Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutes ago, AL123 said:

Så pr din definisjon har Kjell Frode, som lager hjemmesider på gutterommet en teknologibedrift, mens NASA i 1969 var milevis fra å ha det? Prøv igjen…

Nøyaktig som i Apple-eksemplet(som du ikke underholdt) så blir det så.
Det kan ha noe å gjøre med primærnæring, sekundærnæring og serviceøkonomien....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AL123 skrev (39 minutter siden):

Jeg legger ikke noe mening til deg. Du gjør imidlertid det mot meningsmotstandere i annenhver setning, og det på en utrolig barnslig måte, og det var det jeg adresserte

Å? Hvilke meninger da? At Trestein mener Tesla er ræv? Han har vel til gode å skrive noe som er positivt om Tesla. Så den meningen ilegger han seg selv.

Eller du? Finnes det sitater her der du sier noe om Tesla som kan tolkes positivt?

Skrevet
AL123 skrev (8 minutter siden):

Så pr din definisjon har Kjell Frode, som lager hjemmesider på gutterommet en teknologibedrift, mens NASA i 1969 var milevis fra å ha det? Prøv igjen…

Liker hvordan du antyder at det er jeg som har skrevet det som står på wiki. 😁

Skrevet (endret)
Jotun skrev (31 minutter siden):

Å? Hvilke meninger da? At Trestein mener Tesla er ræv? Han har vel til gode å skrive noe som er positivt om Tesla. Så den meningen ilegger han seg selv.

Eller du? Finnes det sitater her der du sier noe om Tesla som kan tolkes positivt?

Nettopp. Hvis noen sier at Model Y er et midt på treet produkt, så må du jo bar svare at det er helt rævva, helt ubrukelig og utrolig at noen kan kjøpe det. Det er en utrolig barnslig måte å diskutere på, og det gir inntrykk av at du er en person som rett og slett ikke er gammel nok til å kjøre bil. Jeg skrev forøvrig noe positivt om Tesla senest i går.

Endret av AL123
  • Liker 1
Skrevet
Duriello skrev (Akkurat nå):

Liker hvordan du antyder at det er jeg som har skrevet det som står på wiki. 😁

Ser ut som noe dj kan ha skrevet, ja. Var uansett en veldig dårlig definisjon

Skrevet
del_diablo skrev (8 minutter siden):

Nøyaktig som i Apple-eksemplet(som du ikke underholdt) så blir det så.
Det kan ha noe å gjøre med primærnæring, sekundærnæring og serviceøkonomien....

Mulig du er superintelligen og opererer på et helt annet nivå, men skjønner ikke en deitt av hva du skriver. Forklar gjerne med rene ord

Skrevet
AL123 skrev (37 minutter siden):

Nettopp. Hvis noen sier at Model Y er et midt på treet produkt, så må du jo bar svare at det er helt rævva, helt ubrukelig og utrolig at noen kan kjøpe det. Det er en utrolig barnslig måte å diskutere på, og det gir inntrykk av at du er en person som rett og slett ikke er gammel nok til å kjøre bil. 

Apropos barnslig og ikke gammel nok 😚

• Liker 1
Skrevet

Må si at å kjøre elbil nedover Europa med kun Tesla nettverket er en lek. Og det eg har sett av priser hos de andre så forstår eg ikke hvordan de får folk til å lade på andre nettverk 

En gang har vi ladet på noe annet, da var prisen 4x. Riktig ok perifert uti Luxembourg så det har nok litt å si. 

Det groveste bilen har bommet på estimatene på turen har vært 4 prosent sa hastigheten gikk i 150 i 38 grader. Ellers har det vært 1 prosent avvik på slutten av turen vs estimert ved starten. Selv med skikkelig styrtregn på turen.

Utrolig nøyaktig.

• Liker 2
Skrevet
AL123 skrev (1 time siden):

Du kan neppe ha hørt intervjuet. Han sa ingenting om at bilprodusenter ikke utvikler teknologiprodukter.

DU kan neppe ha hørt intervjuet.. Han sa at Bosch og andre lager delene deres, eier kode og IP og mer... Akkurat som jeg sa.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Jotun skrev (13 minutter siden):

Må si at å kjøre elbil nedover Europa med kun Tesla nettverket er en lek. Og det eg har sett av priser hos de andre så forstår eg ikke hvordan de får folk til å lade på andre nettverk 

En gang har vi ladet på noe annet, da var prisen 4x. Riktig ok perifert uti Luxembourg så det har nok litt å si. 

Det groveste bilen har bommet på estimatene på turen har vært 4 prosent sa hastigheten gikk i 150 i 38 grader. Ellers har det vært 1 prosent avvik på slutten av turen vs estimert ved starten. Selv med skikkelig styrtregn på turen.

