Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
oophus skrev (3 minutter siden):

Kan du ærlig talt si at du ikke husker videoen, og hva Elon Musk skrev og sa om videoen? Det er blitt diskutert flere ganger her inne og jeg er rimelig sikker på at du deltok i diskusjonene. 

Det står også litt av hva som ble sagt i nettopp kilden.

Utgangspunktet er statistikken til Tesla rundt AP/FSD. Som også har en del kritikk rettet mot seg grunnet måten de definerer uhell. De sammenligner i tillegg systemer som man må skru på manuelt mot alt av uhell fra andre, i tillegg til tendensene disse systemene har for å skru seg selv av rett før uhell. Det var grunnen til at NHTSA måtte justere sitt regelverk, ved å inkludere uhell som har skjedd selv etter at ADAS har skrudd seg av. Tesla tvinger altså instanser som har som formål å sikre våre veier å justere ordlyden sin, siden Tesla finner måter å omgå dem på. 

Sitat

Kan du ærlig talt si at du ikke husker videoen, og hva Elon Musk skrev og sa om videoen? Det er blitt diskutert flere ganger her inne og jeg er rimelig sikker på at du deltok i diskusjonene. 

Det står også litt av hva som ble sagt i nettopp kilden.

Jo jeg husker veldig godt videoen, hva Elon drev med på X da og nå følger jeg ikke på med. foruten når det dukker opp poster her. Dog er det urelevant for hva TESLA.COM sa. Som var påstanden. At den kilden var full av løgner. 

Og, så nå var det gått fra løgner til kritikk. Og det er snakk om rapporteringer til myndigheter ikke løgner fra kilden tesla.com. 

Tenker jeg gir meg her jeg. Det er åpenbart at påstanden var feilaktig. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hanhijnn skrev (Akkurat nå):

Rart? Du lar trollet spille deg akkurat som han vil. Er ikke noe rarere enn det.

du sier absolutt noe der :) Som nevnt over gir jeg meg her, da det endte som forventet.

• Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (10 minutter siden):

Dog er det urelevant for hva TESLA.COM sa

Så lenge Tesla ikke har en PR avdeling der Elon Musk tok over etter at den avdelingen ble skrapet, så kan du selvfølgelig ikke separere Tesla fra Elon Musk. 

Salvesen. skrev (16 minutter siden):

Og det er snakk om rapporteringer til myndigheter ikke løgner fra kilden tesla.com. 

Nå separerer du Tesla fra Tesla? Hvem er det som rapporterer til myndighetene om egen ulykkesstatistikk om det ikke er Tesla? 

Skrevet (endret)

Tesla var nok overoptimistiske på hvor fort de skulle løse selvkjøring.

Men nå har de faktisk løst det. Og det er ganske kult. "Eneste" som står igjen nå er lovgivning.

Har sittet og sett på videoer av FSD testing i Europa denne uka, og fy flate så bra FSD er blitt. Det gjør noe ekstra når man ser den på europeiske veier og byer, som er mer sammenlignbare med her i Norge.

Og ikke minst denne, som gjør noe som jeg ikke trodde noe på at de skulle løse på maaaaange år. Nemlig å kjøre på snø, hvor det ikke er mulig å se noen oppmerkinger.

Endret av bzzlink
Skrevet
bzzlink skrev (12 minutter siden):

Tesla var nok overoptimistiske på hvor fort de skulle løse selvkjøring.

Men nå har de faktisk løst det. Og det er ganske kult. "Eneste" som står igjen nå er lovgivning.

Har sittet og sett på videoer av FSD testing i Europa denne uka, og fy flate så bra FSD er blitt. Det gjør noe ekstra når man ser den på europeiske veier og byer, som er mer sammenlignbare med her i Norge.

Og ikke minst denne, som gjør noe som jeg ikke trodde noe på at de skulle løse på maaaaange år. Nemlig å kjøre på snø, hvor det ikke er mulig å se noen oppmerkinger.

