Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Du kan slippe billigere unna, men disse er momsfrie når de følger bilen, skal du kjøpe noe tilsvarende fra utlandet så blir det fort moms på det, dermed må du finne noe under 27k (før moms). Gode vinterdekk i 19-20" koster fort 10+k og sist jeg kjøpte kvalitetsfelger løst (BBS i 17") kostet de meg 12-13k NOK, dette med langt gunstigere dollarkurs enn i dag. Gode 18-19-20" felger vil dermed koste enda mer i dag. Med dette regnestykket i hodet kjøpte jeg bare vinterhjula som fulgte med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merko skrev (4 minutter siden):

Takk. 

Hva tenker dere om tesla key fob? 

Hørt at folk irriterer seg litt over å bruke mobilen som nøkkel da det i enkelte tilfeller kan være litt ustabilt 

Om en liker fob, go for it. Men for min del ønsker jeg å være nøkkelløs. Det er dønn stabilt for meg, og har ikke nøkkel kortet med som backup lengre engang. Må passe på batteriet på mobilen da😅

Lenke til kommentar
Complexity skrev (9 minutter siden):

Keyfob kan være kjekt om du har en iPhone eller Huawei telefon for de er mest ustabile med Tesla appen (synser at den bruker litt strøm og nekter den å kjøre i bakrunnen)

Alltid vært dønn stabilt på min Oneplus. Er kjekt å slippe å tenke på noe nøkkel. 

Oneplus her også, alltid fungert. Men hatt problemer med handsfree. Men aldri noe trøbbel med nøkkel.

Lenke til kommentar
50 minutes ago, Salvesen. said:

Oneplus her også, alltid fungert. Men hatt problemer med handsfree. Men aldri noe trøbbel med nøkkel.

Det har som oftest fungert bra med handsfree hos meg og, men i dag hadde jeg ett sykt irriterende problem med at telefonen kobler seg til og fra med ca 5 sekunders mellomrom.

Skulle besøke foreldrene mine nå i helgen og det var en trafikkulykke på veien så måtte kjøre en times omvei. Prøvde å få ringt å si ifra men var tungvindt å få ringt når lyden hoppet mellom bilens høytaler og mobilens høytaler hele tiden 😅

Nå fikk mobilen min en oppdatering i går og bilen min i mårrest så vet ikke hvem som en synderen. Kjører en reboot på begge før neste kjøretur.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
1 minute ago, bshagen said:

Hatt problemer kanskje to ganger med min iPhone, men ellers stabil. Mistenker at det er bilen som går «for dyp» dvale, og at det ikke nødvendigvis telefonene som gjør det. Men det er ren synsing :)

Følger med en del på Facebook grupper og nesten alle som har problemer med at bilen ikke vil åpne seg har iPhone eller Huawei telefon.

Tror disse har kraftigere strømsparing enn andre, og det er kansje noe man kan endre på i instillinger.

Min åpner alltid når jeg tar i døren. Av å til får jeg ikke løst ut laderen med knappen på laderen og da må jeg åpne bakdøren eller noe for å vekke bilen så funker det igjen. Reagerer ikke på ladeknappen om den sover dypt tydeligvis.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Aldri måtte benyttet noe annet enn telefonen og det har alltid fungert.

Har jo hendt kortet er brukt når noen andre skal bruke/inn i bilen, eller telefonen har stått på lading og jeg skal hente noe f.ex
Både jeg som samboer har iphone.

Har vært noen tilfeller at jeg ikke har klart å vekke bilen i appen for å sette på varme, men som nøkkel og automatisk opplåsning har det aldri vært problemer.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (10 minutter siden):

Det har som oftest fungert bra med handsfree hos meg og, men i dag hadde jeg ett sykt irriterende problem med at telefonen kobler seg til og fra med ca 5 sekunders mellomrom.

Skulle besøke foreldrene mine nå i helgen og det var en trafikkulykke på veien så måtte kjøre en times omvei. Prøvde å få ringt å si æifra men var tungvindt å få ringt når lyden hoppet mellom bilens høytaler og mobilens høytaler hele tiden 😅

Nå fikk mobilen min en oppdatering i går og bilen min i mårrest så vet ikke hvem som en synderen. Kjører en reboot på begge før neste kjøretur.

Ja dette har jeg hatt en del problemer med. Kommer å går med oppdateringer. Usikker på om det ligger på mobilen eller bilen. Frustrerende når det skjer.

Lenke til kommentar

For de av dere som har kjøpt hos Tesla med lån via Tesla. Sendte nettopp inn en bestilling via nettsiden, så søk om finansiering via tesla-kontoen min. Er dette noe som kan strekke seg over tid? (typ ikke svar før i neste uke siden det er kveld, helg osv) eller er det noe automatikk i dette som gjør at jeg får beskjed raskere?

Vil jeg få vite dette på tesla-kontoen eller kanskje på epost? 😛 

Edit: Ser nå på tesla siden: Lånesøknaden din er mottatt. Vi vil kontakte deg med lånebeslutningen og -vilkårene.

Beklager alle spørsmålene. Blir litt hyped bare. :) 

Endret av Merko
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Grattis:)

 

Vel, DNB er det største hinderet. Har ikke voldsom inntekt, men har knapt utgifter, så det kan fint beherskes, men det vet jo ikke DNB..

Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Hva ble det til?

Performance, Hvitt interiør, Tesla vinterdekk+felg, Utvidet autopilot (FSD), Grå farge.

Tror jeg blir fornøyd om den kommer. :)

FSD pakken vil også øke i pris med 15.000-20.000 til mandag (fikk bekreftet fra en tidligere kollega som jobber i Tesla), så om noen ikke har denne enda og vurderer oppgradering så kan det være lurt nå i helgen.

Endret av Merko
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...