Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Complexity skrev (12 timer siden):

Kan faktisk ikke huske sist jeg måtte flytte mine viskere ut av Auto. Funker veldig bra for meg nå iallefall.

Viskerne mine kan være litt trege med å komme igang ved lett duskregn. Da må jeg "vekke" dem, før sikten blir for dårlig. Godt mulig at de hadde startet rett etterpå hvis jeg ikke hadde vært så utålmodig. Men etter det så fungerer automatikken helt fint. Det samme ved skikkelig regn/snø.

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
56 minutes ago, Hanhijnn said:

Viskerne mine kan være litt trege med å komme igang ved lett duskregn. Da må jeg "vekke" dem, før sikten blir for dårlig. Godt mulig at de hadde startet rett etterpå hvis jeg ikke hadde vært så utålmodig. Men etter det så fungerer automatikken helt fint. Det samme ved skikkelig regn/snø.

Ja det hender jeg må vekke dem litt med å trykk på knappen, men trenger aldri sette dem i noe fast intervall.

Skrevet
Complexity skrev (1 time siden):

Ja det hender jeg må vekke dem litt med å trykk på knappen, men trenger aldri sette dem i noe fast intervall.

Nei, samme her! Det er SÅ år 2000. 😜

  • Liker 1
Skrevet
Sjørøver skrev (3 timer siden):

Når sluttet de å selge model y 7 setere? Satt med et vennepar i går som skulle bestille seg en, menndet gikk jo ikke. Ventes den lange utgaven å komme? 

Den var vel ikke i salg i mere enn noen måneder. Mistenker som sagt at det var et parti de ville blitt kvitt, som de ikke fikk solgt raskt nok i andre markeder. Når den nye 7+ i Juniper-versjonen ev kommer hit, vet nok bare Tesla-ledelsen og muligens noen leverandører som har munnkurv.

Skrevet
Hanhijnn skrev (6 timer siden):

Viskerne mine kan være litt trege med å komme igang ved lett duskregn. Da må jeg "vekke" dem, før sikten blir for dårlig. Godt mulig at de hadde startet rett etterpå hvis jeg ikke hadde vært så utålmodig. Men etter det så fungerer automatikken helt fint. Det samme ved skikkelig regn/snø.

Mener det kom en oppdatering her for en stund siden der man egentlig justerer følsomheten hvis man trykker før den starter selv. Denne følsomheten hadde vært greit å hatt visualisering på. 

  • Liker 1
Skrevet

Tesla i uvær i Sør-Korea.

Mer enn 4.500 Model 3 og Y produsert i Kina i 2021 har alvorlige problemer med batteriet.
Brukere får en BMS_a079 error, og så er maks lading 50%. Noe som selvsagt går ut over kjørelengde.

As much as 22% of 2021 Model Ys and 12% of 2021 Model 3s in Korea are affected.
Spørsmålet er selvsagt om ikke biler fra Kina i denne perioden levert andre steder også kan blir rammet.

https://electrek.co/2025/10/14/tesla-is-at-risk-of-lossing-subsidies-in-korea-over-widespread-battery-failures/

Skrevet
Jotun skrev (17 timer siden):

Mener det kom en oppdatering her for en stund siden der man egentlig justerer følsomheten hvis man trykker før den starter selv. Denne følsomheten hadde vært greit å hatt visualisering på. 

Takker! Den funksjonen har jeg ikke fått med meg. 👍

  • Liker 1
Skrevet
Nimrad skrev (På 14.10.2025 den 8.30):

Det blir bra for Tesla som selskap. Jeg personlig(og 95%+ av de som eier en tesla vil jeg påstå) vil bare ha en autopilot som funker.

Jeg kunne klart meg med en cruise control som virket. 

  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Ikke spill teit. Alle vet om de utbredte utfordringene med ap på teslaene.

Har hatt min i tre år. Og ap har bare i perioder blitt dårligere. Aldri noe bedre. På tide å bare lage den bra nå.

