Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bekrefter at Tesla har bekreftet at prisen i kalkulatoren blir feil. Denne er også feil på bestillingsbekreftelse, men de har sagt at de fikser dette. 

Jeg gikk på en smell. 😇

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sitat

Tesla dropper engangssalg

Tesla vil slutte å selge førerassistentsystemet Full Self-Driving (FSD) som engangskjøp etter 14. februar, ifølge et innlegg Elon Musk delte på X. 

Fremover vil funksjonen kun tilbys som et månedlig abonnement, noe som kan gi mer stabile og forutsigbare inntekter. Samtidig er systemet fortsatt omstridt og langt fra full selvkjøring.

Kunne vært morro å prøvd en måned, men er vel fortsatt lite brukelig i Norge.

Skrevet
MrL skrev (47 minutter siden):

Kunne vært morro å prøvd en måned, men er vel fortsatt lite brukelig i Norge.

Kommer prøvemåned når det er lansert i norge, opp til flere ganger :)

• Liker 2
Skrevet
Salvesen. skrev (56 minutter siden):

Ikke dårlig, da må det testes

• Liker 2
Skrevet
Salvesen. skrev (15 timer siden):

I USA er det vel 3 mnd. gratis prøveperiode såvidt jeg har sett. Men det kan sikkert endre seg både der og her.

• Liker 1
Skrevet
Hanhijnn skrev (45 minutter siden):

I USA er det vel 3 mnd. gratis prøveperiode såvidt jeg har sett. Men det kan sikkert endre seg både der og her.

Ja det er vell ved verving. Det blir nok mange muligheter for å teste. Det er en gullgruve for Tesla.

nye stuntet med at en ikke kan kjøpe lengre er nok det samme, få presset ut de siste som sitter på gjerdet.

• Liker 1
Skrevet

Det stuntet er nok for å oppnå målet Tesla har om 10 mill abbonnenter som er en del av pakken Musk må få til for å bli ekkelt mye rikere enn han allerede er.

• Liker 2
Skrevet
Jotun skrev (1 time siden):

Det stuntet er nok for å oppnå målet Tesla har om 10 mill abbonnenter som er en del av pakken Musk må få til for å bli ekkelt mye rikere enn han allerede er.

Det holder å gi det ut gratis. Eller prøveperiode, slik jeg har forstått det. 

Skrevet (endret)
Jotun skrev (2 timer siden):

Men folk trigges jo ikke til å kjøpe abbo av dette, men å kjøpe for life pakken før den forsvinner 

edit: I tillegg har de vell ikke 10M biler enda? I alle fall ikke med tilgang til FSD abbo.

Endret av Salvesen.
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Det er vel ikke for åoppnå målet i ettermiddag......

Men skal han få disse 1000 milliardene må de ha 10mill abbonnementer på et gitt tidspunkt. Sånn ca,

Skrevet

Jeg ble ganske imponert over denne bruken av FSD, kun et par ganger fører måtte ta over. Virker som de har gjort store fremskritt de siste årene. Så er det vel også sånn at FSD i USA er totalt forskjellig fra den som finnes i EU

Spoiler

Skrevet

Fiffig detalj ang blinklys på M3 Highland, hvis du står i P ved siden av veien med parklys og blinklys aktivert og lukker dørene, slår blinklyset seg av automatisk. Litt dumt om man skal over på passasjersida, åpner og lukker passasjerdøra. Jeg ville foretrukket at blinklyset holdt seg på. 

Skrevet
oOF skrev (20 minutter siden):

Litt dumt om man skal over på passasjersida, åpner og lukker passasjerdøra. Jeg ville foretrukket at blinklyset holdt seg på.

Mener du nødblink? Det er vel det man skal bruke i slike tilfeller.

Skrevet
2 hours ago, oOF said:

Fiffig detalj ang blinklys på M3 Highland, hvis du står i P ved siden av veien med parklys og blinklys aktivert og lukker dørene, slår blinklyset seg av automatisk. Litt dumt om man skal over på passasjersida, åpner og lukker passasjerdøra. Jeg ville foretrukket at blinklyset holdt seg på. 

Løsningen er å kun lukke sjåførdøren til første hakk vis du må ut av bilen, men vil ha blinlklys på. Det forhindrer også bilen å tarte en ny kjøresessjon

Skrevet

Som nevnt over er vel trikset å bare lukke døren intill i første hakk og ikke helt intill. Da reagerer ikke bilen på at du har forlatt den.
Dog litt usikker på om dette gamle trikset fungerer på Highland? De har jo litt andre dørhengsler og oppsett enn de gamle.

Gjerne test og oppdater oss oOF

Skrevet

Hvilken lader velger folk om dagen? 

Jeg er langt på overtid med å installere lader i det nye huset, men da jeg fikk trukket kabel denne uken fikk jeg ånden over meg og kjøpte en Zaptec go 2 på finn i går i en håndvending. Men usikker på om jeg har gjort rett valg. 

Ser ut som den er fremtidsrettet med MID godkjenning og fremtidige muligheter for V2G. 

Men er det noe bedre valg? 

TWC er jo en som er åpenbar, med knappen for oss Tesla eiere. Men den er vell ikke fremtidsrettet som forklart over. 

Easee er også uaktuelt med den nye modellen ift hvordan de håndterte sist krise. Gidder ikke bli en del av den neste med slik håndtering.. 

Skrevet

Sort tak i Norge også nå på Y! Det har jeg savnet i fra mine S! 

Men, det er nok ikke nok til å tippe meg over på noe nytt enda men godt å se kjekke ting komme til en allerede super bil :)

• Liker 1
Skrevet (endret)
Jotun skrev (25 minutter siden):

Hva mener du salvesen? Blacked out glass deksel eller sort metall tak?

Bare sort stoff, beklager at det var uklart :) 

Tesla refreshes Model Y interior in China with black headliner and larger  display - Drive Tesla

EDIT: Kom for en stund siden i Kina(samt L versjonen når den kom), men er nå tilgjengelig for levering i Norge fra Februar? usikker, sjekk på siden om du lurer 😛

Endret av Salvesen.
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...