Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
18 minutes ago, Jotun said:

Hvilken bug var det?

Langlys slo seg aldri på. Måtte aktiveres manuelt som i 1996..

Noe med sensitiviteten til når det er mørkt nok. Måtte være helt sort ute før de kanske aktiverte seg

Endret av Complexity
Skrevet
Complexity skrev (18 minutter siden):

Noe med sensitiviteten til når det er mørkt nok. Måtte være helt sort ute før de kanske aktiverte seg

Skjedde det på sw versjon 38.9? Ikke opplevd det selv. Ledbaren dimmer seg også automatisk sammen med de adaptive fjernlysa, så har bra med lys nå for å si det sånn 😄

Skrevet

Ikke opplevd det slik selv, men klart, preferanser for når man føler man trenger fjernlysene vil jo være individuelt.

Når det er sagt, er det skumring så finnes det jo ingen grunn for å kjøre uten.

Skrevet
Complexity skrev (40 minutter siden):

Jepp, ble MYE bedre nå. Mye raskere til å slå seg på igjen nå enn noen gang før.

• Liker 2
Skrevet

Har også slitt med fjernlysa på min Juniper. Spesielt når det er "nesten" mørkt. Kan ta veldig lang tid før de slår seg på (Måtte slå de på manuelt flere ganger). Lurer på om det kan ha med snøen å gjøre, at den tror det er mye lysere en hva det er. Får håpe den blir bedre når jeg får den nyeste updaten.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har i to måneder hatt problemer med in Tesla 3 LR des21. Dette skjedde etter at bilen skulle installere en software oppdatering

Problemer:
-Error. APS_W160
-Oppdatering stopper
-Ingen kamera funker
-Cruise control og Autopilot funker ikke
-Sensor (autofunksjon) for vindusvisker funker ikke (Kan bruke i manuel)
-Lys funker ikke i auto (Kan bruke de manuelt)
-Kart funker ikke (kartet sier at bilen er en annen plass)
-Justering av lykter funker ikke fra bilens skjerm (Gikk derfor ikke gjennom EU-Kontroll/PKK)

Hva som er prøvd:
-Tesla har sendt ny software
-Restart av computer
-Restart av OS (via service meny)

Bilen er inne hos Service Senter i Tromsø nå. Etter et par timer fikk jeg følgende melding i appen:

Sitat

Hei Jørn. Ledbaren du har montert blokkerer funksjonen til luftinntaket i front og kan forårsake skader på varmepumpesystemet og evt følgefeil. Om dette kan relateres så vil det ikke dekkes av garanti. Anbefaler at du får denne tatt bort.
Mvh Tesla Tromsø

En time senere ringte Tesla. De trenger bilen til i morgen da de ikke blir ferdig i dag. De mistenker at noe som heter "Car Computer" og "Supermanifold" må byttes. De ønsket også å demontere ledbaren da de må teste bilen etter de har fikset den. De må se at den funker uten led-baren. De tenker at denne muligens kunne blokkere for spjeld i luftinntaket. 

Det skal nevnes at Led-baren er en helt standard Lazer Linear Elite 18, som er montert slik som dette: "Bilkomponenter"
Det er jeg som har montert led-baren, og jeg vet at den ikke blokkerer for noe. Kabelen til led-bar ligger mellom pakning til plast-grill og støtfangeren. Det er ingen spjeld der.

Jeg er nå redd for at jeg må betale tusenvis for å få rettet opp en feil som jeg mener bør være dekket av garanti. Tanker?

Endret av JFM
Skrevet
JFM skrev (3 minutter siden):

Jeg har i to måneder hatt problemer med in Tesla 3 LR des21. Dette skjedde etter at bilen skulle installere en software oppdatering

Problemer:
-Error. APS_W160
-Oppdatering stopper
-Ingen kamera funker
-Cruise control og Autopilot funker ikke
-Sensor (autofunksjon) for vindusvisker funker ikke (Kan bruke i manuel)
-Lys funker ikke i auto (Kan bruke de manuelt)
-Kart funker ikke (kartet sier at bilen er en annen plass)
-Justering av lykter funker ikke fra bilens skjerm (Gikk derfor ikke gjennom EU-Kontroll/PKK)

Hva som er prøvd:
-Tesla har sendt ny software
-Restart av computer
-Restart av OS (via service meny)

Bilen er inne hos Service Senter i Tromsø nå. Etter et par timer fikk jeg følgende melding i appen:

En time senere ringte Tesla. De trenger bilen til i morgen da de ikke blir ferdig i dag. De mistenker at noe som heter "Car Computer" og "Supermanifold" må byttes. De ønsket også å demontere ledbaren da de tenkte at denne kunne blokkere for spjeld i luftinntaket. 

Det skal nevnes at Led-baren er en helt standard Lazer Linear Elite 18, som er montert slik som dette: "Bilkomponenter"
Det er jeg som har montert led-baren, og jeg vet at den ikke blokkerer for noe. Kabelen til led-bar ligger mellom pakning til plast-grill og støtfangeren. Det er ingen spjeld der.

Jeg er nå redd for at jeg må betale tusenvis for å få rettet opp en feil som jeg mener bør være dekket av garanti. Tanker?

Den blokkerer åpenbart for luftstrømmen her. 

De skal være ganske sikker teknisk i sin sak for å få deg til å betale regningen. Jeg hadde bedt om full rapport og fått en gjennomgang via 3 part. 

Men elektronikken i bilen er vell nedkjølt via dette systemet, så det er jo ikke umulig at det kan være en årsakssammenheng. Tesla kan nok lett vise til data i fra din bil og en tilsvarende bil uten slike ting montert osv. 

Skrevet
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Den blokkerer åpenbart for luftstrømmen her. 

De skal være ganske sikker teknisk i sin sak for å få deg til å betale regningen. Jeg hadde bedt om full rapport og fått en gjennomgang via 3 part. 

Men elektronikken i bilen er vell nedkjølt via dette systemet, så det er jo ikke umulig at det kan være en årsakssammenheng. Tesla kan nok lett vise til data i fra din bil og en tilsvarende bil uten slike ting montert osv. 

Med tanke på hvor mange Tesla som kjører med led-bar der synes jeg det er litt rart. Det har også vært kuldegrader her i perioden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...