Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Voldsomt pengeforbruk


Anbefalte innlegg

Det er jo en haug med røde flagg om hennes økonomi her, og dette er ikke noe du vil bli dratt inn i. Selv ville jeg passet godt på lommeboken min, rent fysisk. Jeg tipper det bare er et tidsspørsmål før hun får tak i kredittkortnummeret ditt, eller tar opp forbrukslån i ditt navn.  

 

Gjerne viktig å finne ut av om en kan leve med et slikt menneske ja. Men jeg ville passet mere på sæden min enn på penger, for med sæden din så kan du komme til å ende opp med fitteskatt til barn blir voksne. Og dersom sex blir en så begrenset mulighet eller angstfylt akt hvor man er redd hun skal komme til å utnytte deg, så er jo ikke det heller bra. Vi lever i et land som har sterke lovrettigheter når det kommer til fitteskatt, mannen skal som regel forfølges i det lovverket for det er sjelden at mannen får omsorgsretten.

 

Overfor fremtidige barn så er det å ikke lage dem gjerne det mest humane, dersom man ser for seg at forholdet kan ryke mange ganger i året.

 

Et alternativ som kan gi deg mindre hodebry:

 

1200px-Vasectomy_diagram-en.svg.png

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortell henne at hun får selge noe av det som er stuet bort så får hun råd til det nye hun ønsker seg. 

 

Du er ikke gjerrig TS. Dette lover ikke bra. Hun søker etter flukt i deg for sin shoppingmani/samlemani, det verste du kan gjøre for henne nå er å ta den byrden av hennes skuldre. Tilby henne hjelp med økonomien istedet. Trenger ikke være du som hjelper henne, gi henne time med en økonom som kan hjelpe henne istedet siden det sitter så langt inne hos henne å snakke med deg om økonomien sin. Du vet ikke hvorfor det er sånn, det beste du kan gjøre er å tilby hjelp. Du kan dessverre ikke kontrollere noen andre enn deg selv TS. 

 

Jeg ser ikke på meg selv som gjerrig, men hver gang jeg sier at det vil jeg ikke være med på, eller det har jeg ikke råd til kommer disse beskyldningene opp. Hun har fått flere tusen kroner i både mat, turer osv de siste måneder, men fremdeles maser hun etter mer. 

 

Anonymous poster hash: 93dc4...a24

Lenke til kommentar

Vær så snill stopp den krana nå. Si til henne at det er slutt med at du gir henne penger og bidrar så mye som du gjør. Dette er ikke rettferdig ovenfor deg! Please skjønn det. Du blir regelrett brukt av henne. Jeg vet det er brutalt å høre fordi du er glad i henne, men hun bruker deg og kommer til å fortsette å tømme deg til det er ingenting igjen å fylle på med, og da kommer hun mest sannsynlig til å droppe deg fortere enn det du klarer å oppfatte hva som faktisk har hendt. 

Ikke gå vekk fra denne situasjonen, LØP!

Edit: Hvor mye ekstra har du brukt, TS, i løpet av den tiden dere har vært sammen?  

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vær så snill stopp den krana nå. Si til henne at det er slutt med at du gir henne penger og bidrar så mye som du gjør. Dette er ikke rettferdig ovenfor deg! Please skjønn det. Du blir regelrett brukt av henne. Jeg vet det er brutalt å høre fordi du er glad i henne, men hun bruker deg og kommer til å fortsette å tømme deg til det er ingenting igjen å fylle på med, og da kommer hun mest sannsynlig til å droppe deg fortere enn det du klarer å oppfatte hva som faktisk har hendt. 

 

Ikke gå vekk fra denne situasjonen, LØP!

 

Edit: Hvor mye ekstra har du brukt, TS, i løpet av den tiden dere har vært sammen?  

 

Hvor mye extra jeg har brukt? er litt usikker på hva du mener.

 

Anonymous poster hash: 93dc4...a24

Lenke til kommentar

Tror vi dater sammen dame.. Bare i forskjellige år.

 

En ting.. Løp!

 

Absolutt INGEN vil ha noe problem å diskutere personlig økonomi med en de vil tilbringe livet med. 

(les: De som har et sunt forhold til tillit og mennesker man generelt vil være med livet ut )

 

Er hun milliardær og vil beskytte formuen er en annen sak, men du hadde vell sett tegnene til det.



Anonymous poster hash: 40ac2...375
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tror vi dater sammen dame.. Bare i forskjellige år.

