Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
KriZZ skrev (1 minutt siden):

Gå tilbake til stalk er jo en skandale.

Er man vandt med knappene er det en betydelig nedgradering å måtte bruke den elendige spaken.

Det største problemet med knappene er å blinke seg ut av rundkjøring. Jeg tror flertallet har talt der og at Tesla gjør om dette for en grunn. Selv om det virker som om omgjøringen ikke var spesielt godt gjennomtenkt.

Bjerknez skrev (2 minutter siden):

Har relativt korte fingre, så spaken sitter nok ganske perfekt :)  BMW vetu 😎

Gikk ut å sjekket nå, når jeg holder er jeg relativt nære og mulig naglen toucher men ikke godt nok til å dra den opp eller ned.

Så jeg ender opp med noe som det midtre bildet. 

Siste bildet er hvor enkelt det er å trykke på knappen når jeg holder naturlig, bare flytter tommelen og det sitter i minnet mitt.

Alt blir litt ca og unaturlig da jeg ikke kjører når jeg tar bildene men de viser sånn ca situasjonen.

Men med stort rattutslag er spaken helt overlegen som sagt tidligere så om jeg kan få begge via commander så hadde det vært rått!

IMG_0762.jpeg

IMG_0763.jpeg

IMG_0764.jpeg

• Innsiktsfullt 1
Bjerknez skrev (2 minutter siden):

Det største problemet med knappene er å blinke seg ut av rundkjøring. Jeg tror flertallet har talt der og at Tesla gjør om dette for en grunn. Selv om det virker som om omgjøringen ikke var spesielt godt gjennomtenkt.

Ikke sant, foruten u-sving eller situasjoner der en ratter mye å kjøre høyre eller rett frem er overlegent med knapper og noen ganger til venstre også 

Bjerknez skrev (45 minutter siden):

Jeg "flytter ikke hånden frem" når jeg skal blinke vertfall. Jeg holder ut pekefingeren. Når jeg svinger tilbake etter en sving så vipper jeg pekefinger ut og slår samtidig av blinklyset.

Slår av blinklyset? ja eg må vel det av og til på leafen hvis avkjøringen ikke er krapp nok, men kun noen få tilfeller det er nødvendig.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Jotun skrev (1 time siden):

Slår av blinklyset? ja eg må vel det av og til på leafen hvis avkjøringen ikke er krapp nok, men kun noen få tilfeller det er nødvendig.

Vi har ett touch flip og tre blink. Tror Bjerknes forklarer seg dårlig bare. Spaken i min bil  fungerer perfekt i alle sammenhenger og ergonomien er det ikke noe feil med og jeg har relativt små hender og fingre.

Endret av Syar-2003
  • Liker 2
Syar-2003 skrev (58 minutter siden):

Vi har ett touch flip og tre blink. Tror Bjerknes forklarer seg dårlig bare. Spaken i min bil  fungerer perfekt i alle sammenhenger og ergonomien er det ikke noe feil med og jeg har relativt små hender og fingre.

Hm, kan det være at tesla har valgt å dytte den lengre bak? For jeg har null mulighet til å nå den i fra kjøre stilling i Y. Samtidig kan jeg ikke huske å ha gjort dette på noen biler og jeg har kjørt en del leiebiler på reise.

Skrevet (endret)
Syar-2003 skrev (1 time siden):

Jau, men den stopper jo når man returnerer selv på et touch flip slik som alle biler de siste 20 årene eller noe....? Regner med eg misforstod Bjerknes ja. 

Endret av Jotun
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Har ikke kjørt med Y en i mørket enda og testet men 'aldri' blitt blinket på siden det kom. Fungerer veldig bra for fører også synes jeg, godt lys :)

Har du sammenlignet det mot f. Eks audi/vag eller Andre sine? Jeg får ta en sjekk på youtube :p var for lyst under min Prøvekjøring også til å teste det. 

minim skrev (18 minutter siden):

Har du sammenlignet det mot f. Eks audi/vag eller Andre sine? Jeg får ta en sjekk på youtube :p var for lyst under min Prøvekjøring også til å teste det. 

Tja ikke skikkelig men har hatt noen leiebiler med slikt opp igjennom men kan ikke si jeg merker noen forskjell.

Det viktigste for meg er at det er godt lys/god sikt, at jeg ikke blender folk og at pikslene kommer raskt tilbake når ting passeres. Og her tikker det alle boksene for meg:)

Salvesen. skrev (15 minutter siden):

Tja ikke skikkelig men har hatt noen leiebiler med slikt opp igjennom men kan ikke si jeg merker noen forskjell.

Det viktigste for meg er at det er godt lys/god sikt, at jeg ikke blender folk og at pikslene kommer raskt tilbake når ting passeres. Og her tikker det alle boksene for meg:)

Ser greit ut på youtube også. Tenkte mer på om det var løst like bra som automatiske vindusviskere 😛

Er det med på alle utstyrspakker også? Ser egentlig ikke ledmatrix nevnt noen steder under bestillingen eller i spec. 

Evil-Duck skrev (11 minutter siden):

Nyland har kjørt en test på highland som han gjør med de fleste biler han får teste under mørketiden.  Kommer vel en Juniper test og etterhvert, men virker ikke som han har fått noen lånebil for å teste enda.

Det var bare at det er ganske ulike lykter på juniper vs highland (ihvertfall utseende messig) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...