Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hanhijnn skrev (5 timer siden):

Godt valg! Gratulerer. Når er estimert lev.tid for deg?

Står NOV-DES i appen. 

Var innom Tesla i Trondhiem, og de viste meg antall tilgjengelige biler av både 3 og Y som var på vei til Norge. Hadde egentlig bestemt meg for Model3, men selgeren viste meg og forklarte at det er kun et fåtall model3 på vei hit, og kunne ikke garantere at de kom før nyttår. De som var i "bestilling" var stort sett hvite. 

Så selgeren kunne garantere at jeg fikk en grå TMY i god til før nyttår, så da ble valget enkelt. 

0% rente i 3 år
slipper MVA problematikken neste år

Tipper jeg får ca 250K for min 2021 TM3. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Salvesen. skrev (1 time siden):

min erfaring og observasjon er at de som dyttes stort sett ender opp med å leveres til ny dato. 

Jeg har jo ingen innsikt i dette men slik jeg forstår det er datoene på sidene ett slags snitt for alle biler, også når du har gjort ditt endelig design så tildeles du en bil som ligger i en produksjonskø også får du justert estimat i fra det. 

Som sagt, dette er bare slik jeg forstår det og ingen fasit 😛

Litt det jeg er redd for, at når de har satt tid så er man litt stuck.

Samtidig synes jeg det da er veldig rart at nettsiden fortsatt sier desember 2025 hvis man går inn for å bestille nå, og da jeg bestilte ble november/desember skissert som mest sannsynlig, så jeg stusser veldig. 

PanserJohan skrev (44 minutter siden):

Står NOV-DES i appen. 

Var innom Tesla i Trondhiem, og de viste meg antall tilgjengelige biler av både 3 og Y som var på vei til Norge. Hadde egentlig bestemt meg for Model3, men selgeren viste meg og forklarte at det er kun et fåtall model3 på vei hit, og kunne ikke garantere at de kom før nyttår. De som var i "bestilling" var stort sett hvite. 

Så selgeren kunne garantere at jeg fikk en grå TMY i god til før nyttår, så da ble valget enkelt. 

0% rente i 3 år

Hvilken versjon er det du har bestilt? 

Skrevet
herzeleid skrev (4 minutter siden):

Samtidig synes jeg det da er veldig rart at nettsiden fortsatt sier desember 2025 hvis man går inn for å bestille nå, og da jeg bestilte ble november/desember skissert som mest sannsynlig, så jeg stusser veldig. 

Mitt beste tips er å ringe til din nærmeste lokasjon. Så sier du at du ønsker bil før nyttår og om mulig er du fleksibel på hvor den utleveres og config. Så gir de deg muligheter som du kan vurdere:)lykke til!

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Hvis det drøyer over året avbestiller du bare..... Hvis alternativene uansett er bestilling over nyttår så gjør jo ikke det noe.

Sist moms kom på bilene tok Tesla prisavslag tilsvarende moms x 2. Så da var det negativt å få bilen før jul 😅

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Hanhijnn skrev (6 timer siden):

Gratulerer!

Det har jeg ikke. Stor hund? Vet at mange kjører med hundetrekk i baksetet, og at folk og hunder trives med det. Hundebur bør vel sikres såpass at man unngår vibrasjoner og støy, men dette har jeg ingen førstehånds erfaring med.

Takker! :)

Hund type medium. Sikrer buret med en lastestropp over det, men det vibrerer likevel. Hjelper nok ikke at bilen jeg har pdd er pinnestiv og sender alle ujevnheter i veien rett inn i ryggmargen..:p

snusogloff skrev (6 timer siden):

Planen vår for hundebur er å dele TRUNK LOAD FLOOR - REAR i to på tvers. Koster 366 kroner i delekatalogen.

Da får vi tilgang til brønnen uten å flytte på buret, som går litt over midten breddemessig.

Jeg så først på å kutte til egne finerplaer, og trekke det med høytalerfilt. Det blir for mye styr, og sikkert dyrere og styggere.

Ikke en dum løsning det, forsåvidt. Hvilket bur bruker dere da? Jeg testet mitt nåværende bur i gamle model Y, og det er såpass høyt at det må stå mer mot midten for å ikke treffe bakluka.. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutes ago, edge said:

Takker! :)

Hund type medium. Sikrer buret med en lastestropp over det, men det vibrerer likevel. Hjelper nok ikke at bilen jeg har pdd er pinnestiv og sender alle ujevnheter i veien rett inn i ryggmargen..:p

Ikke en dum løsning det, forsåvidt. Hvilket bur bruker dere da? Jeg testet mitt nåværende bur i gamle model Y, og det er såpass høyt at det må stå mer mot midten for å ikke treffe bakluka.. 

ser at man må logge inn for å se bildene som ble linket til lenger oppe, så skenger ink noen screenshots.

For meg som ikke er hundeeier så ser dette ut som den beste løsningen. Bare å løsne skilleplata og legge den flatt når man trenger plassen

IMG_4215.png

IMG_4216.png

• Liker 3
Skrevet
bzzlink skrev (14 minutter siden):

ser at man må logge inn for å se bildene som ble linket til lenger oppe, så skenger ink noen screenshots.

