Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg må se den "live" før jeg bestemmer meg, men den ser ikke styggere ut iallefall! 

så en P live denne uken for første gang. En hvit en. Og jeg liker ikke de svarte "styling" komponentene under lysene. Ser ut som noe i fra temu. Men i svart er den nok fin da det forhåpentligvis blender inn med lakken. 

Skrevet (endret)
23 hours ago, Nimrad said:

Bare jeg som synes Standardmodellen av Model Y så bedre ut i front? 

Enig, jeg kan ikke tenke meg å ha en bil med tversover lysstriper.  Jeg husker ikke hvem som begynte med det, men det er ihvertfall veldig 2020.

Endret av J-Å
  • Liker 1
Skrevet
J-Å skrev (2 minutter siden):

Enig, jeg kan ikke tenke meg å ha en bil med tversover lysstriper.  Jeg husker ikke hvem som begynte med det, men det er ihvertfall veldig 2020.

Er ihvertfall veldig 1890 å bare ha to lamper på hver sin side av bilen...! :thumbs:

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Er bilene som sendes ut nå 2026-modell? Ser at mitt understellsnummer har ‘T’ på plassen for modellår, og kodelistene jeg finner går til 2025 som er kodet som ‘S’ så jeg antar det betyr modellår 2026? 

Skrevet
J-Å skrev (7 minutter siden):

Det skal liksom være øynene i bilens ansikt det da. https://youtu.be/L9CDZ9lu6Rs?t=135

Synes ikke argumentet var så godt fremlagt da, og hørtes nesten litt "juvenile" med den "så 2020"-kommentaren. Typisk slik unge fol, sier, når de mangler gode argumenter men vil antyde at det ser gammeldags ut. Personlig så får jeg et "klaske-hånda-i_ansiktet"-øyeblikk når jeg leser slikt.

Det var det jeg mente med kommentaren, siden bilene fra den aller første kom i 1885, har hatt 2 lykter fremme, på hver sin side av bilens front. Selvsagt svart i samme stil, sammen med en smiley for å vise at jeg var litt spøkefull med det innlegget, uten å være for personlig.

Det er altså langt mer moderne med lys i fronten enten det er en som gir inntrykk av et sammenhengende bånd fra side til side (selv om det er brutt opp i moduler), eller opplyst logo eller grill som MB nå kommer med, selv om Skoda var tidligere med sin opplyste crystal face grill".

Skjønte forøvrig ikke hva du prøvde å få frem ved den videoen, som ikke hadde noe med lysene å gjøre, ihvertfall ikke den seksjonen du startet klippet ved (jeg orket ikke se hele). Skal man overtolke det, så kan jeg se at du prøvde å i at jeg hadde en lekkasje i toppen. Men det var så dumt at den kom du ikke så langt med.

• Liker 1
Skrevet (endret)
18 minutes ago, Snowleopard said:

Det var bedre! Liker videoen!

Men kan jo se ansikt likevel, dog i mer moderne form...!

Ja, der har vi det, RoboCop - RoboTaxi. Neppe en tilfeldighet, typisk Elon Musk.  Men Robo Cop ser ut til å være fra 1987😉

a759c408-9c76-4dee-bbe4-8e2986ec58be.jpg?auto=format&fit=crop&w=400&dpr=4.5

Endret av J-Å
Skrevet
J-Å skrev (6 minutter siden):

Ja, der har vi det, RoboCop - RoboTaxi. Neppe en tilfeldighet, typisk Elon Musk.  Men Robo Cop ser ut til å være fra 1987😉

Det var den gamle versjonen. Kom vel en film 2 som var i 2014. Men uansett, begge er moderne sammenlignet med 1890-tallet...! 😉😎

image.thumb.png.5dedd1b38611b0c8b17f136fb24f04f8.png

Skrevet
herzeleid skrev (På 8.11.2025 den 6.49):

Er bilene som sendes ut nå 2026-modell? Ser at mitt understellsnummer har ‘T’ på plassen for modellår, og kodelistene jeg finner går til 2025 som er kodet som ‘S’ så jeg antar det betyr modellår 2026? 

Stemmer! 2026-modeller.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
oOF skrev (På 8.11.2025 den 11.25):

Jeg har T der i hvert fall. Det begynner vel å nærme seg levering nå snart vil jeg tro.

T på 10. tegn i VIN betyr 2026 (har jeg latt meg fortelle). 👍

• Liker 1
Skrevet
herzeleid skrev (16 minutter siden):

Får ikke helt tak på hva som egentlig er endret mellom 2026 premium og 2025. Noen som vet?

Tesla endrer vell ting ukentlig, så du må nesten spesifisere 😛 Men sånn utseende messig etc så er det vell ingenting som jeg kommer på i farten. "premium" navnet kom vell pga billig modellen kom inn og ikke at det ble gjort noen endringer på premium modellen. Men, kan være noe jeg har glemt. For all del. 

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
Salvesen. skrev (2 timer siden):

Tesla endrer vell ting ukentlig, så du må nesten spesifisere 😛 Men sånn utseende messig etc så er det vell ingenting som jeg kommer på i farten. "premium" navnet kom vell pga billig modellen kom inn og ikke at det ble gjort noen endringer på premium modellen. Men, kan være noe jeg har glemt. For all del. 

Hørtes «dynamisk» ut :p 

Så noen artikler nevnte ting som er fjernet/endret for å gjøre den billigere men antat det er ‘standard’ versjonen, så en ikke ender opp med en dårligere deal/bil om en får siste års premium modell. 

Skrevet
1 minute ago, herzeleid said:

Hørtes «dynamisk» ut :p 

Så noen artikler nevnte ting som er fjernet/endret for å gjøre den billigere men antat det er ‘standard’ versjonen, så en ikke ender opp med en dårligere deal/bil om en får siste års premium modell. 

De endrer som sakt hele tiden på ting så vanskelig å vite nøyaktig om det er noe forsjell. På papiret virker det nå likt iallefall.

Min 2019 modell har andre dørlåser enn kompis sin 2019 modell som han fikk levert på båten før meg. Og han har garageportåpner mens det mangler på min. De endrer på produksjonen kontinuelelig på godt og vondt. Men ikke noe store endringer per årsmodell som andre produsenter gjerne har.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
herzeleid skrev (6 timer siden):

Får ikke helt tak på hva som egentlig er endret mellom 2026 premium og 2025. Noen som vet?

Blinklysspake og kamera i front?  Litt annet batteri? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...