Gå til innhold

hw.no .. et vandrende reklamebyrå!


Anbefalte innlegg

Topic sier vel sitt, har til vanlig brukt popup blocker og ad blocker, fungert utrolig bra og ikke sett en eneste reklame greie på hardware.no :thumbup: ... men jeg

re-installerte winxp isted, og hadde ikke innstalert block greiene og så med en gang at FY FLATE så mye reklame det er her, hele forsiden domineres.

 

Greit nok, hardware.no skal jo overleve, men, alikevel? hva synes gjengen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har heller ikke merket noe overdrevet pop-up.... Har riktignok NIS installert, så det er mulig den filtrerer bort endel.

 

Uansett leser jeg faktisk det som dukker opp på hardware.no av reklame, fordi det er hardware-relatert...

 

Hardware.no kan jo begynne å ta seg betalt for tjenesten, for at du og jeg skal slippe reklamen, men hvis folk får det alternativet tror jeg ikke reklamen er noe problem.... ;)

Lenke til kommentar

For det første synes jeg det å bruke reklameblokker er svært uetisk. Stort sett alle sider på nettet som man surfer rundt på er helt avhengig av reklame, og ved å blokkere reklamen så fjerner man livsgrunnlaget til disse sidene som gir deg stoff gratis. Dette blir omtrent det samme som å stjele fra frivillige organisasjoner som du nyter tjenester fra. Pop-up er i utgangspunktet bare et irritasjonsmoment, så det er forsåvidt greit å fjerne, men også her har man et etisk spørsmål.

 

Når det gjelder reklamen på HW.no er det åpenbart at det har blitt mer av den, men aktiviteten på siden har også eksplodert i løpet av de to siste årene. De som husker tilbake så langt husker sikkert at det kunne gå mange dager uten oppdateringer på forsiden, og på ukedagene nå er det ikke uvanlig på 6-7 saker.

 

Jeg bruker selv HW.no med alle reklamer, og ærlig talt synes jeg ikke det er plagsomt, og sammenligner man med andre sider så forstår jeg rett og slett ikke hva som er problemet.

 

Jeg synes faktisk det er direkte egoistisk å bruke teknikker som fjerner reklame på en hvilken som helst side, enten det er HW.no, itavisen.no, vg.no, anandtech.com eller hva som helst, så lenge man faktisk ikke betaler for å bruke sidene.

Lenke til kommentar
For det første synes jeg det å bruke reklameblokker er svært uetisk. Stort sett alle sider på nettet som man surfer rundt på er helt avhengig av reklame, og ved å blokkere reklamen så fjerner man livsgrunnlaget til disse sidene som gir deg stoff gratis. Dette blir omtrent det samme som å stjele fra frivillige organisasjoner som du nyter tjenester fra. Pop-up er i utgangspunktet bare et irritasjonsmoment, så det er forsåvidt greit å fjerne, men også her har man et etisk spørsmål.

 

Når det gjelder reklamen på HW.no er det åpenbart at det har blitt mer av den, men aktiviteten på siden har også eksplodert i løpet av de to siste årene. De som husker tilbake så langt husker sikkert at det kunne gå mange dager uten oppdateringer på forsiden, og på ukedagene nå er det ikke uvanlig på 6-7 saker.

 

Jeg bruker selv HW.no med alle reklamer, og ærlig talt synes jeg ikke det er plagsomt, og sammenligner man med andre sider så forstår jeg rett og slett ikke hva som er problemet.

 

Jeg synes faktisk det er direkte egoistisk å bruke teknikker som fjerner reklame på en hvilken som helst side, enten det er HW.no, itavisen.no, vg.no, anandtech.com eller hva som helst, så lenge man faktisk ikke betaler for å bruke sidene.

:thumbup:

Godt sagt. Er sikker på at det er mange brukere her på forumet, og brukere på hw.no som klikker innom reklamebannerne flere ganger bare av sympati / støtte.

Jeg bruker selv ikke annet enn en popup stopper, har erfart at reklamefjærning stort sett lager problemer.

