Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ProphetSe7en skrev (1 time siden):

Morsomt at hun ser seg rundt etterpå for å sjekke om noen fikk det med seg.

Men er det lovlig å legge ut video av personer på denne måten uten deres samtykke?

Dette er en Tesla tråd. Eierne bryr seg nok like lite om personvern som bilfabrikanten gjør. 

Skrevet
Trestein skrev (18 minutter siden):

Dette er en Tesla tråd. Eierne bryr seg nok like lite om personvern som bilfabrikanten gjør. 

Og alle som kjører Tysk er nazister?

• Hjerte 1
Skrevet
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Og alle som kjører Tysk er nazister?

Narsjonal sosialist partiet ble vel forbudt rett etter krigen. Så med mindre man var barn når man meldte seg inn så må man være over 100år for å være ekte narsjonal sosialist.

Tesla og Musk er vel ting som pågår i dag?

Som sagt med din logikk burde ingen kjøpe norsk fordi vi plyndret europa for noen år siden ikke italjensp fordi romerne drepte og hertok osv osv

• Liker 1
Skrevet
Jotun skrev (17 timer siden):

Får akkurat ikke med bilskiltet her... 

Er det mulig at det andre kameraet fremme har fanget opp nummeret eller er det aldri i opptak?

Synd kona var flink og rygget inn 🙄

Eh.. Bilen er iallefall en rød mg4. (Tror jeg)

Hater når sånt skjer, og hender jeg er uheldig selv. Men sjekker alltid nøye at det gikk bra både med min egen og "offerets" bil. 

Ble det noen merker på din? 

Skrevet
Trestein skrev (48 minutter siden):

Narsjonal sosialist partiet ble vel forbudt rett etter krigen. Så med mindre man var barn når man meldte seg inn så må man være over 100år for å være ekte narsjonal sosialist.

Tesla og Musk er vel ting som pågår i dag?

Som sagt med din logikk burde ingen kjøpe norsk fordi vi plyndret europa for noen år siden ikke italjensp fordi romerne drepte og hertok osv osv

Min logikk? Jeg stilte deg ett spørsmål etter en rar påstand…

• Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (12 minutter siden):

Min logikk? Jeg stilte deg ett spørsmål etter en rar påstand…

Om alle som kjørte tyske biler var narsjonal solialister forkortet nazi. Jeg fortalte deg at det har vert forbudt å være Nazi i over 80år så at man i praksis må være over 100år for å kunne kalle seg en Nazi. Tror du alle som kjøper tysk bil er over 100år? Hvor mange av disse tror du er gamle nasister? 

Når det gjelder påstanden så er jeg forbannet over at man verken kan slå lens eller klø seg bak om man er i nærheten av en tesla. Man vet aldri om bilen filer eller ei. Bilene kan stå å filme rett inn i hagen din der kanskje det går en naken unge eller en toppløs mor. Syntes det er helt forkastelig at dette er mulig men det ser ikke ut til å plage tesla eiere!

• Liker 1
Skrevet
Trestein skrev (7 minutter siden):

Når det gjelder påstanden så er jeg forbannet over at man verken kan slå lens eller klø seg bak om man er i nærheten av en tesla. Man vet aldri om bilen filer eller ei. 

Den filmer jo kun om du kommer nær bilen? Da er det jo så enkelt som å ikke slå lens eller klø seg bak når man er nær en. 

Skrevet (endret)
Duriello skrev (5 minutter siden):

Den filmer jo kun om du kommer nær bilen? Da er det jo så enkelt som å ikke slå lens eller klø seg bak når man er nær en. 

Tror du som eier kan gå inn på appen og se hva som skjer rundt bilen?

For å se bilder fra Tesla-kameraet på telefonen din, åpne «Sikkerhet»-fanen i Tesla-appen og velg «Dashcam Viewer» for å se opptak fra en USB-enhet, eller trykk på «Vis livekamera» under Sentry Mode for sanntidsvisning av bilens omgivelser (krever at funksjonen er aktivert i bilen og Premium Connectivity). Du kan bla gjennom klippene og lagre en 30-sekunders video til telefonen din. 

Endret av Trestein
Skrevet (endret)
ProphetSe7en skrev (8 timer siden):

Morsomt at hun ser seg rundt etterpå for å sjekke om noen fikk det med seg.

Men er det lovlig å legge ut video av personer på denne måten uten deres samtykke?

Kunne ikke brydd meg et millisekund.

Håper noen tipser henne om dette.

Skjulte trynet hennes.

Endret av Jotun
Skrevet
Duriello skrev (5 timer siden):

Ble det noen merker på din? 

Alle kan være uheldige. Men fint å gi beskjed slik at eier kan ta en vurdering.

Ble et lite men relativt dypt merke.

Skrevet
Jotun skrev (6 minutter siden):

Alle kan være uheldige. Men fint å gi beskjed slik at eier kan ta en vurdering.

Ble et lite men relativt dypt merke.

Enig.

Kjipe greier. 😮‍💨

Skrevet
Trestein skrev (4 timer siden):

Når det gjelder påstanden så er jeg forbannet over at man verken kan slå lens eller klø seg bak om man er i nærheten av en tesla. 

Du kan trygt slå lens bak min. Lover å ikke se.

Og hvis eg legger den ut her så skal eg legge på den lille prikken av blur som trengs. 👍

• Liker 2
Skrevet (endret)
7 hours ago, Trestein said:

Tror du som eier kan gå inn på appen og se hva som skjer rundt bilen?

For å se bilder fra Tesla-kameraet på telefonen din, åpne «Sikkerhet»-fanen i Tesla-appen og velg «Dashcam Viewer» for å se opptak fra en USB-enhet, eller trykk på «Vis livekamera» under Sentry Mode for sanntidsvisning av bilens omgivelser (krever at funksjonen er aktivert i bilen og Premium Connectivity). Du kan bla gjennom klippene og lagre en 30-sekunders video til telefonen din. 

Med mindre du tisser rett intill bilen blir det ikke lagret noe video.
Og ja du kan strømme video fra appen, men da blinker lysene på bilen som ett juletre for å si ifra om at video strømmes..

Når det er sakt så er digger jeg Tesla sine kamerafunksjoner. Har tilgode å måtte bruke det på noe alvorlig enda men kjenner flere som har sluppet unna store summer takket være video fra bilen. Forsikringselskapene elsker harde beviser som f.eks Tesla gir.
Selv har jeg bare hatt en kraftig "Hit and run" med min andre bil og ble berget der grunnet ettermontert dashcam og vitner..
Men er sjeleglad min Tesla passer på segselv om det skulle skje noe med den.

Endret av Complexity
Skrevet

Aldri vært borti. Men vil forsikringsselskapet godta at det ikke er min feil basert på videoen eller må vi finne kjerringa?

Har parkeringsskade i forsikringen men erfaringsmessig sett så er null bonus tap en vits...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...