 

En ting.. Løp!

 

Absolutt INGEN vil ha noe problem å diskutere personlig økonomi med en de vil tilbringe livet med. 

(les: De som har et sunt forhold til tillit og mennesker man generelt vil være med livet ut )

 

Er hun milliardær og vil beskytte formuen er en annen sak, men du hadde vell sett tegnene til det.

 

Anonymous poster hash: 40ac2...375

 

 

Mitt inntrykk er at hun har mer penger enn hun ønsker at jeg skal vite. Hun beskytter sin økonomi som Fort Knox. Jeg bryr meg ikke om hun har mye, eller lite. Mitt ønske har vært at vi er åpne for hverandre, jeg er det ovenfor henne, og ikke utnytter hverandres godhet.  Men jeg heller til den teorien at jeg ikke skal få vite hvor mye hun har siden det vil ødelegge henne påskudd for at jeg skal hjelpe henne. Og kanskje spørsmål om hvordan har du greid å skaffe deg alt dette. 

 

Anonymous poster hash: 93dc4...a24

Lenke til kommentar

Hvor lenge har dere vært sammen?

I mine øyne er det viktig å ha en åpenhet med sin partner når det kommer til økonomi, slik at det er en felles forståelse av hvordan det økonomiske aspektet skal fungere.

Det er urimelig av henne å kreve at du betaler, spesielt når det kommer til verdiøkninger på hennes bolig. I tillegg er det ekstra urimelig dersom du ikke har innsyn i hennes økonomi, slik at du vet om hun faktisk trenger denne hjelpen, eller om hun utnytter deg økonomisk.

 

Du kan jo bidra med litt mer ellers (mat/strøm/internett osv.) som en slags "husleie", men å kreve at du betaler for oppussing blir i mine øyne feil.

 

Vil nok råde deg til å slutte å betale det hun krever at du skal betale på generelt basis. Dersom forholdet ryker på grunn av det, så viser det jo bare at det var økonomisk vinning som var hele grunnlaget i forholdet fra hennes side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Antageligvis så mener hun at hun har "fortjent" at du stiller opp økonomisk. Virker veldig sånn. Var selv gift med ei som mente at hun fortjente ditt og datt pga en vanskelig fortid og at disse tingene eller gjøremålene måtte jeg bare godta og helst bidra til. Dette kom snikende inn over tid. 

 

Har man noen absolutte verdier eller meninger hvis motsats er helt feil må man bestemme seg for om dette er noe man kan leve med eller ikke. I dette tilfellet må du rett og slett se på om dette med at du kommer til å bli utnytta er noe du kan godta eller ikke - og gjerne med en skakkjørt økonomi som konsekvens. Dersom dette ikke aktuelt for deg, må du si det som det er og så får hun en beslutning om hun det å kjøpe ting hele tida betyr mer enn forholdet med deg. Kanskje hun får en vekker og endrer seg. 

Lenke til kommentar

Du må bare ta en prat og være åpen. Ikke døm, bare spør spørsmål, og la det være til neste dag. Hold den dialogen gående. Kan hende du er heldig og får svar med tiden. Spør ut av et ønske om å hjelpe, ikke å dømme. Dere er jo sammen, så det er jo håp.

 

Jeg prøvde dette. Sa at jeg ønsket en dialog og finne frem til en løsning. Hjelpe henne osv... Endte i fullstendig galskap. Hun slang bare ut beskyldninger om manglende empati fra min side, jeg ville ikke hjelpe henne, hun ville at jeg skulle gi henne mer penger. I etterkant spør jeg meg selv, betyr, eller har jeg betydde noe for henne bortsett fra å være en lommebok? Nå har vi ikke snakket sammen på flere dager. Jeg orker ikke ta kontakt. Er veldig skuffet og såret over hennes oppførsel. 

 

Anonymous poster hash: 93dc4...a24

Lenke til kommentar

Triste saker. Nå har du i hvert fall fått det bekreftet bedre for deg selv.

 

Det skulle vært interessant å vite hva svaret hennes ville vært på om hvor mye penger som hadde vært nok. Hva ville ho gjort om ho vant 200 millioner i vikinglotto? Hva om du vant 200 millioner og gav ho 100? Ville dét vært nok? Hva om du gav ho alt?