Har brukt hw.no siden, tja, 97-98 eller noe sånt

Lenke til kommentar
For det første synes jeg det å bruke reklameblokker er svært uetisk. Stort sett alle sider på nettet som man surfer rundt på er helt avhengig av reklame, og ved å blokkere reklamen så fjerner man livsgrunnlaget til disse sidene som gir deg stoff gratis. Dette blir omtrent det samme som å stjele fra frivillige organisasjoner som du nyter tjenester fra. Pop-up er i utgangspunktet bare et irritasjonsmoment, så det er forsåvidt greit å fjerne, men også her har man et etisk spørsmål.

 

Når det gjelder reklamen på HW.no er det åpenbart at det har blitt mer av den, men aktiviteten på siden har også eksplodert i løpet av de to siste årene. De som husker tilbake så langt husker sikkert at det kunne gå mange dager uten oppdateringer på forsiden, og på ukedagene nå er det ikke uvanlig på 6-7 saker.

 

Jeg bruker selv HW.no med alle reklamer, og ærlig talt synes jeg ikke det er plagsomt, og sammenligner man med andre sider så forstår jeg rett og slett ikke hva som er problemet.

 

Jeg synes faktisk det er direkte egoistisk å bruke teknikker som fjerner reklame på en hvilken som helst side, enten det er HW.no, itavisen.no, vg.no, anandtech.com eller hva som helst, så lenge man faktisk ikke betaler for å bruke sidene.

:thumbup:

Godt sagt. Er sikker på at det er mange brukere her på forumet, og brukere på hw.no som klikker innom reklamebannerne flere ganger bare av sympati / støtte.

Jeg bruker selv ikke annet enn en popup stopper, har erfart at reklamefjærning stort sett lager problemer.

Har brukt hw.no siden, tja, 97-98 eller noe sånt

også har du bare 105 poster ? ikke særlig aktiv da? hehehe. :green:

Lenke til kommentar

Hardware har ingen pop-ups såvidt jeg vet, så det er nok et lokalt problem hos deg "lavizh". Du har sikkert noe spyware som ligger og serverer deg pop-ups med gjevne mellomrom samme hvilken side du er inne på. Kjør adaware eller et lignende program for å kvitte deg med problemet.

 

Jeg bruker pop-up blocker, men reklame på sidene får selvsagt stå. Men jeg lurer på en ting: Tjener dere på at reklamene bare vises på skjermen eller får dere først penger i kassa når noen trykker på en reklame?

Lenke til kommentar
også har du bare 105 poster ? ikke særlig aktiv da? hehehe.  :green:

Vel vel, har ikke brukt forumet aktivt det kan jeg innrømme.

Du vet, har man ikke internett tilknytning hjemme, så er det litt vanskelig.

Er liten vits i å sitte på jobben bare for å surfe litt ekstra, eller ?

Men nå er det fast tilkopling her, så det blir vel litt mer posting !

At man ikke poster hele tiden, vil ikke si at man ikke surfer gjennom det meste her inne. Det er nok av "poste mest mulig" kåte folk her som skal kommentere det meste..... ingenting stygt ment med det

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

Ville ikke gått så langt som å kalle bruken av reklameblokkere uetisk uansett om en tjeneste er gratis eller ei. Tror de fleste som bruker reklameblokkere først og fremst vil fjerne pop-ups, ikke reklamen som vises på selve nettsidene. Bevisstheten rundt dette er nok ikke særlig høy siden de fleste sannsynligvis ikke bryr seg om de fjerner litt reklame eller all reklame.

 

EDIT: synes personlig ikke at HW.no har for mye reklame bare for å avkrefte det, men som andre har nevnt så vil reklame med lyd bli - hvis mulig - blokkert av meg hvertfall. Men mengden reklame som brukes i dag er helt ok, og sikkert nødvendig også.

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar

Til de som måtte klage på t det liksom skulle være mye reklame på hw.no: er det noen av dere som var inne på ign.com på det tidspunktet at de var sponset av mcdonalds ? Hele siden til ign var knall rød og absoultt alle linkene til pre/reviews, cheats, ja alt, var pyntet på med mcdonalds logoen. Det er for mye reklame. I dagene etterpå hadde ea overtatt skuta og når et spillselskap kjøper så mye reklameplass så setter det visse spørsmålsteg ved kredibiliteten.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...