Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
E.C. skrev (34 minutter siden):

Dytte den i revers mens man kjører for å kansellere CC?

Du dytter den ikke i revers (går ikke heller). Men du tar bare spaken enkelt uten makt opp. Samme som når du aktiverer CC, du trenger ikke klikke den helt ned, men bare enkelt sjalte den ned. Akkurat som du blinker, og bare ønsker tre blink :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, E.C. said:

Jeg skjønner at den 99,99% sannsynligvis ikke går i revers, men mener at jeg prøvde å dytte opp for å kansellere uten hell. Får vel prøve igjen en annen gang.

Slår alltid av og på cc med girspaken så kan love deg det funker. Å bruke pedalene eller rattet til å deaktivere er kun for nød.

Lenke til kommentar
E.C. skrev (1 time siden):

Jeg skjønner at den 99,99% sannsynligvis ikke går i revers, men mener at jeg prøvde å dytte opp for å kansellere uten hell. Får vel prøve igjen en annen gang.

Her må jeg si det nesten virker ut som at du ikke vil at det skal funke, fremfor noe annet. Å kansellere CC med spaken fungerer, det er ingenting du kan gjøre for at det ikke skal fungere

Lenke til kommentar

Noen her inne som har testet noe lignende?

Forstår at mange kanskje ser på det som litt "glorete" eller "harry", men hvis man justerer styrken ned og har en farge som passer bedre inn (feks hvit) så er det kanskje mer elegant. Jeg likte det uansett og man kan jo selv velge hvordan det skal se ut. Liker også det de har gjort med rattet i videoen. Hjelper litt på den fremtidslooken de har.
 

Lenke til kommentar
magb skrev (På 14.7.2020 den 13.36):

Og så var det fantombremsing da, jeg kan ikke bruke Autopilot når kona og ungen sitter på.

I 'teorien' burde bilen kjøre autopilot i shadow-mode mens føreren styrer manuelt, så kan Tesla laste opp alle tilfellene der autosteer ønsker å bremse mens føreren *ikke* gjør. Da burde de fort få en ganske stor katalog av fantombremsing å studere..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da fikk jeg kjørt bilen igjen og testet alle tipsene om cruise control som har kommet. Selvfølgelig fungerte både kanselleringen med spaken og endring av hastigheten med hjulet på rattet, så nå er jo det mye lettere. Det som derimot er som før er bilens evne til å finne på å bremse. Hadde ikke kjørt mer enn 1,5 km før bilen brått bremset ned til 25 km/t fra en satt fart på 70 km/t foran en sving. Svingen er litt brå, men går fint i 80, som er fartsgrensen. På veien tilbake prøvde jeg samme strekk i 60, bilen lugget seg gjennom svingpartiet i 50-60. Adaptive CC blir dermed ganske ubrukelig på litt svingete norske veier. Skulle ønske man kunne velge å ha vanlig CC der jeg ratter og bilen holder hastigheten. Ikke som det er nå: jeg ratter og bilen holder hastigheten + at bilen kan vurdere seg dit at jeg ikke greier å ratte gjennom svingen og dermed (brå)bremser. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
E.C. skrev (7 timer siden):

Da fikk jeg kjørt bilen igjen og testet alle tipsene om cruise control som har kommet. Selvfølgelig fungerte både kanselleringen med spaken og endring av hastigheten med hjulet på rattet, så nå er jo det mye lettere.

Har inntrykk av at det er 1000 tips&trix som det kan være lurt å kunne. Men hvor kan disse være samlet, og lett å finne mon tro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...