Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nimrad skrev (2 minutter siden):

Så mye mas om FSD 14 for tida. Jeg har hatt tilnærmet null oppdateringer av min Autopilot på 2,5 år og den er fortsatt den mest frustrerende ACC-en jeg har hatt i en moderne bil. 

Det er ganske rart det der. Vi som har HW3 er ganske fornøyd med AP, men de som har nyere biler med HW4 sliter fælt med AP. Merkelig greie. Skulle tro at det er andre veien, men neida.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hanhijnn skrev (3 minutter siden):

Det er ganske rart det der. Vi som har HW3 er ganske fornøyd med AP, men de som har nyere biler med HW4 sliter fælt med AP. Merkelig greie. Skulle tro at det er andre veien, men neida.

Jeg har HW3 og jeg er ikke fornøyd med AP.

Skrevet (endret)
1 hour ago, Nimrad said:

Jeg har HW3 og jeg er ikke fornøyd med AP.

Mye fantombremsing?

Kjørte noen timers tur i helga på en kjent strekning med min HW3 bil og autopilot på hele tiden, opplevde kun en fantombremsing.

Samme strekning med HW4 bil og bedre kjøreforhold og jeg har 13-14 fantombremsinger..

Og det er ganske smådårlige nordnorske veier vi snakker om og. Var jo 5stk som mistet livet i helgen på strekninga jeg kjører og.

Endret av Complexity
Skrevet
Complexity skrev (Akkurat nå):

Mye fantombremsing?

Kjørte noen timers tur i helga på en kjent strekning med min HW3 bil og autopilot på hele tiden, opplevde kun en fantombremsing.

Samme strekning med HW4 bil og bedre kjøreforhold og jeg har 6-7 fantombremsinger..

Fantombremsing har blitt bedre, så derfor la de på curvature assist som neste irritasjonsmoment. I tillegg er det den irriterende greia med at den tror påkjørsel på motorvei bare er at veien blir større og driver og svinger inn på de. Feil fartsgrenser og autopilot nekter da å la meg stille inn 80km/t hvis den tror det er 60km/t eller mindre. Den klarer jo ikke lese "slutt på fartsgrense"-skilt.

Skrevet
Nimrad skrev (1 time siden):

Så mye mas om FSD 14 for tida. Jeg har hatt tilnærmet null oppdateringer av min Autopilot på 2,5 år og den er fortsatt den mest frustrerende ACC-en jeg har hatt i en moderne bil.  Gi heller en lyd når vi får noe som faktisk forbedrer dagens situasjon, ikke bare materiale for youtube-influensere og fanboys.

Det er jo litt av poenget, på 14 går AP over til FSD kode:)

Skrevet (endret)
21 minutes ago, Nimrad said:

Fantombremsing har blitt bedre, så derfor la de på curvature assist som neste irritasjonsmoment. I tillegg er det den irriterende greia med at den tror påkjørsel på motorvei bare er at veien blir større og driver og svinger inn på de. Feil fartsgrenser og autopilot nekter da å la meg stille inn 80km/t hvis den tror det er 60km/t eller mindre. Den klarer jo ikke lese "slutt på fartsgrense"-skilt.

Måtte øke til 13-14. Kom på at det var like ille på retur 😅

Curvature assist er litt irriterende ja, ellers har vi ingen motorvei her nord så det problemet opplever ikke jeg..

Hovedsakelig vært fantombremsing som har irritert meg og det er nesten borte på HW3 for min del iallefall..

Endret av Complexity
Skrevet
Nimrad skrev (31 minutter siden):

I Norge? På HW3?

Ja dette er spørsmål som enda ikke er besvart :p Men FSD 14 tar iallefall AP inn i FSD koden. Også får en da se om dette blir "godkjent" her hjemme(jeg har dessverre mine tvil at noen setter en stopper for denne forbedringen...) også er det jo dette med hardware da. 

Skrevet
Salvesen. skrev (36 minutter siden):

Ja dette er spørsmål som enda ikke er besvart :p Men FSD 14 tar iallefall AP inn i FSD koden. Også får en da se om dette blir "godkjent" her hjemme(jeg har dessverre mine tvil at noen setter en stopper for denne forbedringen...) også er det jo dette med hardware da. 

My point exactly. Dette er enn så lenge bare for youtube-influenserne og fanboysa. Og amerikanerne da, som vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...