Utrolig nøyaktig.

Forklaringen ligger nok delvis i at endel har andre avtaler som gir en helt annen pris enn pumpepris. F.eks. Ionity Passport gir priser i Norge på 3,- eller 3,80 NOK/kWh, litt avhengig av abonnement. Noen har kanskje enda gunstigere via BMW Charge og lignende. Eller rett og slett at firmaet betaler ladingen.

Det neste argumentet, er hvilke ladeoperatører som ligger mest behagelig til for ens egne preferanser. Og det tredje er at man hurtiglader så sjeldent, at man bare lader der det passer en best, uavhengig av ladeoperatør. Men for de som hurtiglader ofte, så er nok div. avtaler utslagsgivende.

Så har man jokeren UNO-X som opererer i Norge og Danmark, som f.eks. gjennom TdF gir priser selv ikke Tesla konkurrerer mot, med mindre man har gratis SuC-lading.

Endret av Snowleopard
Skriveleif
Skrevet

Klar over avtaler. Men ta Ionity. Knapt sett de nedover, mens Tesla er overalt. Mulig man kan basere seg på Ionity i Europa også men kan ikke fatte at det er like bra utbygd. 

Skrevet
Salvesen. skrev (13 minutter siden):

DU kan neppe ha hørt intervjuet.. Han sa at Bosch og andre lager delene deres, eier kode og IP og mer... Akkurat som jeg sa.

Hvis han hadde sagt det, så hadde han selvsagt tatt feil. En BMW har omtrent like mange Boschdeler som det Tesla har. Og det utgjør en brøkdel av en bil. Bosch leverer ikke engang all elektronikken, og dessuten er en bil mer enn kretskort og software.

Skrevet
Jotun skrev (4 minutter siden):

Mulig man kan basere seg på Ionity i Europa også men kan ikke fatte at det er like bra utbygd. 

Det er det ikke, og det trenger det heller ikke være. Gikk fint an å ta seg en skikkelig Europatur i en Tesla for 8-9 år siden også, selv om ladenettverket ikke var i nærheten  av det det er i dag. Elbilferie er uansett et kompromiss i forhold til diesel/bensinbil, men det betyr ikke at ferien blir dårligere, det betyr bare at man må tenke seg litt om.

Skrevet
7 hours ago, Salvesen. said:

Helt utrolig, med det enorme salget de har så kjører de fortsatt denne syke kampanjen. Ikke er bilen særlig dyr heller, model Y har kostet vesentlig mer i grunnpris tidligere. 

Q3 blir garantert helt enormt.

EDIT: Tipper det har mest med at de har enormt med bestillinger inne, og de ønsker ikke å skuffe/miste disse. Burde egentlig bare endret kampanjen til å være bestille før X dato og ikke Y levering for å unngå dette da.

Kan være at de liker å ha det «ta levering  innen» pressmiddelet for å styre folk inn på konfigurasjoner de har klare også.

«Dersom du tar en med hvite seter og sportsfelger så får du bil imorra og null rente. Eller du kan velge å vente på den du har bestilt»

Skrevet (endret)
AL123 skrev (15 minutter siden):

Det er det ikke, og det trenger det heller ikke være. Gikk fint an å ta seg en skikkelig Europatur i en Tesla for 8-9 år siden også, selv om ladenettverket ikke var i nærheten  av det det er i dag. Elbilferie er uansett et kompromiss i forhold til diesel/bensinbil, men det betyr ikke at ferien blir dårligere, det betyr bare at man må tenke seg litt om.

Har ikke kompromisset noe til nå. Men mulig eg har hatt flaks

Eneste utfordring har vært destinasjonsladerne. Vrient å lade på flere av de. Var for seint å bestille plugsurf og chargemap brikkene. Flere av laderne krevde brikke og aksepterte ikke appen.

Endret av Jotun
Skrevet
Jotun skrev (Akkurat nå):

Har ikke kompromisset noe til nå. Men mulig eg har hatt flaks 🤷

Nja, kommer an på hvordan man ser det, noen forbehold må man nok ta fremdeles mtp på rutevalg stoppesteder etc, spesiellt når man kommer ned til middelhavsområdet, men som sagt. Det er en del av ferieplanlegging, og neppe noen big deal.

Skrevet

Mulig. Har bare trykket inn adressen og kjørt. 

Har ikke kjørt ut fra ladere. Selvsagt har vi spist når vi har ladet, spesielt på transport etappene. Men til nå har det ikke vært et problem med utvalget. Heller veldig bra .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...