For meg som ikke er hundeeier så ser dette ut som den beste løsningen. Bare å løsne skilleplata og legge den flatt når man trenger plassen

IMG_4215.png

IMG_4216.png

Tusen takk for bilder! Enig i at det ser ut som en fin løsning, men har litt skrekken for å ha noe mindre enn ett solid bur i bagasjerommet med tanke på påkjørsel bakfra. Derfor jeg heller mot at bikkja blir baksetepassasjer. 

Skrevet
edge skrev (21 minutter siden):

Tusen takk for bilder! Enig i at det ser ut som en fin løsning, men har litt skrekken for å ha noe mindre enn ett solid bur i bagasjerommet med tanke på påkjørsel bakfra. Derfor jeg heller mot at bikkja blir baksetepassasjer. 

Husk at hund i baksete krever at den seles fast.

F.eks. fra disse (tilfeldig valgt link):

https://www.petxl.no/hund/halsband-og-seler/bilbelte-til-hund

All For Paws Dog Bilsele

• Liker 2
Skrevet
herzeleid skrev (2 timer siden):

TMY Long range AWD Grå

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Jotun skrev (1 time siden):

Hvis det drøyer over året avbestiller du bare..... Hvis alternativene uansett er bestilling over nyttår så gjør jo ikke det noe.

Sist moms kom på bilene tok Tesla prisavslag tilsvarende moms x 2. Så da var det negativt å få bilen før jul 😅

Det er min plan også. Jeg avbestiller dersom den ikke kommer på denne siden av 2025, og mister depositumet. 

Skrevet
herzeleid skrev (3 timer siden):

Jeg endte med å bestille en Model Y, da Tesla er en av få som kan levere nå før jul og jeg har fått mer sansen for bilen jo mer jeg har sett på den.

På bestillingssiden står modellen med leveranse i desember (noe den også gjorde i appen), men i appen har jeg etter noen dager fått leveransen justert til Q1/Q2 2026 (ikke chassisnr enda), som jo er en helt annen situasjon. Noen som har erfaring med at det "skrur seg" andre veien og at dette kan være en glipp, eller reklamerer de med flere måneders tidligere leveringstid enn det som er reelt? 

Hvilken farge bestilte du? Jeg fikk info om at det var kun svart og hvit de kunne garantere levering av før nyttår. Så vår ble svart (er alt for mange hvite). Hadde egentlig mest lysst på en rød, men slik ville ikke universet ha det denne gang.

• Liker 1
Skrevet
PanserJohan skrev (2 timer siden):

Står NOV-DES i appen. 

0% rente i 3 år

Litt mer konkret i appen min. Står est. levering 8. - 20. nov. der.

Har grå nå (Midnight Silver), så ville ha noe annet. Da var det kun svart og hvit de kunne garantere levering på før nyttår. Så da ble det en svart TMY. TM3 var ikke noe tema her, selv om det er flotte biler.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, edge said:

Noe fra 4Pets som vi kan ha helt til siden. Så nok noe mindre bur enn ditt.

Hund på 15 kg. Vi testet buret ved prøvekjøringen.

Skrevet
Salvesen. skrev (2 timer siden):

Mitt beste tips er å ringe til din nærmeste lokasjon. Så sier du at du ønsker bil før nyttår og om mulig er du fleksibel på hvor den utleveres og config. Så gir de deg muligheter som du kan vurdere:)lykke til!

Det var egentlig planen, men sliter med å få kontakt med noen. Virker som de har det veldig travelt nå, forståelig nok i og med at det helt sikkert er et voldsomt rush nå før årsskiftet.

Flaks at regjeringen skulle fjerne momsen akkurat da jeg skulle ha ny bil 😛 

Hanhijnn skrev (8 minutter siden):

Hvilken farge bestilte du? Jeg fikk info om at det var kun svart og hvit de kunne garantere levering av før nyttår. Så vår ble svart (er alt for mange hvite). Hadde egentlig mest lysst på en rød, men slik ville ikke universet ha det denne gang.

Bestilte grå, men selgeren kunne ikke si noe om leveringstid (og ikke garantere noe) ut over det som står på bestillingssiden da jeg bestilte for en uke siden og nå får jeg ikke tak i selgeren eller noen fra salg (og utlevering sier de ikke har noe mer info). Om noen kunne svart at de kunne garantere svart hadde jeg gladelig gått for det. 

• Liker 1
Skrevet
bzzlink skrev (1 time siden):

Takk for at du la ut screenshots. Prøvde å legge til bilde og/eller bildelink, men det feilet så det ut til. Og så var jeg så trøtt at jeg rett og slett ikke tenkte tanken på screenshots! 😎

Nå har jeg fått sovet meg litt opp etter siste nattevakta. så da var det som sagt godt noen var mer våkne enn meg og la ut disse! 👌👍

Skrevet
herzeleid skrev (35 minutter siden):

Det var egentlig planen, men sliter med å få kontakt med noen. Virker som de har det veldig travelt nå, forståelig nok i og med at det helt sikkert er et voldsomt rush nå før årsskiftet.

Flaks at regjeringen skulle fjerne momsen akkurat da jeg skulle ha ny bil 😛 

Bestilte grå, men selgeren kunne ikke si noe om leveringstid (og ikke garantere noe) ut over det som står på bestillingssiden da jeg bestilte for en uke siden og nå får jeg ikke tak i selgeren eller noen fra salg (og utlevering sier de ikke har noe mer info). Om noen kunne svart at de kunne garantere svart hadde jeg gladelig gått for det. 

Om du bor i nærheten er det verdt å ta turen innom:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...