 

Du må ta dine egne valg og komme deg gjennom det. Kjærligheten er tilfeldig og kan binde folk sammen, men holdningene og (de gjerne blinde) ambisjonene er personlige, og påvirkes i liten grad av kjærligheten. Denne er personlig og må utvikles av personen alene. Respekt, beundring og lærevillighet er ikke det samme som kjærlighet.

 

Hva var det som bandt dere sammen til å begynne med? Det kan hjelpe å reflektere over hele prosessen.

 

Den første jeg ble sammen med er jeg fremdeles venn med, kun venn, men først nå, 15 år etterpå, begynner jeg såvidt å erindre at vi faktisk har noen forskjeller. Vi er ganske like som sjelepartnere, men vi har hatt veldig forskjellige livsopplevelser, og dette gjør at vi misforstår hverandre på noen grunnleggende områder. Dette har jeg nektet å innsé i 15 år, også at jeg kanskje ikke har vært kapabel til å være den riktige hjelpen for den personen. Det samme kan sies om visse familiemedlemmer. Og dette har kostet mye av mitt liv.

 

Å innsé personlige forskjeller, de forholdsmessige friksjonene og uoverensstemmelsene, kan være veldig vanskelig og kreve at man setter av mye tid til refleksjon. Tid man gjerne ikke har eller har lært å sette av tid til. Og ideelt sett skal jo begge parter gjøre dette felles, så man er enige om de aller fleste ting i forholdet.

 

Så jeg vil ikke si at forholdet deres er over, ting er aldri over før det er over. Men det vil kreve masse dialog og jobb. Når man har med en stor stein, så nytter det ikke med muskelkraft, da må man lirke med spett og grave litt foran for å få den til å rulle. Og man vet aldri når det skjer. Det kan være én setning unna og det kan være måneder unna. Så man kan aldri bekymre seg for tid, man må bare bekymre seg for å være solid i seg selv, vite hvem man er og hva man vil ha i livet sitt. Da vil du være den beste hjelpen du kan for partneren din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Triste saker. Nå har du i hvert fall fått det bekreftet bedre for deg selv.

 

Det skulle vært interessant å vite hva svaret hennes ville vært på om hvor mye penger som hadde vært nok. Hva ville ho gjort om ho vant 200 millioner i vikinglotto? Hva om du vant 200 millioner og gav ho 100? Ville dét vært nok? Hva om du gav ho alt?

 

Du må ta dine egne valg og komme deg gjennom det. Kjærligheten er tilfeldig og kan binde folk sammen, men holdningene og (de gjerne blinde) ambisjonene er personlige, og påvirkes i liten grad av kjærligheten. Denne er personlig og må utvikles av personen alene. Respekt, beundring og lærevillighet er ikke det samme som kjærlighet.

 

Hva var det som bandt dere sammen til å begynne med? Det kan hjelpe å reflektere over hele prosessen.

 

Den første jeg ble sammen med er jeg fremdeles venn med, kun venn, men først nå, 15 år etterpå, begynner jeg såvidt å erindre at vi faktisk har noen forskjeller. Vi er ganske like som sjelepartnere, men vi har hatt veldig forskjellige livsopplevelser, og dette gjør at vi misforstår hverandre på noen grunnleggende områder. Dette har jeg nektet å innsé i 15 år, også at jeg kanskje ikke har vært kapabel til å være den riktige hjelpen for den personen. Det samme kan sies om visse familiemedlemmer. Og dette har kostet mye av mitt liv.

 

Å innsé personlige forskjeller, de forholdsmessige friksjonene og uoverensstemmelsene, kan være veldig vanskelig og kreve at man setter av mye tid til refleksjon. Tid man gjerne ikke har eller har lært å sette av tid til. Og ideelt sett skal jo begge parter gjøre dette felles, så man er enige om de aller fleste ting i forholdet.

 

Så jeg vil ikke si at forholdet deres er over, ting er aldri over før det er over. Men det vil kreve masse dialog og jobb. Når man har med en stor stein, så nytter det ikke med muskelkraft, da må man lirke med spett og grave litt foran for å få den til å rulle. Og man vet aldri når det skjer. Det kan være én setning unna og det kan være måneder unna. Så man kan aldri bekymre seg for tid, man må bare bekymre seg for å være solid i seg selv, vite hvem man er og hva man vil ha i livet sitt. Da vil du være den beste hjelpen du kan for partneren din.