Endret av Jotun
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Jotun skrev (35 minutter siden):

Ikke spill teit. Alle vet om de utbredte utfordringene med ap på teslaene.

Har hatt min i tre år. Og ap har bare i perioder blitt dårligere. Aldri noe bedre. På tide å bare lage den bra nå.

Var Cruise control @minim klagde på. Ikke AutoPilot. Min Cc har fungert feilfritt de siste 2 årene, så derfor ble jeg nysgjerrig på hva som var problemet med hans CC. 

Endret av Hanhijnn
  • Liker 1
Skrevet
minim skrev (11 minutter siden):

Den holder ikke farten jevnt og bremser helt ut i det blå. 

Curvature assistance er noe for rykkete for min smak, men den gjør jobben. Bremsing opplever jeg kun på AutoPilot.

Har du en HW4-bil?

Skrevet
Hanhijnn skrev (Akkurat nå):

Curvature assistance er noe for rykkete for min smak, men den gjør jobben. Bremsing opplever jeg kun på AutoPilot.

Har du en HW4-bil?

Sikkert hw4. Juniper fra Juni. Model S jeg hadde fra 2016-2020 var helt lik igrunn så det har ikke skjedd stort med cruise siden 2016. Forventer igrunn ikke stort fra AP når ikke de får en bil til å holde jevn fart engang :)

Skrevet
Hanhijnn skrev (2 minutter siden):

Curvature assistance er noe for rykkete for min smak, men den gjør jobben. Bremsing opplever jeg kun på AutoPilot.

Har du en HW4-bil?

Autopilot er jo bare en kombinasjon av CC og AS. Så det ligger nok heller i forskjell i kjørestil. Altså hvor du plasserer deg i kjørebanen, AS og den andre. Samt geografiske forskjeller såklart. 

 

Jeg tror vi alle kan være enig i at AP og alt som inngår under dette ikke har fått noen høydare etter at fokuset skiftet til FSD for Tesla sin del. Altså en del år allerede. Så at AP nå skal inn i FSD kode kan ikke være annet enn en god ting for alle og enhver. Men, det kan som nevnt gi utfordringer med hardware og godkjennelser. 

Men, fra ett teknisk ståsted er jeg ganske sikker på at Tesla kommer til å gjøre det de kan for å fjerne AP koden. Det er helt horribelt å ha en slik todeling hvor "ingen" i bedriften ønsker å ta i den ene delen. Jeg har selv jobbet slik LENGE, og det tar gjerne tid å få presset ut det gamle skitet i fra salg, ledelse osv. Men, det kommer en dag der nok er nok og noen setter foten ned. Og den dagen, den er vakker! 

  • Liker 1
Skrevet
Hanhijnn skrev (7 timer siden):

Var Cruise control @minim klagde på. Ikke AutoPilot. Min Cc har fungert feilfritt de siste 2 årene, så derfor ble jeg nysgjerrig på hva som var problemet med hans CC. 

Dette er akkurat like kjent.

Min bremser mye mer på kun cc enn på ap. 

Begge deler er for dårlige.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
On 10/15/2025 at 5:24 PM, Jalla21 said:

Tesla i uvær i Sør-Korea.

Mer enn 4.500 Model 3 og Y produsert i Kina i 2021 har alvorlige problemer med batteriet.
Brukere får en BMS_a079 error, og så er maks lading 50%. Noe som selvsagt går ut over kjørelengde.

As much as 22% of 2021 Model Ys and 12% of 2021 Model 3s in Korea are affected.
Spørsmålet er selvsagt om ikke biler fra Kina i denne perioden levert andre steder også kan blir rammet.

https://electrek.co/2025/10/14/tesla-is-at-risk-of-lossing-subsidies-in-korea-over-widespread-battery-failures/

Var mange biler fra den tiden som hadde problemer med batteriene. Tesla kjøper celler fra LG de og?

Samme som Jaguar, Hyundai og Audi et al?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...