Selv om jeg er en evig tesla optimist(iallefall for noen:P) er jeg nok ikke helt enig i at det er løst. Men det er utolig godt på vei. Personlig tror jeg faktisk nivå 5 er for regid til å si at man har løst uansett. Det blir for vanskelig å bevise. Men at Tesla nå kan kjøre nivå 3 i de fleste situasjoner og kanskje til og med så mye som nivå 4 er jeg helt enig i. Men de må nok inn med litt software for å håndtere dette på en god måte, altså for nivå 3 gi beskjed når en kan ta øynene av veien og enda viktigere når en må ta over igjen. Dette krever jo sitt det også. 

Men det er helt sinnsykt bra, og de har hatt en enorm utvikling! De fleste med teknisk kompetanse forsto nok at dette ikke var gjort på en håndvending når de valgte å droppe mobileye og gikk solo. Jeg var dog en av de som sponset de med å kjøpe ny bil med FSD med en gang. Dette gidde mynt i kassen for å satse. 

Det de har klart på relativt kort tid er helt enormt, for ikke å snakke med simplisiteten de har gått for med bare kamera og bygge bak med software og hardware til å takle prossesering. KISS er ofte veien og gå og her viser Tesla styrke. En skal ikke glemme ta mobileye er ett selskap i fra 80 tallet...(tatt fra hukommelsen).

Gleder meg helt sykt til å begynne å bruke produktet jeg føler jeg sponset via kickstarter fra starten. Foråpentligvis supervised i 2026 :D

Skrevet
Salvesen. skrev (13 minutter siden):

Men at Tesla nå kan kjøre nivå 3 i de fleste situasjoner og kanskje til og med så mye som nivå 4 er jeg helt enig i.

Burde isåfall starte å se ting som dette: 

Sitat

Mercedes will accept responsibility for autonomous technology crashes. Mercedes-Benz will accept legal responsibility for collisions that occur in its cars fitted with a new Level 3 Automated Lane Keeping System.

Samt så ville jeg vært skeptisk til youtube kanaler som utelukkende handler om et selskap. 

• Liker 1
Skrevet
oophus skrev (12 minutter siden):

Samt så ville jeg vært skeptisk til youtube kanaler som utelukkende handler om et selskap. 

Hvor var den downvote knappen igjen….

Slike diskusjoner som denne bør fjernes, det er ødeleggende for forumet. 
Skal man holde på slik i alle topics så er det bare å legge ned forumet. 
Jeg har nå brukt flere minutter av mitt liv på å lese og forstå, men det er totalt bortkasta tid og veldig over på konspirasjonsteori segmentet. 

• Liker 1
Skrevet
OddZen skrev (2 minutter siden):

Jeg har nå brukt flere minutter av mitt liv på å lese og forstå, men det er totalt bortkasta tid og veldig over på konspirasjonsteori segmentet. 

Hva er bortkastet? Den største forskjellen mellom nivå 2 og nivå 3 og opp handler om ansvar, og hvem som tar den. Så kjapt man ser at Tesla tar ansvar sammen med selvkjøring, så kan man diskutere nivå 3 og opp. 

• Liker 1
Skrevet
oophus skrev (33 minutter siden):

Det er jo åpenbart at når en lar ansvaret til en person(føreren) forsvinne så må noe annet overta. Det åpenbare er Tesla, men tiden vill vise hvordan dette blir og når det blir. 

Skrevet
Salvesen. skrev (7 minutter siden):

Det er jo åpenbart at når en lar ansvaret til en person(føreren) forsvinne så må noe annet overta. Det åpenbare er Tesla, men tiden vill vise hvordan dette blir og når det blir. 

Det er tross alt det som er selvkjøring. At bilen kjøres uten ansvarlig menneskelig fører. Selvfølgelig må tesla ta ansvaret. Personen i som sitter i baksete kan ikke skyldes for noe om bilen er selvkjørende. Det tror jeg alle vet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...