Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke uenig. Men ingenting i det iterion skriver er feil. Selv om du tilsynelatende prøver å rette på noe.

Var jo tross alt noe positivt rettet mot Tesla så skjønner at du fikk akutt panikk.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Salvesen. skrev (29 minutter siden):

For en fantastisk forskning du legger ved her..

Ja du foretrekker dokumentasjon 27km med ukjent høydeforskjell og tar det for god fisk og er imponert. Ser den. Kjenner mange slike som deg!

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Trestein skrev (2 minutter siden):

Ja du foretrekker dokumentasjon 27km med ukjent høydeforskjell og tar det for god fisk og er imponert. Ser den. Kjenner mange slike som deg!

Hæ?🤣 jeg sa eksplisitt at jeg ikke kjente til detaljene bak kjøreturen…

du må gjerne komme bort her, så lader vi begge bilene til 100% til de gir opp. Så kjører vi ett godt stykke, du i front først, jeg på retur(eller omvendt om du foretrekker, samme for meg). Så lader vi bilene til 100% igjen og jamfører tallene mot opplyst i bil og lader. 

Skrevet
Duriello skrev (1 minutt siden):

Tenker at resultat fra årets El Prix sier sitt.

@Salvesen., vet du noe om hvordan personen fikk en Y så lavt? 🙂 (har ikke lest alle postene etter det)

Lite info dessverre utover at de kjørte 60-80 uten store endringer i høyde. Tror bildet er fra østen så er nok oversatt en 100 ganger før jeg så bildet:p

Skrevet
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Lite info dessverre utover at de kjørte 60-80 uten store endringer i høyde. Tror bildet er fra østen så er nok oversatt en 100 ganger før jeg så bildet:p

Hæhæ tenkte at det var AI før jeg innså at det var et østlig språk.

Uansett imponerende gitt størrelse på bilen.

Skrevet
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Ser ut som skriftspråket de bruker i Thailand...

Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (13 minutter siden):

Hæ?🤣 jeg sa eksplisitt at jeg ikke kjente til detaljene bak kjøreturen…

du må gjerne komme bort her, så lader vi begge bilene til 100% til de gir opp. Så kjører vi ett godt stykke, du i front først, jeg på retur(eller omvendt om du foretrekker, samme for meg). Så lader vi bilene til 100% igjen og jamfører tallene mot opplyst i bil og lader. 

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/1876-ID.4.html?powerunit=2

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/198-Tesla_Motors/1927-Model_Y.html?page=5&powerunit=2

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/2078-iX1.html?powerunit=2

Mange har slike biler og fører regnskap

Endret av Trestein
Skrevet
Trestein skrev (12 minutter siden):

Ikke noe test med andre ord da altså… jeg la nettopp inn en post på spirit motor, la inn 5738284748838474828 wh/m på i4. Neida, jeg bare tuller. Eller gjør jeg det?;)

• Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Ikke noe test med andre ord da altså… jeg la nettopp inn en post på spirit motor, la inn 5738284748838474828 wh/m på i4. Neida, jeg bare tuller. Eller gjør jeg det?;)

Jeg viste bare biler av samme klasse som Model y. 

Man kan lett filtrere verdier i spritmonitor. BMW I4 var ikke med

Poenget var at både ID4 og BMWI X1 bruker omtrent det samme som My. Ca 20kWh pr 100km

Skrevet
Trestein skrev (4 minutter siden):

Jeg viste bare biler av samme klasse som Model y. 

Man kan lett filtrere verdier i spritmonitor. BMW I4 var ikke med

Poenget var at både ID4 og BMWI X1 bruker omtrent det samme som My. Ca 20kWh pr 100km

Som sagt, kom gjerne innom for en real test med bimmern… 

Skrevet
Trestein skrev (1 time siden):

Energi effektivitet er hvor langt man kommer for hver kwh man tilfører bilen. Bilens bc er ikke kilde til den informasjonen. Den må kalibreres mot netto batterikapasitet og ladetap må taes med i effektivitet.

Jeg tenkte mer på i forhold til strømforbruket. Der er Tesla stadig i toppen. Man kan si mye om design og byggekvalitet, men bilene deres er meget gjerrige når det kommer til strømforbruk :)

Skrevet
Iterion skrev (1 minutt siden):

Jeg tenkte mer på i forhold til strømforbruket. Der er Tesla stadig i toppen. Man kan si mye om design og byggekvalitet, men bilene deres er meget gjerrige når det kommer til strømforbruk :)

Som vist over er de helt på høyde med VW og BMW på strømforbruk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...