 10 000 i uken er ikke et behov Norge har. Det er nok en del som venter på 35k versjonen. Men ser helst at service er på ett bedre nivå innen den tid...

Lenke til kommentar

He he. Lystløgneren Musk har alltid hatt lemfeldig omgang med virkeligheten ;) Verden venter ennå på løftet om å legge trettifemtusenamerikanskedollar på disken og gå ut med en flunk ny Model 3. Det er jo noe vi vet aldri vil skje ;) Ikke før andre produsenter har fått til det samme lenge før Tesla kan ta seg råd til det.

Vi får se da, alt ligger iallefall klart til det på Tesla sine nettsider. Så de har åpenbart brukt penger og tid på å få det inn. Litt dumt om de planlegger å aldri bruke det...

Lenke til kommentar

Musk har stor grunn og motivasjon for å lykkes med det han driver med på lang sikt.

Hvis han når de mål som er satt, får han utbetalt 50 mrd $ som kompensasjon.

At man samtidig kan si at man har "reddet verden ved å tenke på miljøet" gjør jo bare det hele mer legitimt. Men det er altså kun penger det handler om, som vanlig.

https://www.independent.ie/world-news/elon-musks-tesla-pay-package-could-net-him-50-billion-us-dollars-36730908.html

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hvordan står det egentlig til med service-situasjonen til Tesla Norge? Det var mye bråk om det sommeren 2018, men det har vært veldig stille rundt det helt siden i høst. Er det 100% løst og få dagers ventetid? Eller delvis løst og bedre men ikke helt bra ventetider? Noen som vet?

 

Og ikke minst: Hvor i Norge er problemene størst?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan står det egentlig til med service-situasjonen til Tesla Norge? Det var mye bråk om det sommeren 2018, men det har vært veldig stille rundt det helt siden i høst. Er det 100% løst og få dagers ventetid? Eller delvis løst og bedre men ikke helt bra ventetider? Noen som vet?

 

Og ikke minst: Hvor i Norge er problemene størst?

 

Min bil står og har stått på verksted de siste 2-3 ukene. Bilen er etter det jeg vet fikset, men de er usikre på om det er "godt nok" eller noe i den dur. Derfor har de den til test, evt bekreftelse fra "ingeniørene" før den slippes. 

 

Skal dog sies at de startet på bilen etter kun ett par dager da jeg satt foten ned, og den var fikset ila kort tid(altså deletilgang var god). 

 

Om dette stemmer generelt vet jeg dog ikke.

 

Jeg har heldigvis aldri blitt rammet av "måneder" med venting som noen påstår, og det har nok skjedd en del også. Men tviler på at dette rammer mange. 

 

Har også hatt ranger på besøk, det likte jeg veldig godt. 

Lenke til kommentar

logisk trekk av Musk. Norge er et stort marked for Tesla med sine miljøbevisste forbrukere og høye inntekter (målt i dollar). og Tesla selger så få biler sammenlignet med andre bilprodusenter at hvis det kommer ordrer på noen tusen biler fra Norge, så vil det påvirke bunnlinjen til selskapet mye. 

Norge er vel 3. største markedet for Tesla etter US og PRC. Sier litt, et bittelite marked med så sterke subsidier at folk kjøper som gale.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

He he. Lystløgneren Musk har alltid hatt lemfeldig omgang med virkeligheten ;) Verden venter ennå på løftet om å legge trettifemtusenamerikanskedollar på disken og gå ut med en flunk ny Model 3. Det er jo noe vi vet aldri vil skje ;) Ikke før andre produsenter har fått til det samme lenge før Tesla kan ta seg råd til det.

Hva har han "løyet" om? (Husk at løgn er ikke det samme som å ta feil.)

 

Model 3 til $35k kommer trolig i løpet av året.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dessverre så er dette det beste virkemiddelet, da folket (dessverre, for forskningen er jo bunnsolid) er splittet når det kommer til klima-spørsmålet. Dette er sørgelig, særlig når vi har kommet så langt som 2019. Likevel, så ser det ut som dette vil fortsette å være viktig fremover, så får vi som faktisk tror på det forskningen sier nyte det faktumet at vi får oss litt billigere biler

EDIT: Kommentar til kremt :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Hva har han "løyet" om? (Husk at løgn er ikke det samme som å ta feil.)

 

Model 3 til $35k kommer trolig i løpet av året.

Å gå tilbake på en lovnad er heller ikke en løgn, som du sier - "ta feil". Jeg syns likevel Musk er svært nærme, så om det er dette de skal "ta ham" på, så er det greit nok :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan står det egentlig til med service-situasjonen til Tesla Norge? Det var mye bråk om det sommeren 2018, men det har vært veldig stille rundt det helt siden i høst. Er det 100% løst og få dagers ventetid? Eller delvis løst og bedre men ikke helt bra ventetider? Noen som vet?

 

Og ikke minst: Hvor i Norge er problemene størst?

Mitt inntrykk er at de har noe bedre kontroll nå enn før. Det er lang ventetid på mindre viktige ting som service, men viktige ting hopper stort sett over køen. (Jeg har servicetime i mars i Drammen, som ble bestilt i desember.)

 

Noen ser ut til å slite med tilgang på deler, men her er det definitivt også et spørsmål om hvilken bil man har. De første årene av produksjonen til Model S ble det laget relativt få biler, og de ble kontinuerlig oppdatert og forbedret, og da kan det naturlig nok være utfordringer med deletilgang. Hvis man er uheldig kan det hende man trenger en del som bare står i f.eks 500 andre biler.

 

Det virker som det er verst i Oslo, men at det ikke er særlig bedre på vestlandet.

Lenke til kommentar

Musk har stor grunn og motivasjon for å lykkes med det han driver med på lang sikt.

Hvis han når de mål som er satt, får han utbetalt 50 mrd $ som kompensasjon.

At man samtidig kan si at man har "reddet verden ved å tenke på miljøet" gjør jo bare det hele mer legitimt. Men det er altså kun penger det handler om, som vanlig.

https://www.independent.ie/world-news/elon-musks-tesla-pay-package-could-net-him-50-billion-us-dollars-36730908.html

Han vil ikke få utbetalt 50 mrd. Han vil få 50 mrd i aksjer. Nå står han så klart fritt til å selge aksjer som han vil, men dette er ikke noe han har gjort i særlig grad hittil. Og han har sagt at dette er ikke noe han planlegger å gjøre. Men, om han skulle få disse aksjene, så vil han nok måtte selge omkring halvparten, for å betale inntektsskatten. Altså ca halvparten vil gå rett til statskassa i USA/California. ($25 mrd er ti ganger mer enn kjøpere av Tesla har fått i føderale insentiver!) Det han kan gjøre, og trolig ville gjøre, om han fikk disse aksjene, er å belåne de. Det er slik han får inn penger til å leve.

 

Men så kan det også nevnes at de $50 mrd i aksjer vil kun tildeles, om Tesla oppnår en børsverdi på ca 13 ganger dagens børsverdi. Om børsverdien til Tesla ikke øker, så får Musk ingenting.

Lenke til kommentar

Funding secured. Solcellepanel-innstallasjoner. To kjappe, men det er mange mange tilfeller der EM kommer med direkte usannheter.

 

Hvaaa så da? Greit at han lover mer enn han greier, men du virker jo totalt blind ovenfor hva han faktisk har gjort! Hva er det han har gjort mot deg, tok han på deg når du var liten - eller hva er greia? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...