 

 

Takk for mange gode råd fra deg og andre. Jeg tror ikke selv hun kan tallfeste hva hun vil ha, mer enn slags blankofullmakt til at jeg skal bidra med midler når hun føler for det. Jeg har ikke ubegrenset med midler og ønsker ikke at hun nærmest skal få et sugerør i min bankkonto. 

 

Vi har hatt et nokså langt forhold som har utviklet seg i svært dårlig retning de siste måneder. Selv om jeg har vært veldig rundhåndet den siste tiden har ikke dette vært nok. I tillegg til krav om pengebidrag, har jeg fått passet påskrevet for mye annet. En jevn strøm av hakking, kritikk og sure kommentarer for alt og ingenting Ut fra dette tror jeg ikke hun har respekt for meg og kun ser på meg som en beleilig forsørger og ikke som en solid partner. Når jeg da også snurper igjen pengeboka er jeg ikke lengre interessant for henne.

 

Jeg har ut fra dette valgt å ikke ta noe kontakt. Hvis hun virkelig savner meg og ønsker dialog så må hun ta kontakt. Vet ikke om det er rett politikk..

 

Anonymous poster hash: 93dc4...a24

Lenke til kommentar

Skal jeg være helt ærlig så hadde jeg bare gått videre hvis jeg var deg og glemt hele dama. Hun kan da ikke være verdt alt dette faenskapet hun drar deg igjennom fordi HUN har problemer??

Jeg er alt for å hjelpe sin partner i en vanskelig periode. Vanskelig når personen bare bruker deg, stenger deg ute og så kaster deg vekk når du ikke gir etter for henne. Ved dette punktet; fuck that bitch. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ut fra dette valgt å ikke ta noe kontakt. Hvis hun virkelig savner meg og ønsker dialog så må hun ta kontakt. Vet ikke om det er rett politikk..

Dette er helt rett politikk. Da altså dersom du virkelig vil ha en dame som vil ha deg som person. Enkelte legger så stor vekt på å ikke være alene at de gladelig betaler i rene kroner og øre for å ha noen som gidder være sammen med dem. Hvis dette ikke er din greie, gjør det klart at hun må være sammen med deg. Ikke lommeboka di.

 

Jeg må innrømme at jeg også tenker på hva slags penger hun får fra staten for å ha barn samt hva slags penger hun får fra barnets far. Disse er gjerne ikke helt ubetydelige sammenlagt. På toppen av dette må du altså bidra. Det lukter muggent.

Lenke til kommentar

Dette er helt rett politikk. Da altså dersom du virkelig vil ha en dame som vil ha deg som person. Enkelte legger så stor vekt på å ikke være alene at de gladelig betaler i rene kroner og øre for å ha noen som gidder være sammen med dem. Hvis dette ikke er din greie, gjør det klart at hun må være sammen med deg. Ikke lommeboka di.

 

Jeg må innrømme at jeg også tenker på hva slags penger hun får fra staten for å ha barn samt hva slags penger hun får fra barnets far. Disse er gjerne ikke helt ubetydelige sammenlagt. På toppen av dette må du altså bidra. Det lukter muggent.

 

Legger man sammen alt av inntekter hun har er hennes inntekt pr mnd høyere enn min. Og da snakker vi mellom 3000-5000 mer pr mnd. 

 

Anonymous poster hash: 93dc4...a24

Lenke til kommentar

Dette er helt rett politikk. Da altså dersom du virkelig vil ha en dame som vil ha deg som person. Enkelte legger så stor vekt på å ikke være alene at de gladelig betaler i rene kroner og øre for å ha noen som gidder være sammen med dem. Hvis dette ikke er din greie, gjør det klart at hun må være sammen med deg. Ikke lommeboka di.

 

Jeg må innrømme at jeg også tenker på hva slags penger hun får fra staten for å ha barn samt hva slags penger hun får fra barnets far. Disse er gjerne ikke helt ubetydelige sammenlagt. På toppen av dette må du altså bidra. Det lukter muggent.

Dette er bare tull. Hvis man har barna 50/50 så får man ikke noe fra den andre parten dersom ikke han/hun tjener betraktelig mye bedre. Fra staten får man 1,5 barnetrygd, ikke noe mer, så lenge man har normal inntekt. Hvis du tror man blir rik av å være aleneforelder så har du blitt lurt. Stønadene/barnebidrag dekker ikke på langt nær de ekstra kostnadene man får ved å være alene vs. sammen med barnemor/far.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...