Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

21 minutes ago, bshagen said:

Litt synd er det da at Tesla ikke kan mekke sine egne stalks i stedet for å bare fjerne de. Her som jeg bor i Drammen er det *MYE* rundkjøringer. De er overalt. Blinklys på rattet er jeg tvilende til, særlig etter at jeg har sett endel av TeslaBjørn

Kina kan heldigvis mekke stalks da.

 

 

fixedit.jpg

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Iterion said:

Noen som har bytta kupéfilter på Teslaen sin enda? :) Og har noen av dere noen spesielle vinterforberedelser dere gjør før vinteren starter for alvor?

Gjorde det selv når jeg hadde Model 3. Er vel samme i Model Y. Tar ikke all verden til tid, men mener at Tesla tar 100-150 kr ish for å gjøre det pluss filtrene. For min del er prisen så lav at det er like så greit å la Tesla gjør det.

Edit: Om du skulle finne på å gjøre det selv bør du nok ha en fleksi slange e.l. Flexible Bit - Power Tool Accessories - AliExpress Ser at de har flyttet skruhullet på Model Y, så da er det vesentlig enklere enn det var før.

Beskrivelse fra Tesla på bytte her: Replacing Cabin Filters (tesla.com)

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar
40 minutes ago, Iterion said:

Tenkte å gjøre det selv jeg også @Wisd0m, har allerede nye filtre hjemme. Når bytta du dine? Skal vel helst byttes hvert 2 år, vet ikke om man merker en spesiell lukt når tida er inne for å bytte? 

Byttet etter 2 år. Hadde ikke kjørt all verden(15000 kanskje?), men synes det så ut som påtide likevel.

Endel biler byttes det hvert år på, så hvert 2. År er halvparten av kostnadene ift. endel andre...  Ville ikke ventet 3. Da tror jeg potensielt man kan få mugg i anlegget som kan være vanskelig å fjerne og gi deg større utgifter.

Endret av Wisd0m
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Wisd0m skrev (15 minutter siden):

Byttet etter 2 år. Hadde ikke kjørt all verden(15000 kanskje?), men synes det så ut som påtide likevel.

Endel biler byttes det hvert år på, så hvert 2. År er halvparten av kostnadene ift. endel andre...  Ville ikke ventet 3. Da tror jeg potensielt man kan få mugg i anlegget som kan være vanskelig å fjerne og gi deg større utgifter.

Okay bilen min runder 2 år nå i slutten av november så da skal jeg prøve å få bytta ila november-desember en gang :)

Lenke til kommentar
2 hours ago, bshagen said:

Men da via Bluetooth og en boks du setter i OBD som kan tulle og holde på med? Det er jo en løsning, men den kan jo plutselig ikke være permanent lenger :( 

Tipper man bare kobler seg inn på canbus signalet under dashbordet som de skjermene folk monterer gjør.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (12 minutter siden):

Bytta to ganger på min Model 3. Veldig lett å gjøre. Eneste ulempen er at man ser hva man har pustet igjennom.. de filtererne blir naasty. 

👍 Ja det virker ikke så avansert. Og tviler ikke på det hehe, begynner nesten å glede meg til å finne ut av det jeg nå 😁

Lenke til kommentar
Complexity skrev (14 minutter siden):

Tipper man bare kobler seg inn på canbus signalet under dashbordet som de skjermene folk monterer gjør.

Tenkte så, slik som S3XY-button. Men det er visstnok litt hit and miss mtp pålitlighet. Også er det jo dette med at Tesla allerede ikke er særlig glad i andre selskaper igjen osv osv, så jeg ville ikke forka ut 1.3 mill for en S og installert noe kina stalks liksom

Lenke til kommentar
9 hours ago, bshagen said:

Tenkte så, slik som S3XY-button. Men det er visstnok litt hit and miss mtp pålitlighet. Også er det jo dette med at Tesla allerede ikke er særlig glad i andre selskaper igjen osv osv, så jeg ville ikke forka ut 1.3 mill for en S og installert noe kina stalks liksom

Påliteligheten er nok fin den, så lenge ikke Tesla tuller for mye med signaleringen - noe de desverre gjør..

Er flere ganger Scan My Tesla appen min har begynt å vise tull fordi Tesla har endret noe, men utviklern av appen er rask på saken å fikser.

Nylig endret de signaleringen til hovedlyktene mine, og da ble det ble problemer for ALC adapteren min som sniffer på signaler å ser når ledbaren min skal slåes på..

Fikk halv pris på ny ALC adapter da som plaster på såret, og den har wifi så neste gang kan man heldigvis oppdatere selv.

Men det spørs jo om kinastalks har sånt, og om produsenten vil bry seg.

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (14 timer siden):

Bytta to ganger på min Model 3. Veldig lett å gjøre. Eneste ulempen er at man ser hva man har pustet igjennom.. de filtererne blir naasty. 

Bytta selv på min to år gamle MY nå. De var faktisk ikke så gærli. Kjørt drøye 60k km. 

Neste DIY her i gården er Homelink retrofit. Fått tak i modulen billig fra demontert bil. Blir å montere så fort den er framme på posten 👌🏻 Hadde det på MX’en vi hadde tidligere og har savnet funksjonen. 

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, CaZpeR said:

Bytta selv på min to år gamle MY nå. De var faktisk ikke så gærli. Kjørt drøye 60k km. 

Neste DIY her i gården er Homelink retrofit. Fått tak i modulen billig fra demontert bil. Blir å montere så fort den er framme på posten 👌🏻 Hadde det på MX’en vi hadde tidligere og har savnet funksjonen. 

Y har vel hepa filter under panseret som stopper en del før det når filteret

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (35 minutter siden):

Biohazard er vell bare overtrykk i kabinen, filteret brukes hele tiden.

Ja. Sånn jeg har forstått det og. Bilen er nå to år og skifta filtrene i kupeen (anbefalt å skifte annethvert år) og tenkte å ta hepa-filteret neste år (ifølge Tesla bør det skiftes hvert tredje år). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...